بنگال غربی دیگر نمی تواند از عهده هجمه های TMC برآید

بنگال غربی دیگر نمی تواند از عهده هجمه های TMC برآید

پرچم کنگره Trinamool. فایل/AP.

گزارش حسابرس و حسابرس کل هند (CAG) در سال 2022 در مورد امور مالی بنگال غربی مشاهده کرده است که در سال مالی 2020-21، دولت کنگره Trinamool در این ایالت کسری درآمد خود را 3440 کرور و کسری مالی 2249 کرور روپیه کاهش داده بود. در چیزی که می‌توان آن را یک کیفرخواست تند از کلاهبرداری «حساب‌پزی» دولت بنگال غربی در نظر گرفت، CAG مشاهده کرده است که «در طول سال‌های 2017-21، دولت کم‌اظهاری درآمد و کسری مالی دائمی داشت.

CAG در گزارش خود هشدار داده است که “تمرکز بیش از حد بر اهداف کوتاه مدت برای غلبه بر کسری بودجه، حسابداری خلاقانه و توسل به اقدامات یکباره کاهش کسری را تشویق می کند.”

دولت به رهبری ماماتا بانرجی در بنگال غربی به سال مالی 2022-23 با بدهی سرانه هر نفر حدود 60000 روپیه پایان داد، این رقم در سال 2010-2011 به 20530 روپیه رسید که پس از 34 سال حکومت فاجعه بار جبهه چپ به آن رسیده بود. در ایالت به احتمال زیاد، بدهی واقعی تحمیل شده توسط دولت تحت حاکمیت TMC در بنگال غربی ممکن است قبلاً از 6 میلیون کرور روپیه فراتر رفته باشد، زیرا CAG خاطرنشان کرده است: «…برخی از دولت برای انجام تعهدات خود در مورد طرح‌های مختلف وام‌هایی وجود داشت که چنین نبود. از طریق بودجه و همچنین حساب ها ردیابی شد و بنابراین خارج از کنترل قانونگذاری باقی ماند. این وام‌ها از طرف دولت ایالتی از طریق شرکت‌ها یا جوامع بخش عمومی تحت مالکیت یا تحت کنترل دولت جمع‌آوری شد.»

«ما دانگا نمی‌خواهیم»: ماماتا بانرجی، رئیس‌جمهور بنگال غربی، در BJP به دلیل تقسیم کشور از یکدیگر حمایت می‌کند.

بنگال غربی: پلیس از گروگانگیری در مدرسه جلوگیری کرد

بدیهی است که دولت TMC نه تنها مستقیماً از بازار وام می گیرد، بلکه از شرکت های دولتی، جوامع و غیره نیز برای جمع آوری بدهی استفاده می کند، که بیشتر آن از چشم مردم پنهان است. در نتیجه، کل بدهی دولتی که در 31 مارس 2011 به 1.97 میلیون روپیه می رسید، اکنون از 6 لک کرور روپیه عبور کرده است. آنچه نگران کننده است این است که اکثر وجوه قرض گرفته شده از بازار برای پرداخت بدهی های قبلی استفاده می شود. همانطور که گزارش CAG نشان می‌دهد، «در طول سال‌های 2020-21، 89.06 درصد (44688 کرور روپیه) از محل استقراض خالص بازار تأمین مالی شد.

آنچه همه اینها به آن اشاره می‌کنند این است که دولت بنگال غربی ارقام بودجه را جعل کرده است و وضعیت نزولی اقتصادی که بنگال غربی تحت مدیریت TMC با آن مواجه است ممکن است به مراتب بدتر از آن چیزی باشد که اکثر ما تاکنون آن را تصور می‌کردیم.

اخیراً، دولت مرکزی داده هایی را در مورد میزان بودجه مرکزی به ایالت بنگال غربی به اشتراک گذاشته است. با وجود انتشار اطلاعات نادرست توسط رهبران TMC، اکنون مشخص شده است که بین سال های مالی 2018-19 تا 2020-21، تخصیص دولت مرکزی حدود 125 درصد از درآمد خود بنگال غربی بوده است. در سال‌های 2022-2023 این میزان با ارائه 105387 کرور روپیه توسط دولت مرکزی به 145 درصد رسید، در حالی که درآمد خود بنگال غربی تنها 72772 کرور بود. این مبلغ در سال مالی 2022-23 به 113230 کرور افزایش یافت، در حالی که دولت ایالتی تنها توانست 81383 کرور روپیه جمع آوری کند.

بدیهی است که اقتصاد دولتی تا حد زیادی توسط کمک مرکزی حمایت می شود و در غیر این صورت اقتصاد بنگال غربی تحت مدیریت TMC کاملاً فرو می پاشید.

دولت TMC از وجوه وام گرفته شده از بازار استفاده می کند، نه برای ایجاد دارایی از هر نوع، بلکه برای تامین هزینه های درآمد. این امر آینده اقتصادی کشور را به خطر می اندازد.
تأثیر منفی استفاده بی رویه TMC از دارایی عمومی منجر به مشکلات مالی گسترده برای شهروندان این ایالت شده است. دولت بنگال غربی در 12 سال گذشته قادر به افزایش کمک هزینه عزت (DA) کارمندان دولت نبوده است که به میزان ناچیز 3 درصد می رسد. در مقایسه، کارمندان دولت مرکزی DA با نرخ 42 درصد دریافت می کنند که انتظار می رود از 1 ژوئیه 2023 به 45 درصد افزایش یابد.

هزاران مستمری بگیر در ایالت ها نتوانسته اند مستمری خود را به موقع دریافت کنند. اکثر پروژه‌های زیربنایی در این ایالت یا عقب‌تر از برنامه اجرا می‌شوند یا به دلیل کمبود بودجه متوقف شده‌اند.

بنگال غربی دیگر نمی تواند از عهده هجمه های TMC برآید

دولت بنگال غربی در ارائه اصول اولیه مانند تامین آب آشامیدنی، بهداشت، بهداشت و آموزش کوتاهی کرده است. وضعیت اقتصادی به گونه ای است که دولت بنگال به دلایلی به این یا آن دلیل به تعطیلی بیش از 8200 مدرسه در این ایالت فکر می کند.

امکانات مراقبت های بهداشتی در این ایالت به هم ریخته است و با کمبود شدید پزشک، پرستار، کارمند، تجهیزات، زیرساخت ها مواجه است. هیچ آینده ای برای جوانان اینجا وجود ندارد زیرا هیچ سرمایه گذاری جدیدی در این ایالت وارد نمی شود. به سختی فرصت شغلی برای جوانانی وجود دارد که اکثریت آنها مجبور به مهاجرت به شهرهای دوردست مانند بنگلور، دهلی، بمبئی، چنای، حیدرآباد برای امرار معاش هستند، و بدتر از آن این است که حزب حاکم در ایالت همچنان به زندگی خود ادامه می دهد. فساد گسترده

بنابراین منطقی است که بپرسیم این مدل اقتصاد TMC «التماس، قرض گرفتن، خرج کردن برای چیزهای بیهوده» تا چه زمانی می تواند ادامه یابد؟ مالیات دهندگان تا چه زمانی می توانند به کاهش بدبختی های مالی TMC و هزینه های بی پروا ادامه دهند. بنگال غربی دیگر نمی تواند از پس هجمه های TMC برآید، زمان آن رسیده است که دولت ایالتی مسئول اختلاس های مالی آنها باشد.

راجو بیستا نماینده پارلمان از دارجلینگ و سخنگوی ملی BJP است

همه را بخوانید آخرین خبرها، اخبار پرطرفدار، اخبار کریکت، اخبار بالیوود،
اخبار هند و اخبار سرگرمی اینجا. ما را در فیسبوک دنبال کنید، توییتر و اینستاگرام