تضمین های نظرسنجی و تثبیت آرای مسلمانان بر پیروزی کنگره مهر تایید زد

انتخابات کارناتاکا 2023: تضمین های نظرسنجی و تثبیت آرای مسلمانان بر پیروزی کنگره مهر تایید زد.

رئیس کنگره کارناتاکا، دی کی شیواکومار، در میان پیروزی بزرگ کنگره، علامت پیروزی را نشان می دهد. ANI.

به نظر می‌رسد که کمپین آن علیه فساد، تضمین‌های تضعیف و تثبیت آرای مسلمانان، پیروزی کنگره در کارناتاکا را که همچنین توسط موج ضد حکومتی علیه دولت BJP به همراه داشت، مهر و موم شده است.

راهول گاندی، رهبر کنگره روز شنبه گفت که قدرت فقرا قدرت سرمایه داران دوست خود را شکست داده است و این در همه ایالت ها اتفاق خواهد افتاد، و تاکید کرد که حزب او مسائل مردم را مطرح کرد و کمپین مثبتی را اجرا کرد.

کنگره که با موفقیت قدرت را در کارناتاکا پس از هیماچال پرادش به دست آورد، یک تقویت کننده روحیه برای حزب در احیای ثروت انتخاباتی و تقویت اعتبار خود به عنوان بازیگر اصلی مخالف در برابر BJP در انتخابات 2024 لوک سبها خواهد بود.

مقالات مرتبط

کارناتاکا

رئیس کنگره، خارگ، درباره ارتباط حزب با JDS ​​می‌گوید: انتخابات کارناتاکا 2023: «به هیچ‌کدام نمی‌رسیم».

کارناتاکا

انتخابات کارناتاکا 2023: «کنگره به نمایندگان مجلس نمایندگان خود اعتماد ندارد»، باساواراج بومای، مدیر عامل کارناتاکا، در حالی که روندها پیشرو هستند

به گفته رهبران حزب، حمله همه جانبه کنگره به دولت BJP به دلیل اتهامات فساد با “سرکار کمیسیون 40 درصد”، همراه با موضوع آدانی، به گفته رهبران حزب، مردم را تحت تأثیر قرار داد.

کنگره متعهد شد که در اولین روز پس از به قدرت رسیدن، تضمین هایی مانند 200 واحد برق رایگان برای همه خانوارها (گروه جیوتی)، کمک ماهیانه 2000 روپیه به زن سرپرست هر خانواده (گروه لاکشمی)، 10 کیلوگرم برق را اجرا کند. برنج رایگان برای همه اعضای یک خانواده BPL (آنا باگیا).

همچنین 3000 روپیه هر ماه برای جوانان فارغ التحصیل و 1500 روپیه برای دارندگان دیپلم (هر دو رده سنی 18 تا 25 سال) به مدت دو سال (YuvaNidhi) و سفر رایگان برای زنان در اتوبوس های حمل و نقل عمومی (شکتی) وعده داده شد.

“این پیروزی “جاناتا ژانویهدان” است. همه رهبران ما متحد کار کرده اند و مردم به تضمین های ما رای داده اند.

یکی دیگر از عوامل کلیدی، به گفته رهبران کنگره، تجمیع آرای مسلمانان بود که تقریباً 13 درصد از رای دهندگان را تشکیل می دادند و معمولاً بین کنگره و JD (S) به نفع آن تقسیم می شد. این حزب وعده داده بود که سهمیه چهار درصدی مسلمانان را که توسط دولت BJP لغو شده بود، بازگرداند.

وعده مانیفست کنگره مبنی بر ممنوعیت باجرنگ دال توسط BJP و نخست وزیر مودی به شدت مورد توجه قرار گرفت تا حزب بزرگ قدیمی را مخالف لرد هانومان و احساسات هندوها نشان دهد.

رهبران کنگره گفتند، با این حال، مردم کارناتاکا را تحت تاثیر قرار نداد که علیه «حکومت نادرست» رأی دادند و «تلاش‌ها برای قطبی‌سازی و تفرقه را رد کردند». با پیروزی در کارناتاکا، کنگره نیز پس از شکست‌های اخیر در ایالت‌های شمال شرقی بازگشته است و این شتاب مورد نیاز برای تصاحب ماشین‌آلات انتخاباتی آماده جنگ BJP در اواخر سال جاری در ایالت‌های مرکزی هند در مادیا پرادش را می‌دهد. ، چاتیسگار و راجستان.

کنگره با چالش دور نگه داشتن جناح‌گرایی وارد کارزار شده بود، به‌ویژه بین اردوگاه‌های دو کاندیدای وزیران ارشد – سیددارامایا و دی‌کی شیواکومار – که اغلب دیده می‌شد که درگیر تک‌نفس‌های سیاسی هستند، اما موفق شدند این کار را انجام دهند. یک جبهه متحد و تضمین کرد که هیچ شکافی در فضای باز ظاهر نمی شود و چشم انداز آن را از مسیر خارج می کند.

“من فکر می کنم این انتخابات بسیار مهم است. این نتیجه سنگ پله ای برای حزب در انتخابات لوک سبها در سال 2024 است. من همچنین امیدوارم که راهول گاندی نخست وزیر این کشور شود.»

این انتخابات همچنین به نوعی برای حزب بزرگ قدیمی با یک کانادیگا مالیکارجون خارگ، که از ناحیه کالابوراگی تبار، در راس آن به عنوان رئیس جمهور ملی است، یک نبرد پرستیژ بود.

اگرچه این کمپین در ابتدا حول رهبران ایالتی خود مانند سیددارامایا و شیواکومار متمرکز بود، خارگه به ​​آن شتاب داد و در نتیجه زمینه را برای راهول و پریانکا گاندی رهبران ارشد حزب فراهم کرد تا به آن بپیوندند.

این خواهران و برادران به طور گسترده در سراسر ایالت سفر کردند، و به چالش کشیدن مبارزات انتخاباتی BJP به رهبری نخست وزیر نارندرا مودی، مقابله با او در مورد مسائل مختلف، و مطرح کردن موضوع فساد، در حالی که قول دادند جایگزین بهتری برای کارناتاکا ارائه کنند.

همه را بخوانید آخرین خبرها، اخبار پرطرفدار، اخبار کریکت، اخبار بالیوود،
اخبار هند و اخبار سرگرمی اینجا. ما را در فیسبوک دنبال کنید، توییتر و اینستاگرام