تایوان 38 هواپیمای جنگی چینی و 6 کشتی نیروی دریایی را در منطقه شناسایی کرد

تایوان 38 هواپیمای جنگی چینی و 6 کشتی نیروی دریایی را در منطقه شناسایی کرد

تصویر نماینده- رویترز

وزارت دفاع تایوان روز جمعه مدعی شد که ارتش چین 38 جت جنگنده و سایر هواپیماهای جنگی را در نزدیکی تایوان به پرواز درآورده است.

این وزارتخانه همچنین گفت که شش کشتی نیروی دریایی نیز از ساعت 6 صبح پنجشنبه تا 6 صبح جمعه به عنوان بخشی از کمپین بلندمدت ارعاب چین علیه دموکراسی جزیره‌ای که پکن ادعا می‌کند بخشی از قلمرو خود است، در این منطقه مشاهده شد.

این توسعه به عنوان بزرگترین نمایش پروازی از این دست از زمان تمرین نظامی بزرگی که در آن آب بندی جزیره را در اوایل ماه شبیه سازی کرد، دیده می شود.

200 مستشار نظامی ایالات متحده برای تقویت نیروهای مسلح جزیره به تایوان می رسند

“یک متحد نه یک دست نشانده”: اظهارات امانوئل ماکرون در مورد تایوان چگونه شکاف در اروپا را آشکار کرد

این وزارتخانه گفت که 19 فروند از این هواپیماها از طریق خط میانی در تنگه تایوان که جزیره را از سرزمین اصلی جدا می کند، پرواز کردند. گفته می شود که شامل پنج فروند SU-30 و دو هواپیمای J-16 است. بر اساس نمودار وزارت دفاع، یک پهپاد به نام TB-001 دور جزیره دور زد.

چین پس از دیدار حساس روز 5 آوریل بین تسای اینگ ون، رئیس جمهور تایوان و کوین مک کارتی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا در کالیفرنیا، تمرین هایی را برای شبیه سازی مهر و موم کردن جزیره برگزار کرد. چین با هرگونه مبادله در سطح رسمی بین تایوان و سایر دولت ها مخالف است.

همه را بخوانید آخرین خبرها، اخبار پرطرفدار، اخبار کریکت، اخبار بالیوود،
اخبار هند و اخبار سرگرمی اینجا. ما را در فیسبوک دنبال کنید، توییتر و اینستاگرام