تور سه شهر او شامل چه چیزهایی می شود؟

راهول گاندی، رهبر کنگره، در ایالات متحده گفت که دولت هند از «تمام توان خود» برای متوقف کردن بهارات جودو یاترا استفاده کرد. گاندی روز چهارشنبه (31 مه) در مراسمی در سانفرانسیسکو خطاب به مهاجران هندی گفت: “دولت تمام توان خود را برای متوقف کردن بهارات جودو یاترا به کار گرفت… اما هیچ چیز جواب نداد و تاثیر یاترا افزایش یافت.”

نماینده سابق کنگره در این گردهمایی گفت: نه تنها در هند، بلکه بهارات جودو ایده ای است که در قلب شما وجود دارد.

او همچنین از دیاسپورا برای نشان دادن “به آمریکایی‌ها یعنی هندی بودن” ستایش کرد. من از مهاجران هندی تشکر می‌کنم که سه رنگ را در آمریکا نگه داشتند و به آمریکایی‌ها نشان دادند که هندی بودن به چه معناست. وقتی آمریکایی‌ها سهم هندی‌ها را در رشدشان ستایش می‌کنند، باعث افتخار همه ما می‌شود.»

گاندی در یک سفر شش روزه به ایالات متحده است که او را به واشنگتن دی سی و نیویورک نیز خواهد برد. بیایید نگاه دقیق تری به آنچه در دستور کار تور سه شهر او دارد بیندازیم.

راهول گاندی در آمریکا

رهبر کنگره قرار است با مدیران فناوری از سیلیکون ولی برای بحث در مورد هوش مصنوعی ملاقات کند. کوئینت گزارش.

او همچنین در دانشگاه استنفورد کالیفرنیا در مورد “تعادل جدید جهانی” سخنرانی خواهد کرد.

گاندی همچنین در طول سفر خود به سانفرانسیسکو با سرمایه گذاران خطرپذیر، دانشگاهیان، روشنفکران و فعالان تعامل خواهد کرد.

در دو روز اول ژوئن، نماینده 52 ساله سابق Wayanad از واشنگتن دی سی بازدید خواهد کرد.

پس از سفر جنجالی راهول گاندی به انگلستان، آیا او می تواند از مشکلات دور بماند
راهول گاندی در طول سفر خود به آمریکا با مهاجران هندی تعامل خواهد داشت. PTI

او در تاریخ 1 ژوئن در باشگاه ملی مطبوعات در مورد آینده دموکراسی هند، آزادی بیان و رشد اقتصادی پایدار و فراگیر سخنرانی خواهد کرد. ایندین اکسپرس.

این سیاستمدار همچنین با اعضای چندین اتاق فکر دیدار خواهد کرد. در سفر وی به واشنگتن دی سی نیز گاندی در حال گفتگو با قانونگذاران در کاپیتول هیل خواهد بود.

همانطور که در PTIانتظار می رود رهبر کنگره در یک شام خصوصی که توسط کارآفرین هندی-آمریکایی، فرانک اسلام در عمارت وی در حومه پوتوماک در واشنگتن دی سی برگزار می شود، شرکت کند.

در نیویورک، گاندی در 3 ژوئن با متفکران باشگاه هاروارد تعامل خواهد داشت. رهبر کنگره همچنین قرار است با تعدادی از هندی-آمریکایی های مشهور از جمله حسن منهاج کمدین، میرا نیر فیلمساز، پادما لاکشمی مجری تلویزیونی، عزیز انصاری بازیگر و کیران دسایی نویسنده دیدار کند. کوئینت.

گاندی در روز پایانی دیدار خود، 4 ژوئن، در مرکز جاویتس با جامعه NRI سخنرانی خواهد کرد. وی همچنین با اعضای کنگره هند در خارج از کشور از سراسر ایالات متحده گفتگو خواهد کرد ایندین اکسپرس.

همچنین بخوانید: راهول گاندی تا یکشنبه پاسپورت جدید دریافت می کند

“دموکراسی واقعی”

پیش از آغاز سفر گاندی به ایالات متحده، سام پیترودا، رئیس کنگره خارج از کشور هند، گفت که هدف این سفر نماینده سابق پارلمان، تأیید ارزش‌های «دموکراسی واقعی» است.

هدف از سفر او (گاندی) برقراری ارتباط، تعامل و شروع گفتگوی جدید با افراد، نهادها و رسانه‌های مختلف، از جمله مهاجران هندی است که تعداد آنها در ایالات متحده و خارج از کشور در حال افزایش است تا ارزش‌ها و دیدگاه‌های مشترک را ترویج کند. پیترودا در بیانیه ای گفت: دموکراسی واقعی با تمرکز بر آزادی، شمول، پایداری، عدالت، صلح و فرصت ها در سراسر جهان. PTI.

این بازدید همچنین به عنوان جدیدترین اطلاع رسانی کنگره به دیاسپورا تلقی می شود.

پراوین چاکروارتی، رئیس بخش تجزیه و تحلیل داده های کنگره و دستیار نزدیک راهول گاندی، در مورد چگونگی شکل گیری ایده این سفر شش روزه گفت: کوئینت زمانی شروع شد که پیوند گاندی ماه گذشته از دانشگاه استنفورد دعوتی برای ارائه یک سخنرانی دریافت کرد.

چاکروارتی گفت در حالی که منشأ این بازدید دعوتی برای یک “بحث روشنفکرانه” بود، “بیشتر در مورد ارتباط با دیاسپورا، و همچنین ملاقات با اندیشکده های محلی، متفکران و دانشگاهیان – برای گفتگو در مورد امور جهانی” شد.

قابل ذکر است که سفر گاندی تنها چند هفته قبل از ورود نخست وزیر نارندرا مودی به کاخ سفید انجام شده است.

دیدار خارجی دیگر

در ماه مارس، اظهارات گاندی در سفرش به بریتانیا جنجال بزرگی را در هند به راه انداخته بود و دولت BJP به رهبری نارندرا مودی او را به ” بدنام کردن هند در خاک خارجی” متهم کرد.

گاندی در جریان بازدید از لندن مدعی شد که آزادی بیان از زمان روی کار آمدن دولت BJP در سال 2014 در هند خفه شده است.

«چارچوب نهادی که برای دموکراسی لازم است، پارلمان، مطبوعات آزاد، قوه قضائیه همه مورد حمله قرار گرفته اند. رهبر کنگره در جمعی در دانشگاه کمبریج گفت: ما با حمله به ساختار اساسی دموکراسی هند روبرو هستیم.

چندین وزیر BJP با انتقاد از گاندی به دلیل اظهارات وی در مورد “وضعیت دموکراسی هند” خواستار عذرخواهی شده بودند.

گاندی چند روز پس از سفرش به بریتانیا، پس از اینکه دادگاه گجرات در یک پرونده افترا به دلیل اظهارات ادعایی نام خانوادگی مودی خود را مجرم شناخته و به دو سال حبس محکوم کرد، رد صلاحیت شد.

BJP راهول گاندی را هدف قرار می دهد

رهبر کنگره قبلاً به BJP و RSS در سانفرانسیسکو حمله کرده است و همچنین ادعا کرده است که “فقیر و مردم جوامع اقلیت امروز احساس درماندگی می کنند”.

گاندی در پاسخ به سوال یکی از اعضای «جامعه مسلمانان منطقه خلیج» گفت: «همانطور که شما (مسلمانان) احساس می‌کنید مورد حمله قرار می‌گیرند، می‌توانم تضمین کنم که سیک‌ها، مسیحیان، دالیت‌ها و قبیله‌ها نیز همین احساس را دارند. آنچه امروز برای مسلمانان در هند اتفاق می افتد برای دالیت ها در دهه 1980 رخ داد.

BJP به گاندی پاسخ داد و مدعی شد که او از “توهین به کشور” در سفرهای خارجی خود عقب نشینی نمی کند.

در گفتگو با خبرگزاری ANIانوراگ تاکور وزیر اتحادیه می گوید: «راهول گاندی در سفرهای خارجی خود می خواهد به نخست وزیر توهین کند اما در نهایت به کشور توهین می کند. او حتی هند را یک ملت نمی داند و آن را اتحادیه ایالت ها می نامد. او سوالاتی را در مورد پیشرفت هند مطرح می کند. او می خواهد در سفرهای خارجی خود به چه چیزی دست یابد؟ آیا لجن زنی تنها کاری است که او انجام دهد؟»

باید دید بقیه سفر گاندی به آمریکا چگونه خواهد بود و چه امواجی را در خانه ایجاد می کند.

با ورودی های آژانس ها

همه را بخوانید آخرین خبرها، اخبار پرطرفدار، اخبار کریکت، اخبار بالیوود،
اخبار هند و اخبار سرگرمی اینجا. ما را در فیسبوک دنبال کنید، توییتر و اینستاگرام