بنگلادش شروع به جابجایی پناهندگان روهینگیا به جزیره شناور می کند. گروه های حقوق بشر با روند مخالفت می کنند

تأسیسات این جزیره برای اسکان یک انسان لاکچری ساخته شده است ، فقط بخشی از میلیون مسلمان روهینگیایی که از موج آزار و شکنجه خشونت بار در میانمار خود فرار کرده اند و در حال حاضر در اردوگاه های شلوغ و بی پناه پناهندگان زندگی می کنند.

بنگلادش شروع به جابجایی پناهندگان روهینگیا به جزیره شناور می کند.  گروه های حقوق بشر با روند مخالفت می کنند

یک زن پناهنده روهینگیایی که در میان کسانی است که به جزیره ای به نام “باسان چار” منتقل می شوند ، در خارج از منطقه ترانزیتی که به طور موقت در اوخیای بنگلادش اسکان داده می شوند ، گریه می کند. AP

داکا: مقامات روز پنجشنبه گفتند ، مقامات در بنگلادش انتقال هزاران پناهنده روهینگیا را به یک جزیره منزوی آغاز کرده اند ، علیرغم درخواست گروه های حقوق بشری برای متوقف کردن این روند.

سازمان ملل همچنین ابراز نگرانی کرده است که به پناهندگان اجازه داده می شود که تصمیم آزاد و آگاهانه در مورد انتقال مجدد به جزیره در خلیج بنگال بگیرند.

امکانات این جزیره برای اسکان یک نفر لاک ساخته شده است ، فقط بخشی از 10 مسلمان روهینگیایی لاکچری که از موج آزار و شکنجه خشونت بار در میانمار خود فرار کرده اند و در حال حاضر در اردوگاه های شلوغ و بد پناهندگان زندگی می کنند.

روز پنجشنبه ، 11 اتوبوس مسافربری حامل پناهجویان منطقه کاکس بازار را در مسیر جزیره ترک کردند ، جایی که انتظار می رود پس از یک توقف شبانه به آنجا برسند ، یک مقام دولتی درگیر در این فرایند گفت که نمی خواهد نامش فاش شود زیرا وی مجاز به صحبت با رسانه.

وی گفت كه چند هزار “پناهنده در گروه اول بودند. مقامات كاكس بازار نگفتند كه چگونه پناهندگان برای جابجایی انتخاب شده اند.

روهینگیا پس از آگوست 2017 ، هنگامی که ارتش در میانمار با اکثریت بودایی ، به دنبال حمله شورشیان ، سرکوب سختی را علیه این گروه مسلمان آغاز کرد ، حدود 7 لاک روهینگیا به اردوگاه های کوکس بازار گریخت. این سرکوب شامل تجاوز ، کشتار و آتش زدن هزاران خانه بود و توسط گروه های حقوق جهانی و سازمان ملل متحد پاکسازی قومی نام گرفت.

به رسانه های خارجی اجازه بازدید از جزیره موسوم به باشان چار یا جزیره شناور داده نشده است. یک بار به طور منظم در زیر باران های موسمی غرق می شد اما اکنون دارای خاکریزهای محافظت از سیل ، خانه ها ، بیمارستان ها و مساجد است که با هزینه بیش از 112 میلیون دلار توسط نیروی دریایی بنگلادش ساخته شده است.

این جزیره که در 21 مایل (34 کیلومتری) سرزمین اصلی واقع شده است ، فقط 20 سال پیش ظاهر شد و هرگز در آن ساکن نبود.

بنگلادش شروع به جابجایی پناهندگان روهینگیا به گروه های مدافع حقوق بشر در جزیره شناور می کند که با این روند مخالف هستند

روهینگیا پس از آگوست 2017 ، هنگامی که ارتش در میانمار با اکثریت بودایی ، به دنبال حمله شورشیان ، سرکوب سختی را علیه این گروه مسلمان آغاز کرد ، حدود 7 لاک روهینگیا به اردوگاه های کوکس بازار گریخت. AP

پیمانکاران می گویند زیرساخت های آن مانند یک شهر مدرن است ، دارای خانه های چند خانواده ای بتونی ، مدارس ، زمین های بازی و جاده ها. همچنین دارای امکانات انرژی خورشیدی ، سیستم آبرسانی و پناهگاه های طوفان است.

آژانس های امدادی بین المللی و سازمان ملل متحد از زمان پیشنهادی برای اولین بار در سال 2015 ، با ابراز ترس از اینکه طوفان بزرگی می تواند این جزیره را تحت فشار قرار دهد و جان هزاران نفر را به خطر بیندازد ، به شدت مخالف هستند.

سازمان ملل روز چهارشنبه در بیانیه ای اعلام کرد که در آماده سازی جابجایی یا انتخاب پناهندگان مشارکت نداشته و اطلاعات محدودی در مورد برنامه کلی دارد.

در این بیانیه آمده است: “سازمان ملل متحد از این فرصت استفاده می کند تا موضع دیرینه خود را برجسته کند که پناهندگان روهینگیا باید بتوانند بر اساس اطلاعات مربوط ، دقیق و به روز ، تصمیم آزاد و آگاهانه ای درباره انتقال به باسان چار بگیرند.”

سازمان عفو ​​بین الملل و دیده بان حقوق بشر روز پنجشنبه از دولت خواستند تا طرح جابجایی را لغو کند.

اردوگاه های پناهجویان کنونی در نزدیکی شهر کاکس بازار بسیار شلوغ و غیر بهداشتی هستند. بیماری و جرم سازمان یافته بیداد می کند. تحصیلات محدود است و پناهندگان مجاز به کار نیستند.

هنوز هم ، بیشتر روهینگیاها به دلیل نگرانی در مورد ایمنی تمایلی به بازگشت به میانمار ندارند. مقامات دولتی برآوردی از تعداد پناهجویانی که مایل به جابجایی در جزیره هستند ندارند.

نخست وزیر شیخ هاسینا بارها به سازمان ملل و سایر شرکای بین المللی گفته است که دولت وی قبل از تصمیم نهایی در مورد انتقال ، با آنها مشورت خواهد کرد و هیچ پناهنده ای مجبور به حرکت نمی شود.

بنگلادش در ماه نوامبر گذشته تلاش کرد تا پناهندگان را به چارچوب دو جانبه به میانمار بازگرداند ، اما کسی تمایلی به رفتن نداشت.

روهینگیا در میانمار به عنوان شهروند شناخته نمی شوند ، و این باعث می شود آنها بدون تابعیت باشند و با تبعیض مجازات شده توسط دولت روبرو هستند.

تحقیقات تحت حمایت سازمان ملل در سال 2018 پیگرد قانونی فرماندهان ارشد ارتش میانمار را به اتهام نسل کشی ، جنایات جنگی و جنایت علیه بشریت به دلیل خشونت علیه روهینگیا توصیه کرد.

پس از آنكه كشور آفریقای غربی گامبیا پرونده ای را مورد حمایت سازمان همکاری اسلامی ، كانادا و هلند در مورد این سرکوب قرار داد ، میانمار در دادگاه بین المللی دادگستری در لاهه ، هلند از خود دفاع می کند.

جدیدترین و جدیدترین ابزارهای فناوری را به صورت آنلاین در Tech2 Gadgets بیابید. اخبار فناوری ، بررسی ابزارها و رتبه بندی ها را دریافت کنید. اسباب بازی های معروف از جمله لپ تاپ ، تبلت و مشخصات موبایل ، ویژگی ها ، قیمت ها ، مقایسه.