تایوان و آمریکا برای تقویت تجارت در میان تهدید چین قرارداد امضا کردند

تایوان و آمریکا برای تقویت تجارت در میان تهدید چین قرارداد امضا کردند

یکی از حامیان اپوزیسیون اصلی کومینتانگ (KMT) پرچم تایوان را در جریان تظاهراتی در خارج از مقر KMT پیش از اعلام نامزد ریاست جمهوری سال 2024 این حزب در تایپه در 17 می 2023 به اهتزاز در می آورد. خبرگزاری فرانسه/تصویر نماینده

در بحبوحه تهدیدهای فزاینده چین، ایالات متحده و تایوان روز پنجشنبه یک قرارداد تجاری برای تعمیق بیشتر همکاری اقتصادی بین دو کشور امضا کردند.

این قرارداد با نام ابتکار آمریکا و تایوان در تجارت قرن بیست و یکم، با هدف تقویت تجارت از طریق ساده‌سازی بازرسی‌های گمرکی، بهبود رویه‌های نظارتی و همچنین ایجاد مکانیزم ضد فساد انجام می‌شود.

واشنگتن و تایپه موفق به حفظ روابط دیپلماتیک غیر رسمی از طریق سفارت آمریکا در تایوان می شوند. ایالات متحده همیشه از تایوان حمایت کرده است زیرا چین آن را بخشی از خاک خود می‌داند.

دفتر مطبوعاتی نماینده تجاری آمریکا (USTR) روز پنجشنبه اعلام کرد که اولین توافق تحت قرارداد جدید توسط نمایندگان موسسه آمریکایی در تایوان و دفتر نمایندگی اقتصادی و فرهنگی تایپه در ایالات متحده امضا شد.

سام میشل، سخنگوی USTR گفت که این پیمان “به منظور تقویت و تعمیق روابط اقتصادی و تجاری” بین هر دو طرف است.

او گفت که سارا بیانچی معاون نماینده تجاری ایالات متحده در مراسم امضای قرارداد شرکت کرد.

میشل گفت: «ما از شرکای تایوانی خود برای کمک به ما برای رسیدن به این نقطه عطف مهم تشکر می‌کنیم و مشتاقانه منتظر مذاکرات آتی در زمینه‌های تجاری اضافی که در دستور مذاکره ابتکار آمده است، هستیم.

‘شروع تازه’

آلن لین، سخنگوی کابینه، پیش از مراسم روز پنج‌شنبه برای امضای این توافق گفت: «توافقی که امشب امضا می‌شود نه تنها بسیار تاریخی است، بلکه نشانه آغازی جدید است.»

«وظایف مربوطه هنوز تکمیل نشده است…. تایوان برای تضمین امنیت اقتصادی تایوان به حرکت به سمت یک توافقنامه تجارت آزاد آزاد با ایالات متحده ادامه خواهد داد.

در همین حال، دولت تایوان از این توافق به عنوان “جامع ترین توافق تجاری” که این کشور از سال 1979 با واشنگتن امضا کرده است، استقبال کرده است.

چین پیشتر روز پنجشنبه به واشنگتن نسبت به امضای هر گونه پیمانی “با مفهوم حاکمیت یا ماهیت رسمی با منطقه تایوان چین” هشدار داد.

مائو نینگ، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در یک نشست خبری گفت: ایالات متحده نباید سیگنال های اشتباهی را به نام تجارت به نیروهای استقلال تایوان ارسال کند.

با ورودی های AFP

همه را بخوانید آخرین خبرها، اخبار پرطرفدار، اخبار کریکت، اخبار بالیوود،
اخبار هند و اخبار سرگرمی اینجا. ما را دنبال در فیس بوک، توییتر و اینستاگرام.