بزرگترین حزب مخالف ترکیه می گوید بی نظمی در هزاران رای پس از انتخابات تاریخی رخ داده است

بزرگترین حزب مخالف ترکیه می گوید بی نظمی در هزاران رای پس از انتخابات تاریخی رخ داده است

رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه و نامزد ریاست‌جمهوری ائتلاف مردمی در جریان یک کمپین انتخاباتی در استانبول ترکیه سخنرانی می‌کند. فایل AP

روز چهارشنبه، بزرگترین حزب اپوزیسیون ترکیه اعلام کرد که شکایت هایی را درباره ناهنجاری های ادعایی در هزاران صندوق رای در انتخابات تاریخی روز یکشنبه ارائه کرده است، که در آن، رئیس جمهور طیب اردوغان بهتر از آنچه پیش بینی می شد، عمل کرد.

به گفته محرم ارکک، معاون حزب سکولاریست جمهوری خواه خلق (CHP)، ناهنجاری ها در هر صندوق رای از یک رای که شمارش نادرست شده تا صدها رای از این دست متغیر بود.

وی اظهار داشت که CHP به طور رسمی به ۲۲۶۹ صندوق رای در سراسر کشور برای انتخابات ریاست جمهوری و ۴۸۲۵ صندوق برای رای گیری قانونگذاری اعتراض کرده است که هر دو روز یکشنبه برگزار شد.

مقالات مرتبط

ترکیه

انتخابات تاریخی ترکیه: چه چیزی برای ملت و جهان در خطر است؟

ترکیه

توضیح داد: آیا اپوزیسیون دوپاره ترکیه می تواند رجب طیب اردوغان رئیس جمهور را برکنار کند؟

حزب عدالت و توسعه اردوغان با ریشه اسلام گرا و متحدان ملی گرای آن با به دست آوردن اکثریت قاطع در پارلمان، نظرسنجی ها را حیرت زده کردند.

در رای گیری ریاست جمهوری، اردوغان پس از سقوط از آستانه 50 درصدی لازم برای پیروزی در دور اول، به دور دوم در 28 می در برابر رقیب کمال کیلیچداراوغلو می رود.

کیلیچداراوغلو، رئیس CHP، 44.9 درصد را به عنوان بزرگترین چالش انتخاباتی برای حکومت 20 ساله اردوغان به دست آورد. سومین نامزد، سینان اوگان، 5.17 درصد را به دست آورد.

ارکک به خبرنگاران در آنکارا گفت: «ما تک تک رأی‌ها را دنبال می‌کنیم، حتی اگر نتایج کلی را تغییر ندهد».

ارکک گفت که در مجموع 201,807 صندوق رای برای انتخابات در ترکیه و خارج از کشور تنظیم شد.

ارکک گفت که مهلت اعتراض به نتایج انتخابات ریاست جمهوری روز دوشنبه به پایان رسید، در حالی که برای رای گیری پارلمانی روز سه شنبه به پایان رسید و افزود که CHP تمام درخواست های خود را در این بازه های زمانی ثبت کرده است.

ائتلاف اپوزیسیون که شامل CHP نیز می شود از رای دهندگان جوان به ویژه درخواست کرده است تا در دور دوم از کیلیچداراوغلو حمایت کنند و گفت که دور اول نشان داد که اردوغان رای اعتمادی را که به دنبالش بود از دست داده است.

اردوغان که اکنون در موقعیت قطبی قرار دارد، می گوید که تنها او می تواند ثبات را در ترکیه، کشور عضو ناتو تضمین کند، زیرا این کشور با بحران هزینه های زندگی، تورم فزاینده و تاثیر زلزله های ویرانگر در فوریه دست و پنجه نرم می کند.

همه را بخوانید آخرین خبرها، اخبار پرطرفدار، اخبار کریکت، اخبار بالیوود،
اخبار هند و اخبار سرگرمی اینجا. ما را در فیسبوک دنبال کنید، توییتر و اینستاگرام