ترکیه برنامه واکسیناسیون را اعلام می کند تا اولین محموله China’a CoronaVac را پس از 11 دسامبر دریافت کند

وزیر بهداشت ترکیه ، Fahrettin Koca گفت این واکسن در هر دو دوز تجویز می شود و انتظار می رود حداقل 10 میلیون دوز در دسامبر تحویل شود

ترکیه برنامه واکسیناسیون را اعلام می کند تا اولین محموله China'a CoronaVac را پس از 11 دسامبر دریافت کند

عکس پرونده Cem Gun ، پزشک فوریت های پزشکی ، در حال تجویز اولین دوز واکسن COVID-19 ، هم اکنون در آزمایشات بالینی فاز III ، در بیمارستان Acibadem ، در استانبول. AP

استانبول: وزیر بهداشت ترکیه از طرحی برای آغاز استفاده از چینی آزمایشی خبر داد کووید -19 واکسن اواخر این ماه در میان افزایش عفونت و مرگ و میر.

Fahrettin Koca قبلاً از توافق با Sinovac Biotech چین برای 50 میلیون دوز CoronaVac خبر داده بود كه هم اكنون در مراحل آزمایشی است. کوکا اواخر روز چهارشنبه در بیانیه ای گفت که اولین محموله واکسن پس از 11 دسامبر وارد ترکیه خواهد شد.

وزیر گفت مجوز استفاده زودهنگام پس از تأیید آزمایشات آزمایشگاهی در ترکیه و ایمن بودن عکس ها و پس از ارزیابی نتایج اولیه آخرین آزمایشات ، صادر می شود. كوچا گفت: “اگر تحولات مثبت همانطور كه ​​انتظار داریم ادامه یابد ، تركیه جز first اولین كشورهای جهان است كه واكسیناسیون را در مرحله اولیه آغاز می كند.”

در ماه نوامبر، لانست مطالعه ای در مورد اثربخشی کاندید واکسن Sinovac بر اساس آزمایشات بالینی اولیه منتشر کرد. در این مطالعه مشخص شد که اثر بخشی متوسط ​​است و این واکسن از آنتی بادی هایی کمتر از آنهایی که در آن یافت شده است ، تولید می کند. کووید -19 بیماران.

در این مطالعه آمده است: “اثر محافظتی CoronaVac هنوز مشخص شده است.”

نامزدهای Pfizer-BioNTech و Moderna گفته اند که بیش از 90 درصد میزان کارآیی دارند. واکسن AstraZeneca انگلستان دارای میزان کارآیی 70-90 درصد است که باز هم براساس آزمایشات بالینی محدود انجام می شود.

وزیر گفت ، تلاش های واکسیناسیون در چهار مرحله انجام می شود. گروه اول شامل کارکنان مراقبت های بهداشتی ، شهروندان بالای 65 سال و افرادی که در خانه های سالمندان ، معلولان و یا سایر خانه های مراقبت محافظ زندگی می کنند.

کارگران بعدی و افراد بالای 50 سال که حداقل یک بیماری مزمن دارند ، کار می کنند. سوم ، افراد زیر 50 سال با حداقل یک بیماری مزمن ، بزرگسالان جوان و سایر کارگران واکسینه می شوند. مرحله چهارم و آخر برای بقیه افراد خواهد بود.

رجب طیب اردوغان ، رئیس جمهور ترکیه روز دوشنبه گفت که این واکسن به صورت رایگان تجویز می شود. دیگر کووید -19 به گفته وزیر بهداشت ، واکسن ها در داروخانه ها فروخته می شوند.

کوکا در اوایل این هفته گفت: “ما حداقل 10 میلیون دوز واکسن را در ماه دسامبر و احتمالاً 20 میلیون را تحویل خواهیم داد. 20 میلیون دوز دیگر در ژانویه و 10 میلیون دوز واکسن را دریافت خواهیم کرد.” جمعیت ترکیه بیش از 83 میلیون نفر است.

CoronaVac که به اصطلاح واکسن غیرفعال است ، در هر دو دوز تجویز می شود.

واکسن های غیرفعال با رشد کل ویروس در آزمایشگاه و سپس از بین بردن آن ساخته می شوند. دم کردن و سپس از بین بردن بی خطر ویروس می تواند مدت زمان بیشتری نسبت به فناوری های جدید داشته باشد. اما واکسن های غیرفعال به بدن نگاه می کنند تا به میکروب نگاه کنند اما نه فقط پروتئین سنبله ، که واسطه ورود ویروس کرونا .

کوکا پیش از این توافق کرده بود که 1 میلیون دوز واکسن Pfizer-BioNTech در دسامبر تحویل داده شود. وی روز چهارشنبه گفت كه مذاكرات برای واكسن های بیشتری كه توالی RNA یا mRNA به اصطلاح پیام رسان را برای یك آنتی ژن خاص بیماری رمزگذاری می كنند ، ادامه می دهد و بدن را به پاسخ ایمنی وا می دارد.

ترکیه در مراحل آزمایشی هر دو واکسن قرار گرفت و همچنین در حال تولید واکسن محلی است. آزمایشات واکسن معمولاً سالها به طول می انجامد ، اما در پی شیوع همه گیر جهانی ، به سرعت سرعت گرفته است.

ترکیه 10 روز متوالی ، با 193 کشته جدید در روز چهارشنبه ، منجر به مرگ و میرهای رکورددار شده است و شمار تلفات کلی این کشور را به 14129 نفر اعلام کرده است.

تعداد روزانه عفونت ها نیز به بالاترین رکورد 31،923 رسیده است ، زیرا ترکیه هفته گذشته پس از چهار ماه که فقط تعداد بیماران علامت دار را آزاد کرد ، گزارش همه موارد مثبت را از سر گرفت. تعداد جدید آلودگی روزانه ترکیه را در رده بیشترین آسیب ها در جهان قرار داده است.

جدیدترین و جدیدترین ابزارهای فناوری را به صورت آنلاین در Tech2 Gadgets بیابید. اخبار فناوری ، بررسی ابزارها و رتبه بندی ها را دریافت کنید. اسباب بازی های معروف از جمله لپ تاپ ، تبلت و مشخصات موبایل ، ویژگی ها ، قیمت ها ، مقایسه.