تجارت ایالات متحده و چین در فضای سایبری اطلاعات نادرست

تجارت ایالات متحده و چین در فضای سایبری اطلاعات نادرست

مایکروسافت با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که هکرهای تحت حمایت دولت چین، زیرساخت‌های سایبری «بحرانی» ایالات متحده را در بسیاری از صنایع به خطر انداخته‌اند. چین مدعی است که ایالات متحده و شرکای آن، ائتلاف پنج چشم در حال انتشار اطلاعات نادرست و اخبار جعلی هستند.

چین و ایالات متحده مدت زیادی است که در فضای فناوری با یکدیگر برخورد می کنند. اکنون، جنگ اطلاعات نادرست بین دو کشور به اوج خود رسیده است و هر دو کشور دیگری را به تلاش برای خرابکاری زیرساخت های ملی خود متهم می کنند.

مایکروسافت هشدار داده است که هکرهای تحت حمایت دولت چین زیرساخت‌های سایبری «بحرانی» ایالات متحده را در صنایع متعدد با تمرکز بر جمع‌آوری اطلاعات به خطر انداخته‌اند. مایکروسافت گفت که گروه هکر چینی با نام رمز “Volt Typhoon” از اواسط سال 2021 فعالیت کرده است و ظاهراً در تلاش است تا “زیرساخت های ارتباطی حیاتی بین ایالات متحده و آسیا” را مختل کند تا از تلاش ها در طول “بحران های آینده” جلوگیری کند.

ظاهرا این حمله ادامه دارد. در یک توصیه، مایکروسافت از مشتریان متاثر خواست تا «اطلاعات اعتباری همه حساب‌های در معرض خطر را ببندند یا تغییر دهند».

مقالات مرتبط

چین-آمریکا

جنگ فناوری چین و آمریکا: CCP میکرون، بزرگترین سازنده تراشه آمریکا را ممنوع کرد، آنها را در ممیزی امنیتی ناکام گذاشت

چین-آمریکا

تسلط بر خودروهای برقی در سطح جهان: چگونه چین با وجود جنگ فناوری، ایالات متحده را در فناوری باتری درهم می شکند

هشدار مایکروسافت و NSA علیه چین
آژانس امنیت ملی روز چهارشنبه بولتنی منتشر کرد که در آن جزئیات نحوه عملکرد هک و نحوه واکنش تیم‌های امنیت سایبری را توضیح داد. نیویورک تایمز گزارش داد که سازمان های اطلاعاتی ایالات متحده از این تهاجم در ماه فوریه و تقریباً همزمان با سرنگونی یک بالن جاسوسی چینی مطلع شدند.

به گزارش تایمز، این نفوذ بر زیرساخت‌های ارتباطی در گوام و سایر بخش‌های ایالات متحده متمرکز بود و به‌ویژه برای اطلاعات آمریکا نگران‌کننده بود زیرا گوام در قلب واکنش نظامی آمریکا در صورت تهاجم تایوانی قرار دارد.

نیزه دیجیتال چین – ولت تایفون
به گفته مایکروسافت، Volt Typhoon با استفاده از یک آسیب‌پذیری نامشخص در مجموعه امنیتی محبوب سایبری به نام FortiGuard، می‌تواند به سازمان‌ها نفوذ کند. هنگامی که گروه هکر به یک سیستم شرکتی دسترسی پیدا کرد، اعتبار کاربری را از مجموعه امنیتی می‌دزدد و از آنها برای دسترسی به سایر سیستم‌های شرکتی استفاده می‌کند.

به گفته مایکروسافت، هکرهای تحت حمایت دولت هنوز به دنبال ایجاد اختلال نیستند. در عوض، “عامل تهدید قصد دارد جاسوسی کند و دسترسی را بدون شناسایی تا زمانی که ممکن است حفظ کند.” زیرساخت تقریباً در هر بخش مهمی از جمله صنایع ارتباطات، حمل و نقل و دریایی تحت تأثیر قرار گرفته است. سازمان های دولتی نیز هدف قرار گرفتند.

هکرهای تحت حمایت دولت چین قبلاً اطلاعات حساس و حساس شرکت های آمریکایی را هدف قرار داده بودند. کاوینگتون و برلینگ، یک شرکت حقوقی برجسته، توسط هکرهای مشکوک تحت حمایت دولت چین در سال 2020 هک شد.

آژانس امنیت سایبری و امنیت زیرساخت در بیانیه‌ای مشترک با سرویس‌های اطلاعاتی بین‌المللی و داخلی هشدار داد که حملات چین خطری برای مالکیت معنوی آمریکا به همراه دارد.

جن ایسترلی، مدیر CISA در بیانیه‌ای گفت: سال‌ها، چین عملیات سایبری تهاجمی را برای سرقت مالکیت معنوی و داده‌های حساس از سازمان‌های سراسر جهان انجام داده است.

هکر چینی، زندگی کردن در زمین، آلوده کردن همان
در بیانیه دیگری، راب جویس، مدیر امنیت سایبری آژانس امنیت ملی ایالات متحده، گفت: «یک بازیگر تحت حمایت دولت جمهوری خلق چین در خارج از زمین زندگی می کند و از ابزارهای شبکه داخلی برای فرار از دفاع ما استفاده می کند و هیچ ردی از خود باقی نمی گذارد. این امر باعث می شود که ما با یکدیگر همکاری کنیم تا بازیگر را از شبکه های انتقادی خود بیابیم و حذف کنیم.”

برای کسانی که اطلاع ندارند، “زندگی خارج از زمین” به معنای یک حمله سایبری است که از ابزارها و برنامه های قانونی و از پیش نصب شده برای انجام هک استفاده می کند، که تشخیص آن را بسیار دشوارتر از حملات بدافزارهای سنتی است که از فایل های قبلاً آلوده کار می کنند. توسط قربانی دانلود شده است.

چین به اتهامات مربوط به هک کردن زیرساخت های ایالات متحده پاسخ می دهد
از سوی خود، چینی ها نه تنها این اتهامات را رد کردند، بلکه اتهامات خود را نیز مطرح کردند و مدعی شدند که ایالات متحده و کشورهای متحدش فعالانه در یک “کمپین اطلاعات نادرست” شرکت دارند. این اتهام مدت کوتاهی پس از آن مطرح شد که واشنگتن، همراه با شرکای اروپایی خود و مایکروسافت، اظهاراتی علیه چین مطرح کردند و ادعا کردند که آسیب‌پذیری‌های سیستم‌های آن‌ها به دلیل هکرهای چینی است که توسط دولت حمایت می‌شوند.

مائو نینگ، سخنگوی وزارت خارجه چین، از این گزارش انتقاد کرد و آن را بسیار غیرحرفه‌ای و فاقد یک زنجیره منسجم از شواهد خواند و از آن به‌عنوان کار برش و چسباندن صرف یاد کرد. مائو همچنین این اتهامات را بخشی از یک کمپین اطلاعات نادرست جمعی توصیف کرد که توسط کشورهای ائتلاف پنج چشم، یعنی ایالات متحده، بریتانیا، کانادا، استرالیا و نیوزلند تنظیم شده است.

ادعاهای مطرح شده از سوی ایالات متحده و متحدانش در ائتلاف امنیتی پنج چشم، متشکل از استرالیا، کانادا، نیوزیلند و بریتانیا، علیرغم انکار پکن از دخالت در این امر، تکرار این ادعاها بود.

مائو تاکید کرد که ایالات متحده به طور فعال در حال بررسی راه های جدید برای انتشار اطلاعات نادرست است. با این حال، او استدلال کرد که هیچ تغییری در تاکتیک ها نمی تواند این واقعیت را تغییر دهد که ایالات متحده به عنوان یک نیروی مسلط در حوزه فعالیت های هکری باقی مانده است و از آن به عنوان “امپراتوری هکرها” یاد می کند.

همه را بخوانید آخرین خبرها، اخبار پرطرفدار، اخبار کریکت، اخبار بالیوود،
اخبار هند و اخبار سرگرمی اینجا. ما را در فیسبوک دنبال کنید، توییتر و اینستاگرام