تاج های باشکوهی که در این مراسم تاریخی استفاده شد

آن لحظه تاج گذاری بود! کاملا به معنای واقعی کلمه. شاه چارلز در 6 می (شنبه) به همراه همسرش کامیلا که ملکه شد، رسماً به عنوان پادشاه تاج گذاری کرد.

مراسم تاج گذاری، اولین مراسم تاج گذاری از 2 ژوئن 1953، زمانی که ملکه الیزابت دوم تاج گذاری کرد، در کلیسای وست مینستر برگزار شد و شاهد استفاده از جواهرات و جلال های مختلف بود که همگی غرق در تاریخ و سنت بودند. شمشیر پیشکش، گوی فرمانروا، قاشق تاجگذاری و خیلی چیزهای دیگر وجود داشت.

با این حال، یکی از جنبه هایی که همه را به صدا درآورد، تاج هایی است که در مراسم استفاده می شود. و نه تنها یک، بلکه سه تاج وجود داشت که در این رویداد بیش از دو ساعت استفاده شد.

ژست ناشنوا؟ چرا تعهد وفاداری به شاه چارلز باعث ایجاد اختلاف شده است

داباوالای بمبئی در حال آماده شدن برای تاجگذاری پادشاه چارلز هستند: چگونه این دوستی در طول سالها شکوفا شده است

برای اطلاعات بیشتر در مورد این سه تاج و اهمیت آنها در تاج گذاری به ادامه مطلب مراجعه کنید.

تاج سنت ادوارد

پادشاه چارلز برای اولین بار توسط اسقف اعظم کانتربری در کلیسای وست مینستر ساخته شد تا تاج سنت ادوارد را بپوشد. اعتقاد بر این است که این قطعه اصلی جواهرات تاج است و تنها در مراسم تاج گذاری پوشیده می شود.

تاج از طلای جامد 22 عیار ساخته شده است و قد آن بیش از 30 سانتی متر و وزن آن 2.23 کیلوگرم است – تقریباً به اندازه یک خربزه بزرگ. در واقع، ملکه الیزابت که تاج سنت ادوارد را در مراسم تاجگذاری خود بر سر گذاشته بود، در سال 2018 طی یک مستند گفت: “آیا هنوز سنگین است؟” و با برداشتن آن تایید کرد: “وزن آن یک تن است.”

این تاج دارای 444 جواهر و سنگ های قیمتی مانند یاقوت کبود، یاقوت سرخ و توپاز است. جواهرات در پایه های لعابی و طلا قرار می گیرند. جالب اینجاست که این سنگ ها قبلا قابل جابجایی بودند، اما در قرن بیستم به طور دائم در تاج قرار گرفتند.

تاج های شاه چارلز و ملکه کامیلا چیست؟
پادشاه چارلز سوم در مراسم تاجگذاری خود در کلیسای وست مینستر لندن، تاج سنت ادوارد را دریافت می کند. رویترز

این تاج برای همنام چارلز، پادشاه چارلز دوم در سال 1661 ساخته شد. این تاج قرار بود جایگزین تاج اصلی شود که به ادوارد اعتراف کننده، پادشاه آنگلوساکسون قرن یازدهم برمی‌گردد.

اگرچه در سال 1661 ساخته شد، شاه چارلز سوم تنها هفتمین پادشاهی خواهد بود که تاج ادوارد سنت ادوارد را بر سر می گذارد. این مادرش، ملکه الیزابت دوم بود که آخرین تاج را بر سر گذاشت. همچنین فقط در طول مراسم پوشیده می شود و به برج باز می گردد تا منتظر پادشاه بعدی باشد.

تریسی بورمن، نویسنده Crown & Sceptre، در مورد تاج سنت ادوارد صحبت می کند. بی بی سی که پیام روشنی را ارسال می کند که “هم نشان دهنده انعطاف پذیری و هم تداوم سلطنت است”.

و برای کسانی که نمی‌دانند هزینه این تاج چقدر خواهد بود، ارزش آن 4.5 میلیون دلار (36.77 کرور) تخمین زده شده است. فقط 365 جواهر آکوامارین که بخشی از این تاج هستند با قیمت 172500 دلار (1.4 کرور) ارزش دارند، در حالی که یاقوت کبود بیش از 2 میلیون دلار (16.34 کرور) ارزش دارد.


پوشش کامل ما از تاجگذاری پادشاه چارلز

توضیح داده شده: چه کسی در مراسم تاجگذاری شاه چارلز و نقشی که آنها بازی کردند

تاجگذاری پادشاه چارلز: خط جانشینی خانواده سلطنتی بریتانیا توضیح داده شد

اعتراض «پادشاه من نیست» در روز تاجگذاری: بریتانیایی‌هایی که می‌خواهند سلطنت را کنار بگذارند

تاج گذاری و جشن ها: هندی ها در مراسم تاریخی

شاه چارلز چقدر با مادرش ملکه الیزابت دوم متفاوت خواهد بود؟


تاج دولتی امپراتوری

در مراسم تاجگذاری، به شاه چارلز نه یک تاج – تاج سنت ادوارد – بلکه یک تاج نیز داده شد، که به عنوان تاج دولتی امپراتوری شناخته می شود. شاید آشناترین گنج در جواهرات تاج باشد.

تاج دولتی امپراتوری توسط پادشاه در طول افتتاحیه ایالتی پارلمان و سایر مناسبت های رسمی استفاده می شود. تاج با نزدیک به 3000 سنگ، از جمله 2868 الماس، 273 مروارید، 17 یاقوت کبود، 11 زمرد و پنج یاقوت می درخشد. تاج امپریال استیت 1.06 کیلوگرم وزن و 31.5 سانتی متر ارتفاع دارد.

تاج های شاه چارلز و ملکه کامیلا چیست؟
پادشاه بریتانیا، چارلز سوم، با تاج سلطنتی که گوی و عصای فرمانروایی را حمل می کند، پس از مراسم تاج گذاری در مرکز لندن، صومعه وست مینستر را ترک می کند. رویترز

در وسط این سنگ های قیمتی الماس کولینان II قرار دارد که وزن آن 317 قیراط است و از بزرگترین الماسی که تاکنون پیدا شده تراشیده شده است. در کنار الماس، «St. یاقوت کبود ادوارد که گفته می‌شود قدیمی‌ترین جواهر در مجموعه سلطنتی است – اولین بار توسط سنت ادوارد اعتراف‌کننده، که به عنوان پادشاه انگلستان در قرن یازدهم سلطنت کرد، در انگشتری پوشیده شد. در بالای الماس کولینان، “یاقوت شاهزاده سیاه” را می بینید که هنری پنجم در نبرد آگینکور در سال 1415 پوشیده بود.

از آنا کی، مورخ و نویسنده جواهرات تاج، نقل شده است که زمانی در مورد تاج چنین گفته است: «بعضی اوقات به دلیل نور خالصی که از آن می‌تابد، نگاه کردن به آن بسیار سخت است. این به معنای واقعی کلمه خیره کننده است… از نظر بصری فوق العاده است.”

تاج سلطنتی برای اولین بار در سال 1937 برای تاجگذاری پدر ملکه الیزابت، پادشاه جورج ششم ساخته شد و بعداً توسط شاهزاده الیزابت آن زمان برای تاجگذاری خود در سال 1953 پوشیده شد.

هنگامی که از تاج سلطنتی استفاده نمی شود، در خانه جواهرات در برج لندن – که بیش از 600 سال خانه جواهرات تاج بوده است، در معرض دید عموم قرار می گیرد. آخرین بار در زمان مرگ ملکه الیزابت دوم دیده شد. پس از مرگ او، در حالی که در حالت دراز کشیده بود، تاج بر بالای تابوت او قرار گرفت.

و در مورد هزینه این تاج چطور؟ چندین متخصص تصمیم گرفته اند که قیمت گذاری روی ارزش تاج “نزدیک به غیرممکن” است.

تاج ملکه مریم

علاوه بر تاج گذاری پادشاه چارلز، همسرش کامیلا نیز در این مراسم به عنوان ملکه تاج گذاری کرد. او برای لحظه تاجگذاری خود، تاج ملکه مری را انتخاب کرد. قابل ذکر است، این اولین مورد در دوران مدرن است که از یک تاج موجود برای تاجگذاری همسر استفاده می شود.

تاج های شاه چارلز و ملکه کامیلا چیست؟
ملکه کامیلا در مراسم تاجگذاری خود در کلیسای وست مینستر با تاج ملکه مریم تاجگذاری کرد. رویترز

این تاج در سال 1911 برای ملکه مری، همسر پادشاه جورج پنجم ساخته شد. او شرکت جواهرات معروف Garrard را برای این رویداد سفارش داده بود. طراحی تاج از تاج ملکه الکساندرا در سال 1902 الهام گرفته شده است. مانند تاج ملکه الکساندرا، می توان آن را بدون قوس به شکل دایره سلطنتی، که ملکه مری برای تاجگذاری پسرش، پادشاه جورج ششم، در سال 2018 به سر کرد، استفاده کرد. 1937.

این تاج از یک قاب نقره ای تشکیل شده است که با اندود طلا پوشانده شده است و دارای 2200 الماس است که عمدتاً تراش برلیانت و مقداری تراش گل رز دارد. در مرکز این تاج الماس کوهنور قرار دارد. با این حال، ملکه کامیلا قبل از تاجگذاری خواستار حذف این الماس شد، چیزی که برخی آن را دیپلماسی زیرک می نامیدند.

این به دلیل منشأ تیره الماس 105 قیراطی و درخواست‌های فزاینده هند برای بازگرداندن جواهر است. مانند بی بی سی قبلاً گزارش داده بود که “نگرانی در مورد اختلاف دیپلماتیک با هند در صورت استفاده از آن وجود داشت” از آنجایی که هند خواستار بازگشت آن شده است.

با ورودی های آژانس ها

همه را بخوانید آخرین خبرها، اخبار پرطرفدار، اخبار کریکت، اخبار بالیوود،
اخبار هند و اخبار سرگرمی اینجا. ما را در فیسبوک دنبال کنید، توییتر و اینستاگرام