‘بهترین هدیه تولد زود هنگام’: بریتانیایی 90 ساله اولین کسی است که واکسن Pfizer COVID-19 به او تزریق می شود

مارگارت كینان ، كه هفته آینده 91 ساله می شود ، گفت: “من احساس می كنم كه اولین شخصی هستم كه واکسن COVID-19 را واجد شرایط می كنم.”

'بهترین هدیه تولد زود هنگام': بریتانیایی 90 ساله اولین کسی است که واکسن Pfizer COVID-19 به او تزریق می شود

پرستار می پارسونز واکسن Pfizer-BioNtech COVID-19 را به مارگارت کینان در کاونتری انگلیس تزریق می کند. خبرگزاری فرانسه

یک مادربزرگ 90 ساله ، مارگارت کینان و یک پیرمرد 81 ساله از وارویک شایر به نام – منتظر آن باشید – ویلیام شکسپیر دو نفر اول بودند که کووید -19 واکسن تولید شده توسط Pfizer-BioNTech.

این آغاز بزرگترین برنامه واکسیناسیون در تاریخ انگلیس بود.

هم كینان و هم شكسپیر این واكسن ها را در بیمارستانی در كاونتری ، انگلیس مركزی تجویز كردند.

“من احساس می كنم كه اولین شخصی هستم كه واكسن شده ام کووید -19 ، “به نقل از کینان ، که هفته آینده 91 ساله می شود خبرگزاری فرانسه.

او با استفاده از ماسک صورت و تی شرت آدم برفی زیر یک ژاکت کش باف پشمی خاکستری ، به خبرنگاران گفت: “این بهترین هدیه تولد زود هنگام است که می توانم آرزو کنم ، زیرا این بدان معنی است که بالاخره می توانم منتظر گذراندن وقت با خانواده و دوستانم در New سال بعد که بیشتر سال را خودم بودم. “

بوریس جانسون می گوید: “ما این را با هم خواهیم شکست”

نخست وزیر انگلیس بوریس جانسون خبر اولین واکسیناسیون علیه را تحسین کرد کووید -19 و گفت –

تلگراف به نقل از کیت بینگهام ، رئیس گروه ویژه واکسن دولت ، گفت: “تلاش برای تحقق اهداف تعیین شده توسط نخست وزیر یک چالش دلهره آور بود. ما اهداف را حفظ کردیم ، محافظت از انگلیس به زودی با واکسن ها ممکن است و من خوشحالم که امروز روز V است. “

بیشتر گزارش شده است که وی گفته است: “” این یک چالش بزرگ برای انجام واکسیناسیون گسترده بزرگسالان است – قبلاً هرگز انجام نشده است. اما بازخوردی که از ما گرفته شده این است که انگلیس احتمالاً آماده ترین کشور در جهان برای دریافت و استقرار این واکسن ها است. “

وزیر بهداشت انگلستان مت هانکوک ، که پیشنهاد کرده است برای رفع ترس عمومی از طریق تلویزیون زنده ضربه بزند ، گفت که راه اندازی “یک لحظه اساسی” است که از آسیب پذیرترین افراد محافظت می کند ، خبرگزاری فرانسه گزارش شده

سایمون استیونس ، رئیس سرویس بهداشت ملی دولت در انگلیس ، گفت که این یک “نقطه عطف قاطع” در برابر “بزرگترین چالش بهداشت” از زمان تاسیس NHS در سال 1948 است.

افراد مسن ، کارکنان مراقبت های بهداشتی برای اولین بار دچار جرقه می شوند

اولین کسانی که واکسن را با عنوان “V-Day” دریافت می کنند ، افراد بالای 80 سال ، کارکنان خانه های مراقبت و کارکنان بهداشت و مراقبت های اجتماعی در خط مقدم هستند.

پس از آن به 21 روز زمان نیاز دارند.

هفته گذشته انگلیس اولین کشوری بود که واکسن Pfizer-BioNTech را تصویب کرد و امید به دستیابی به موفقیت در همه گیری را که باعث کشته شدن بیش از 1.5 میلیون نفر در سراسر جهان شده است ، افزایش داد.

انگلیس با بیش از 61000 مرگ در شیوع 1.6 میلیون مورد ، یکی از کشورهای آسیب دیده در جهان بوده است.

تصویب قانونی این واکسن چهارشنبه گذشته انجام شد و باعث ایجاد رقابت در زمان برای آماده سازی تعداد زیادی از مراکز واکسیناسیون در سراسر کشور شد.

انگلیس 40 میلیون دوز تزریق – که برای واکسیناسیون 20 میلیون نفر کافی است – با 800000 در اولین دسته سفارش داده است.

انتظار می رود تا پایان دسامبر چهار میلیون دوز مصرف شود.

ملکه می توانست راه را پیش ببرد

واکسیناسیون دسته جمعی پاسخی هماهنگ از سوی چهار کشور انگلیس – انگلیس ، اسکاتلند ، ولز و ایرلند شمالی است – که به طور معمول سیاست های بهداشتی خود را تعیین می کنند.

عموم مردم نسبت به تصویب سریع واکسن مطلوب بوده اند ، اما وزرا و متخصصان بهداشت آگاه هستند که هنوز برای مبارزه با بی اعتمادی به آنها احتیاج دارند.

آژانس نظارتی داروها و محصولات بهداشتی مستقل معتقد است که هیچ گوشه ای بریده نشده و روشهای ارزیابی و تأیید آن مطابق با هنجارهای بین المللی دقیق است.

NHS انگلیس گفت که هزاران نفر قبلاً در طی آزمایشات بدون هیچ عارضه جانبی لگن دریافت کرده اند.

با این حال ، گزارش شده است که ملکه الیزابت دوم ، که در سن 94 سالگی به دلیل سن خود در میان افرادی که برای واکسیناسیون در ردیف اول قرار دارند ، می تواند یک کمپین آگاهی عمومی را به اجرا درآورد و خواستار پیروی از آن است.

دولت گفت که کارتهای واکسن را برای یادآوری مردم پس از سه هفته برای تقویت بیماری توزیع خواهد کرد ، اما اصرار داشت که اینها گواهی های مصونیت را معرفی نمی کند.

“تأثیر حاشیه ای” در زمستان “

افسران ارشد پزشکی انگلیس ، اسکاتلند ، ولز و ایرلند شمالی گفتند که در نتیجه این واکسن فقط “تأثیر محدود” در تعداد بیمارستان ها در ماه های زمستان خواهد داشت.

جانسون خواستار صبر و حوصله شد و از مردم خواست تا برای جلوگیری از جهش در موارد ، به ویژه با آرامش قوانین در طول کریسمس ، به رهنمودهای دقیق فاصله بین اجتماعی پایبند باشند.

مسئولان بهداشت قبلاً در مورد چگونگی تزریق واکسن به افراد مسن یا خانه های تحت مراقبت های ناتوان دچار سردرد لجستیکی شده اند.

این واکسن باید در دمای 70- درجه سانتیگراد (-94 فارنهایت) نگهداری شود و بیمارستان ها و مراکز درمانی دیگر تنها مکان هایی باشد که قادر به مقابله با چنین دمای بسیار پایین هستند.

با تولید داروی Pfizer-BioNTech در بلژیک ، نگرانی هایی نیز در مورد اختلال احتمالی در هنگام خروج انگلیس از بازار واحد اتحادیه اروپا و اتحادیه گمرکی ایجاد شده است.

اما دولت انگلیس گفت که ارتش در حال آماده باش است تا در صورت ایجاد اختلال در مرز از اول ژانویه ، واکسن را با هوا بلند کند.

انتظار می رود که بیشتر موارد مورد نیاز واکسن در انگلیس توسط یک لقمه ایجاد شده توسط AstraZeneca و دانشگاه آکسفورد تأمین شود که منتظر تأیید مقررات است.

دولت 100 میلیون دوز اولیه دارو را سفارش داده است که ساخت آن ارزان تر و ذخیره و حمل آن با استفاده از یخچال های معمولی آسان تر است.

با ورودی های AFP