بر اساس نتایج انتخابات تاریخ: 2020: شمارش 1 لوک سبا ، 56 کرسی مجمع در 11 ایالت امروز 10 نوامبر برگزار می شود

با 28 کرسی درگیری ، بر اساس کمیسیون انتخابات ، بزرگترین بخش از کرسی های مجمع که به پای صندوق های رای رفتند در مادیا پرادش بود که با رای گیری 66.37 درصدی از رای دهندگان روبرو شد.

انتخابات میان دوره ای 56 کرسی دیگر مجمع در 11 ایالت که زیر سایه مرحله دوم انتخابات بهار برگزار شد ، علی رغم ویروس کرونا همه گیری ، با گزارش خشونت در دو مکان در مادیا پرادش و اتهامات “رای جعلی” از اوتار پرادش.

همانطور که در هند اکسپرس، این انتخابات از نظر سیاسی هم برای حزب حاکم BJP و هم برای احزاب مخالف از اهمیت برخوردار است ، زیرا از نظر بسیاری به عنوان یک آزمایش جنجالی برای تصویب عمومی سوابق دولت نخست وزیر نارندرا مودی در دوره دوم آن تلقی می شود.

شمارش این 56 کرسی مجمع در 11 ایالت ، یک حوزه انتخابیه لوک سبها در بیهار امروز ، 10 نوامبر (سه شنبه) برگزار می شود.

انتخابات میان دوره ای 54 کرسی در 3 نوامبر و رای گیری برای دو کرسی در مانیپور و یک کرسی لوک سبها در بیهار در 7 نوامبر برگزار شد.

مادیا پرادش -28 صندلی

با 28 کرسی درگیری ، بر اساس کمیسیون انتخابات (EC) ، بزرگترین بخش از کرسی های مجمع که به پای صندوق های رای رفتند ، مادیا پرادش بود که با رای گیری 66.37 درصدی از رأی دهندگان روبرو شد.

پس از شورش Jyotiraditya Scindia علیه کنگره و استعفای 22 MLA منجر به فروپاشی دولت کمال نات در ماه مارس ، از 28 کرسی شرکت کننده در انتخابات ، 25 صندلی خالی ماند.

اوتار پرادش – 7 کرسی

در اوتار پرادش ، رأی گیری برای هفت کرسی با 88 نامزد درگیری برگزار شد و طبق اطلاعات اتحادیه اروپا ، رای دهندگان 51.57 درصد بودند.

وجوه فروش بالای UP در حالی صورت می گیرد که دولت ایالتی به رهبری یوگی آدیتینات با مخالفت مخالفان در مورد اوضاع قانون و نظم در این ایالت روبرو شده است ، به ویژه پس از موارد تجاوز و قتل در هراترا و بالرام پور.

گجرات – 8 کرسی

در گجرات ، در مجموع 81 نامزد درگیری برای هشت کرسی بودند که در مجموع دارای 18.75 رای دهنده ثبت شده بودند. این ایالت شاهد بود كه تقریباً 58 درصد از رأی دهندگان از حق رای خود استفاده می كنند.

انتخابات پس از استعفا MLA های کنگره در آستانه نظر سنجی راجا صبا در ماه ژوئن ضروری بود. پنج نفر از آنها به BJP حاکم پیوستند و حزب آنها را از همان کرسی ها بیرون آورد.

کارناتاکا – 2 کرسی

رای گیری برای انتخابات میان دوره ای Rajarajeshwari Nagar و Sira در 3 نوامبر با مشارکت 82.31 درصد و 45.24 درصد برگزار شد.

انتخاب مجدد سیرا پس از مرگ قانونگذار JD (S) B Sathyanarayana در ماه اوت ضروری شد ، در حالی که صندلی RR Nagar پس از رد صلاحیت کنگره MLA N Munirathna در سال گذشته تحت قانون ضد دفاع در سال گذشته خالی شد.

ادیشا – 2 صندلی

صندلی های تیرتول و بالاسورصدر امسال به صندوق های فروش اضافه شد. انتخابات میان دوره ای در بالاسوره با مرگ BJP MLA Madan Mohan Dutta در ماه ژوئن ضروری شد ، در حالی که انتخابات میان دوره ای تیرتول با مرگ بیشونو چاران داس ، رئیس پیشکسوت دالی ، از ژوئیه BJD ایجاد شد.

طبق نظرسنجی اتحادیه های رایانه ای تعداد رای دهندگان 68.08 درصد بوده است.

Jharkhand – 2 صندلی

در مجموع 28 نامزد برای رقابت برای دستیابی به دو کرسی در جارخند ، دامکا و برمو درگیری بودند که شاهد درگیری مستقیم بین حزب حاکم JMM-کنگره و مخالف BJP بودند.

این ایالت رای گیری 62.51 درصدی رأی دهندگان برای دو کرسی را شاهد بود.

Nagaland – 2 کرسی

انتخابات میان دوره ای برای کرسی Southern Angami-I در منطقه کوهیما و کرسی Pungro-Kiphire در منطقه Kiphire برگزار شد. انتخابات میان دوره ای به ترتیب با کشته شدن رئیس وقت مجلس ویخو و یهوشو و تی تورچو از جبهه مردمی ناگا ضروری بود.

ناگالند در این دو کرسی مشارکت 83.69 درصدی رأی دهندگان داشته است.

مانیپور – 2 صندلی

دو حوزه انتخابیه مجمع ، لیلونگ و وانگینگ تنتا ، همراه با مرحله سوم در بیهار به پای صندوق های رای رفتند.

کمیسیون انتخابات در ابتدا پنج حوزه انتخابیه مجمع در این ایالت را “کاملاً خالی” اعلام کرده بود ، اما برنامه انتخابات را فقط برای دو نفر اعلام کرد ، وانگوی ، سایتو و سینگات را کنار گذاشت.

Telangana- 1 صندلی

حدود 82 درصد نظرسنجی ها در انتخابات میان دوره ای حوزه انتخابیه مجمع دوبابک در تلانگانا ثبت شد که با آرامش سپری شد ، اگرچه این مبارزات انتخاباتی شاهد جنگ واژه های بین TRS حاکم و BJP بود.

این حادثه توسط مرگ نشستن TRS MLA Solipeta Ramalinga Reddy به دلیل مشکلات بهداشتی در آگوست سال جاری ضروری شده است.

هاریانا – 1 صندلی

نظرسنجی در صندلی ورودی به محل مجمع بارودا در هاریانا با میانگین مشارکت 68 درصدی ثبت شد که سرنوشت 14 نامزد را مهر و موم کرد.

14 نامزد ، از جمله کشتی گیر المپیک و نامزد حزب بهاراتیا جاناتا (BJP) یوگشوار دوت ، در رقابت برای کرسی مجمع بارودا ، که حدود 1.81 رأی دهنده ثبت نام کرده است ، وجود داشتند.

این کرسی در آوریل پس از مرگ نماینده MLA در کنگره ، کریشان هودا ، که سه بار متوالی در نظرسنجی های مجمع 2009 ، 2014 و 2019 برنده شده بود ، خالی مانده بود.

Bihar – 1 صندلی لوک سبها

Bypoll به حوزه انتخابیه Valmiki Nagar Lok Sabha از بیهار نیز در 7 نوامبر همراه با مرحله سوم انتخابات مجمع در این ایالت برگزار شد. شرکت در صندلی Valmiki Nagar پس از مرگ نماینده BaDyanath Prasad Mahto در فوریه ، نماینده JD (U) ، ضروری بود.

حوزه انتخابیه والمیکی ناگار که در منطقه غربی چمپاران بیهار واقع شده و شامل شش کرسی مجلس – والمیکی ناگار ، رامناگر ، نارکاتیاگانج ، باگاها ، لاوریا و سیکتا است – در روز نظرسنجی 58.66 درصد رای دهندگان را به خود اختصاص داد.

با ورودی از PTI

جدیدترین و جدیدترین ابزارهای فناوری را به صورت آنلاین در Tech2 Gadgets بیابید. اخبار فناوری ، بررسی ابزارها و رتبه بندی ها را دریافت کنید. اسباب بازی های معروف از جمله لپ تاپ ، تبلت و مشخصات موبایل ، ویژگی ها ، قیمت ها ، مقایسه.