بریتانیا قصد دارد سفرهای دریایی منحل شده را برای اسکان “غیرقانونی” خریداری کند. سکوهای نفتی متروکه و پایگاه های نظامی در میان گزینه های دیگر

بریتانیا قصد دارد سفرهای دریایی منحل شده را برای اسکان

کشتی بیبی استکهلم که توسط دولت بریتانیا اجاره شده و قرار است در بندر پورتلند در دورست بریتانیا پهلو بگیرد تا 500 مهاجر مرد مجرد را در خود جای دهد در این تصویر بدون تاریخ که توسط رویترز در 5 آوریل 2023 به دست آمده است. Bibby Marine Limited/Handout via رویترز

در حالی که سیاستمداران بریتانیا در تلاش برای کنترل انباشت پناهجویان هستند، وزارت کشور قصد دارد ده کشتی تفریحی متروکه را به منظور پناه دادن به پناهجویان در بنادر سراسر کشور خریداری کند.

بر اساس گزارش ها، انتظار می رود لیورپول مقصد بعدی باشد.

بنا بر گزارش‌ها از مقامات خواسته شده است تا «همه گزینه‌ها» از جمله اردوگاه‌های نظامی سابق و زندان‌ها را برای اسکان مهاجرانی که قبلاً بازگردانده نشده‌اند، در نظر بگیرند.

کمیسر استاندارد پارلمان بریتانیا در حال تحقیق درباره نخست وزیر سوناک درباره سهام همسرش در آژانس مراقبت از کودکان است.

توضیح داد: چرا ریشی سوناک در مورد سهام همسر آکشاتا مورتی در شرکت مراقبت از کودکان با تحقیق مواجه است

از دسامبر، 1500 نفر دیگر به عنوان مهاجر اضافه شده اند.

علیرغم انتقاد نمایندگان محافظه‌کار محافظه‌کار، مقامات داخلی وزارت کشور اذعان کرده‌اند که ممکن است پس از ناکامی در یافتن 10000 فضایی که در اردوگاه‌های نظامی، زندان‌های متروکه و کشتی‌های بزرگ برنامه‌ریزی کرده بودند، نیاز به یافتن هتل‌های بیشتری برای اسکان افراد پیدا کنند.

بر اساس اطلاعات ارائه شده به گاردین، یک شرکت بزرگ دریانوردی حتی در حال بررسی امکان ماندگاری مهاجران در سکوهای نفتی متروکه است، مفهومی که وزیران در سال 2020 به دلیل مسائل مهم لجستیکی و ایمنی آن را رد کردند و وزارت کشور بعید است که آن را بپذیرد. .

در تلاش برای رفع نگرانی‌های محافظان محافظه‌کار در مورد استفاده از هتل‌ها در حوزه انتخابیه‌شان، وزرا برنامه‌هایی را برای اسکان حدود 400 نفر در یک بارج غول‌پیکر در دورست تأیید کردند.

افشای اینکه دولت تا 10 کشتی می خواهد با هزینه میلیونی پول مالیات دهندگان است.

از اوایل ژوئن، اولین قایق غول پیکر بیبی استکهلم در بندر پورتلند پهلو می گیرد.

در اواخر همان ماه، اولین گروه از مهاجران، که پیش‌بینی می‌شود مردان مجردی باشند که در آستانه پایان درخواست پناهندگی خود هستند، قرار است سوار شوند. پیش بینی می شود که مهاجران بیشتری در طول تابستان وارد شوند.

همچنین بخوانید: بحران مهاجران بریتانیا: سوئلا براورمن می‌گوید: «غیرقان‌ها به سرعت درگیر جنایت، تجارت مواد مخدر، فحشا می‌شوند».

اگرچه هنوز قراردادی امضا نشده است، منابع وایت هال ادعا کردند که سوئلا براورمن، وزیر کشور، “نزدیک به تایید” قرارداد برای یک کشتی کروز با ظرفیت 1800 نفر برای اسکان مهاجران در مرسی است.

شورای محلی باید به طور کامل درگیر شود تا Peel Ports که مالک و اداره کننده زیرساخت های بندری در منطقه Birkenhead است، با پیشنهادات پیش برود.

در همین حال مقامات محلی این ایده را مورد انتقاد قرار داده و آن را “زندان شناور” نامیده اند و دلیل آن فقدان زیرساخت ها است.

استفاده از کشتی‌های کروز و کشتی‌های متروکه در ابتدا توسط وزرا در نظر گرفته شده بود زیرا می‌توانستند مسافران بیشتری را حمل کنند.

بر اساس اطلاعات ارائه شده به گاردین، از مقامات خواسته شده است تا قبل از پایان سال 10000 مکان اضافی خارج از هتل ها پیدا کنند. اما به گفته منابع، از هم اکنون تنها 5400 مکان برای پذیرش مهاجران تا پایان سال جاری پیش بینی شده است.

آنها شامل مسکن در پایگاه‌های نظامی سابق در Wethersfield و Scampton می‌شوند که می‌توانند 3700 نفر را در خود جای دهند، و همچنین بازگشایی بازداشتگاه‌های مهاجرتی با ظرفیت 1000 نفر در Campsfield، نزدیک به آکسفورد، و Haslar، در Hampshire.

400 نفر در بارج در پورتلند، دورست مستقر خواهند شد، و 1200 نفر دیگر ممکن است در Northeye، یک زندان سابق در شرق ساسکس، و در پادگان در Catterick، در حوزه انتخابیه Sunak شمالی یورکشایر اسکان داده شوند.
اگرچه منتقدان ادعا می‌کنند که این بازداشت خودسرانه است، اما یک منبع دولتی ادعا کرد که استفاده از کشتی‌های بزرگ یا کشتی‌های بازسازی‌شده و کشتی‌های تفریحی برای اسکان پناهندگان می‌تواند «اثر بازدارندگی» بر افرادی که با قایق‌های کوچک وارد می‌شوند داشته باشد.

بر اساس داده‌های وزارت کشور که هفته گذشته پیش از سومین قرائت لایحه مهاجرت غیرقانونی در مجلس عوام ارائه شد، کل پناهجویان از 136230 در دسامبر به 138052 در ماه مارس افزایش یافت.

همه را بخوانید آخرین خبرها، اخبار پرطرفدار، اخبار کریکت، اخبار بالیوود،
اخبار هند و اخبار سرگرمی اینجا. ما را در فیسبوک دنبال کنید، توییتر و اینستاگرام