تاریخ، اهمیت و نقل قول هایی برای به اشتراک گذاشتن در مناسبت

روز جهانی کارگر 2023: تاریخ، اهمیت و نقل قول ها را بشناسید

تصویر نمایشی خبرگزاری فرانسه

روز جهانی کارگر به منظور گرامیداشت تلاش ها و سختی های کارگران و جنبش کارگری هر ساله در اول اردیبهشت ماه گرامی داشته می شود. از این مناسبت به عنوان اول ماه مه نیز یاد می شود و بیش از 80 کشور در سراسر جهان از جمله هند، کوبا و چین روز جهانی کارگر را جشن می گیرند. این روز با سازماندهی راهپیمایی ها و رویدادهایی برای دفاع از حقوق طبقه کارگر و جلوگیری از استثمار آنها گرامی داشته می شود. اواخر قرن نوزدهم شاهد آغاز مطالبات کارگران برای شرایط کاری بهتر، دستمزدهای منصفانه و کاهش ساعات کار بود که پایه و اساس برپایی روز کارگر را بنا نهاد.

تاریخ

ریشه‌های روز کارگر را می‌توان در قرن نوزدهم در ایالات متحده جستجو کرد، زمانی که کارگران در شیکاگو در 1 مه 1886 اعتصاب کردند و خواستار یک روز کاری هشت ساعته شدند. با این حال، پس از انفجار یک بمب در تجمع کارگری در میدان های مارکت، کارگران از سراسر کشور متحد شدند تا برای حقوق خود و شرایط کاری بهتر مبارزه کنند. در جریان گردهمایی کنگره بین المللی احزاب سوسیالیست در پاریس در سال 1889، تصمیم گرفته شد که اول ماه مه را به عنوان روز کارگر یا روز کارگر نامگذاری کنند.

وقایع تاریخی 17 آوریل: از رویدادهای مهمی که در این تاریخ رخ داده است مطلع شوید

مجسمه رومی 200 ساله با مداد رنگی آبی در بریتانیا تخریب شد

در هند، اولین روز کارگر در چنای در 1 مه 1923 گرامی داشته شد. حزب کارگر کیسان هندوستان ابتکار عمل را برای سازماندهی اولین جشن های اول ماه مه به عهده گرفت. رفیق سنگراولار، رهبر حزب، دو گردهمایی به مناسبت این مراسم ترتیب داد.

اهمیت

هدف بزرگداشت روز جهانی کارگر در سراسر جهان افزایش آگاهی در مورد امتیازات نیروی کار و محافظت از آنها در برابر سوء استفاده است. همچنین به عنوان پیامی از کمک های قابل توجه افراد طبقه کارگر در جامعه ما عمل می کند.

نقل قول هایی برای به اشتراک گذاشتن در این مناسبت

  1. “هیچ شاهکاری انسانی بدون زحمت زیاد خلق نشده است.” – آندره ژید
  2. “شغلی را که دوست دارید انتخاب کنید، و هرگز مجبور نخواهید شد یک روز در زندگی خود کار کنید.” – گیج کننده
  3. «شأن کار به کاری که انجام می‌دهید بستگی ندارد، بلکه به نحوه انجام آن بستگی دارد.» – ادوین آزگود
  4. «تمام کارهایی که بشریت را اعتلای می بخشد، دارای منزلت و اهمیت است و باید با تعالی سخت انجام شود.» – دکتر مارتین لوتر کینگ جونیور

همه را بخوانید آخرین خبرها، اخبار پرطرفدار، اخبار کریکت، اخبار بالیوود،
اخبار هند و اخبار سرگرمی اینجا. ما را در فیسبوک دنبال کنید، توییتر و اینستاگرام