تاسیسات COVAX WHO قصد دارد تا اوایل سال 2021 500 میلیون واکسن Covid-19 آماده کند

Pfizer و BioNtech در حال حاضر در مراحل پایانی گفتگو با WHO برای پیوستن به اتحاد واکسن COVAX هستند.

تاسیسات COVAX WHO قصد دارد تا اوایل سال 2021 500 میلیون واکسن Covid-19 آماده کند

سومیا سوامیناتان ، دانشمند ارشد تصویر: Screengrab از WHO / YouTube

سومیا سوامیناتان ، دانشمند ارشد سازمان بهداشت جهانی ، در یک کنفرانس مطبوعاتی در ژنو گفت که سازمان بهداشت عمومی اوج امیدوار است که حداقل نیم میلیارد دوز کار داشته باشد کووید -19 واکسن آماده شده در سه ماهه اول سال 2021 ، از طریق مرکز COVAX. تاکنون حدود 189 کشور به طرح COVAX پیوسته اند. دستور کار ابتکار عمل واکسیناسیون 20 درصد از جمعیت با بالاترین خطر ، از جمله کارکنان بهداشت و سالمندان است.

سومیا سوامیناتان ، دانشمند ارشد ، در کنفرانس خبری جمعه 4 دسامبر گفت: “هدف دستیابی به حداقل 2 میلیارد دوز تا پایان سال 2021 است که برای واکسیناسیون 20 درصد از جمعیت کشورهایی که بخشی از COVAX هستند کافی خواهد بود.” . وی افزود: این ممکن است برای “پایان دادن به مرحله حاد همه گیری” با کاهش مرگ و میر و تأثیر آن بر سیستم های بهداشتی کافی باشد.

WHO برای اولین بار برنامه ریزی می کند – 500 میلیون دوز از کووید -19 واکسن – آماده توزیع در سه ماهه اول سال 2021 برای توزیع عادلانه بین کشورهای شریک COVAX است.

https://www.youtube.com/watch؟v=L7GXSiD5xxA

سوامیناتان گفت: “هدف ما ، امید ما این است که در سه ماهه اول سال 2021 حدود نیم میلیارد دوز برای توزیع به صورت عادلانه در سراسر کشور داشته باشیم.” “بنابراین کشورها می توانند انتظارات مربوط به دوزهای مصرفی را در اواخر سه ماهه اول سال 2021 شروع کنند. احتمالاً ممکن است چند کشور زودتر این کار را آغاز کنند که با مراجعه زود به چند کشور ممکن است یادگیری هایی داشته باشیم.”

وی افزود ، بیشتر دوزها همچنان در سه ماهه دوم سال 2021 ارسال می شوند.

ایالات متحده ، با وجود داشتن یکی از متنوع ترین نمونه کارهای واکسن ، در طرح COVAX شرکت ندارد. بسیاری از معاملات دو جانبه را برای به دست آوردن میلیون ها دوز از کاندیداهای اصلی واکسن برای شهروندان خود در نظر گرفته است.

COVAX با ابتکار مشترک WHO ، اتحاد واکسن گاوی و ائتلاف برای ابتکارات آمادگی همه گیر (CEPI) برای اطمینان از توزیع عادلانه کووید -19 واکسن این تحت دسترسی WHO به تأسیس شد کووید -19 شتاب دهنده ابزارها (ACT) تا كشورهای در حال توسعه در جنگ مناقصه بین المللی برای كار عقب نمانند کووید -19 واکسن ها.

جدیدترین و جدیدترین ابزارهای فناوری را به صورت آنلاین در Tech2 Gadgets بیابید. اخبار فناوری ، بررسی ابزارها و رتبه بندی ها را دریافت کنید. اسباب بازی های معروف از جمله لپ تاپ ، تبلت و مشخصات موبایل ، ویژگی ها ، قیمت ها ، مقایسه.