توییتر شروع به حذف تیک های آبی رنگی می کند که نشان دهنده حساب های تایید شده است

لس آنجلس، ایالات متحده: روز پنجشنبه، توییتر شروع به حذف تیک های آبی رنگ خود کرد زیرا کاربرانی از جمله پاپ، دونالد ترامپ و جاستین بیبر دسترسی به نمادی را که قبلاً یک حساب تأیید شده را نشان می داد، از دست دادند.

مالک الون ماسک اخیراً پس از کاهش سرمایه‌گذاری 44 میلیارد دلاری خود در این سایت، قول داده است که آنچه را «سیستم اربابان و دهقانان» می‌خواند، لغو کند.

در عوض، او فروش نشان آبی را به هر کسی که 8 دلار در ماه بپردازد، پیشنهاد داد، پیشنهادی که به گفته او سال گذشته «روزنامه‌نگاری را دموکراتیک می‌کند و صدای مردم را تقویت می‌کند».

ضرب‌الاجل‌های قبلی برای برگرداندن کنه‌ها، که بیشتر توسط سیاستمداران، روزنامه‌نگاران و افراد مشهور استفاده می‌شد، بدون هیچ حرکت قابل‌توجهی به پایان رسیده است.

اما در روز پنجشنبه حساب‌های پرمخاطب، و همچنین بسیاری از خبرنگاران در خبرگزاری فرانسه و سایر سازمان‌های خبری، به نظر می‌رسد که علامت‌ها را حذف کرده‌اند.

به نظر می رسد که سیاستمداران و نهادهای رسمی نیز ضربه خورده اند، سناتور آمریکایی برایان شاتز به تأثیر احتمالی بر اعتماد عمومی در صورت وقوع بلایای طبیعی اعتراض کرده است.

وی در توییتی نوشت: «واقعاً باید راهی برای مدیران اورژانس وجود داشته باشد تا تأیید کنند که آنها در این وب سایت واقعی هستند یا اینکه کلاهبرداران باعث رنج و مرگ خواهند شد.

او با اشاره به آژانس مدیریت اضطراری فدرال که پس از طوفان‌ها و طوفان‌های مرگبار وارد عمل می‌شود، نوشت: «من از علامت خود شکایت نمی‌کنم، فقط فکر می‌کنم در هنگام بلایای طبیعی ضروری است که بدانیم FEMA در واقع FEMA است.

حذف‌های روز پنج‌شنبه به دنبال اختلافات بین توییتر و سازمان‌های خبری مختلف صورت گرفت که به برچسب‌هایی که به حساب‌هایشان اضافه شده بود اعتراض کرده‌اند که نشان می‌دهد آنها «وابسته به ایالت» یا «با بودجه دولت هستند».

رادیو عمومی سوئد رادیو Sveriges این هفته گفت که به دنبال ایستگاه رادیویی ایالات متحده، توئیت را متوقف خواهد کرد NPR و پخش کننده کانادایی CBC.

مالکیت پر سر و صدا ماسک بر توییتر باعث شده است که هزاران کارمند بیکار شوند و تبلیغ‌کنندگان از این پلتفرم فرار کنند.

کاربران شکایت دارند که سخنان نفرت انگیز و اطلاعات نادرست زیاد شده است و حساب های کاربری با دیدگاه های افراطی به دلیل تعدیل کمتر محتوا مورد توجه قرار می گیرند.

در این ماه، یک پیش‌بینی دقیق نشان داد که درآمد توییتر از تبلیغات در سال 2023 با حاشیه زیادی کاهش خواهد یافت.

تحلیلگران Insider Intelligence می گویند که با بدتر شدن اعتماد، تخمین درآمد جهانی قبلی 4.74 میلیارد دلاری را بیش از یک سوم کاهش داده و به 2.98 میلیارد دلار رسانده اند.

به گفته شرکت تحقیقاتی Pathmatics، 14 نفر از 30 تبلیغ‌کننده برتر در توییتر از زمانی که ماسک در 27 اکتبر مسئولیت را بر عهده گرفت، تبلیغات خود را در این پلتفرم متوقف کردند.

Insider Intelligence خاطرنشان کرد که تلاش‌های ماسک برای ایجاد یک سرویس اشتراک «درآمد تبلیغاتی از دست رفته را جبران نمی‌کند».

همه را بخوانید آخرین خبرها، اخبار پرطرفدار، اخبار کریکت، اخبار بالیوود،
اخبار هند و اخبار سرگرمی اینجا. ما را در فیسبوک دنبال کنید، توییتر و اینستاگرام