بنیامین نتانیاهو برای گفتگوهای مخفیانه با MBS ، مایک پمپئو: گزارشات به عربستان سعودی پرواز کرد

جلسه گزارش شده هفته ها پس از توافق اسرائیل با توافق های تاریخی میانجیگری ایالات متحده برای عادی سازی روابط با دو متحد سعودی در خلیج فارس: امارات و بحرین

بنیامین نتانیاهو برای گفتگوهای مخفیانه با MBS ، مایک پمپئو: گزارشات به عربستان سعودی پرواز کرد

تصویر پرونده بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل. AP

اورشلیم: رسانه ها گفتند ، بنیامین نتانیاهو ، نخست وزیر اسرائیل در اولین سفر گزارش شده توسط نخست وزیر اسرائیل به پادشاهی ، یکشنبه در عربستان سعودی با محمد بن سلمان ، ولیعهد ، گفتگوهای مخفیانه انجام داد.

وزیر امور خارجه ایالات متحده مایک پمپئو ، که هفته گذشته در اسرائیل بود ، نیز در مذاکرات گزارش شده بود ، خبرنگار دیپلماتیک صداوسیمای Kan ، روز دوشنبه گفت.

این صدا و سیما با استناد به مقامات اسرائیلی که نام آنها مشخص نشده است ، اظهار داشت که نتانیاهو و رئیس آژانس جاسوسی موساد ، یوسی کوهن ، “با پرواز به عربستان سعودی و دیدار با پمپئو و MBS در شهر نئوم” ، با اشاره به حروف اولیه اغلب استفاده شده شاهزاده محمد.

این نشست گزارش شده هفته ها پس از توافق اسرائیل با توافقات تاریخی میانجیگری ایالات متحده برای عادی سازی روابط با دو متحد سعودی در خلیج فارس ، امارات و بحرین – پیمان های معروف به توافق آبراهام.

چندین رسانه دیگر اسرائیلی از سفر نتانیاهو به عربستان سعودی خبر دادند ، از جمله باراک راوید خبرنگار برجسته دیپلماتیک اخبار والا و آکسیوس، که گزارش داد نتانیاهو و کوهن با یک هواپیما متعلق به ادی آنجل تاجر اسرائیلی پرواز کردند.

راوید همچنین به داده های ردیاب پرواز استناد کرد که ظاهراً هواپیمای آنجل ساعت 8:00 بعد از ظهر (1800 به وقت گرینویچ) یکشنبه از اسرائیل را ترک می کند و به سمت نئوم در دریای سرخ حرکت می کند و پنج ساعت بعد به اسرائیل بازگشت.

دفتر نتانیاهو بلافاصله برای اظهار نظر در مورد گزارش ها در دسترس نبود.

دادگاه سلطنتی و وزارت رسانه سعودی بلافاصله به آن واکنش نشان نداد خبرگزاری فرانسهدرخواست اظهار نظر در مورد گزارش گزارش شده بین نتانیاهو ، شاهزاده محمد و پمپئو.

پمپئو در چارچوب تور خاورمیانه روز یکشنبه از امارات به نئوم سفر کرده بود.

توافق نامه های آبراهام با واسطه دولت دونالد ترامپ ، رئیس جمهور مستعفی ایالات متحده انجام شد.

مقامات آمریكایی و اسرائیلی بارها اظهار داشتند كه کشورهای عربی بیشتری قرار است روابط خود را با اسرائیل ایجاد كنند. سودان بصورت اصولی موافقت کرده است.

در اواخر ماه اوت ، نتانیاهو گفت اسرائیل در حال مذاکره مخفیانه با چندین کشور عربی است.

به طور علنی ، عربستان سعودی گفته است که به موضع اتحادیه عرب دهها ساله مبنی بر عدم ارتباط با اسرائیل تا حل و فصل درگیری دولت یهود با فلسطینی ها پایبند خواهد ماند.

کارشناسان اسرائیلی س aboutالاتی را درباره احتمال گسترش توافق آبراهام در دوران مدیریت جو بایدن ، رئیس جمهور منتخب آمریکا ، به ویژه در مورد عربستان سعودی مطرح کرده اند.

دولت ترامپ نقش حقوق بشر در دیپلماسی بین المللی را نادیده گرفت و به ویژه در مورد انتقاد از سوابق حقوق عربستان سعودی محتاط بود ، به ویژه در مورد قتل جمال خاشوگی روزنامه نگار برجسته و منتقد سلطنتی سعودی توسط عوامل سعودی.

تحلیلگران متعدد اسرائیلی گفته اند كه اگر دولت بایدن ، كه از طرف حزب چپگرای پیشرو در حزب دموكرات تحت فشار قرار خواهد گرفت ، اگر بخواهد به توافق صلح اسرائیل و عربستان بپردازد بدون هیچ گونه اصلاح حقوق معنادار مورد توافق عربستان سعودی ، با واكنش مواجه خواهد شد.

با پایان یافتن دوره ترامپ در 20 ژانویه ، برخی از کارشناسان اسرائیلی حدس می زنند که واشنگتن برای توافق اسرائیل و عربستان قبل از روی کار آمدن بایدن ، لابی سخت خواهد کرد.

اسرائیل و کشور عربی خلیج فارس سالها درمورد دشمن مشترک خود ایران ، دیپلماسی ساکت و آرام داشته اند.

جدیدترین و جدیدترین ابزارهای فناوری را به صورت آنلاین در Tech2 Gadgets بیابید. اخبار فناوری ، بررسی ابزارها و رتبه بندی ها را دریافت کنید. اسباب بازی های معروف از جمله لپ تاپ ، تبلت و مشخصات موبایل ، ویژگی ها ، قیمت ها ، مقایسه.