بر اثر تیراندازی پلیس در خارج از مدرسه سوات، دست کم یک دانش آموز کشته و تعدادی زخمی شدند

پاکستان: در تیراندازی پلیس در بیرون مدرسه سوات، دست کم یک دانش آموز کشته و تعدادی زخمی شدند

پاسبان که به نام علم خان شناسایی شد، بلافاصله پس از حمله بازداشت شد و اولین گزارش اطلاعاتی (FIR) علیه وی تشکیل شد Image Courtesy AP

یک افسر پلیس مستقر در خارج از مدرسه ای در منطقه سوات خیبر پختونخوا روز سه شنبه تیراندازی کرد که حداقل یک دانش آموز دختر را کشت و تعدادی دیگر از جمله یک معلم و حدود هفت دختر را زخمی کرد.

به گفته افسر پلیس منطقه (DPO) شفیع الله گنداپور، پاسبان که به نام علم خان شناسایی شده بود، بلافاصله پس از حمله بازداشت شد و اولین گزارش اطلاعاتی (FIR) علیه وی تشکیل شد.

تیم تحقیقاتی ویژه برای بررسی بیشتر این موضوع تشکیل شده است. به همه اطمینان می‌دهم که مجرم به شدت مجازات قانونی خواهد شد.»

مقالات مرتبط

موبوکراسی

Mobocracy in the Making: پاکستان پس از دستگیری عمران خان در خطر است

موبوکراسی

مودیز هشدار می دهد که اگر صندوق بین المللی پول کمک مالی را رد کند، پاکستان ممکن است نکول کند

به گفته گنداپور، متهم دو بار از اداره کلانتری تعلیق شد و اهل منطقه سلمپور بود. خان سال گذشته مجدداً توسط اداره پلیس پذیرفته شد و سه ماه پیش برای اهداف امنیتی به محیط مدرسه فرستاده شد.

وی ادامه داد: در این مرکز اورژانس اعلام شده و مصدومان به بیمارستان آموزشی سعید شریف اعزام شدند.

یکی از دختران مجروح که در بیمارستان بستری شده است، به نشریه پاکستانی “داون” گفت که مظنون به محض دور شدن وانت آنها از ورودی مدرسه شروع به تیراندازی تصادفی به سمت آنها کرد.

او افزود: «همه دانش‌آموزان ترسیدند و شروع به داد و فریاد کردند و پس از آن مردم شروع به تجمع کردند.

در پی گزارش این رویداد هولناک، بازرس کل اختر حیات گنداپور خیبر پختونخوا (KP)، نصیر محمود دستی افسر پلیس منطقه ملاکند، DPO گنجاپور و معاون کمیسر سوات، عفران الله وزیر، همگی از جوانان مجروح بازدید کردند.

طبق بیانیه پلیس سوات، RPO Malakan به مدیران بیمارستان دستوراتی داد تا مطمئن شوند که مجروحان این حادثه بهترین مراقبت های پزشکی را دریافت می کنند.

همه را بخوانید آخرین خبرها، اخبار پرطرفدار، اخبار کریکت، اخبار بالیوود،
اخبار هند و اخبار سرگرمی اینجا. ما را در فیسبوک دنبال کنید، توییتر و اینستاگرام