تیم کوک، مدیر عامل شرکت، می گوید: برای ساختن تاریخ طولانی اپل در هند هیجان زده هستم

تیم کوک، مدیر عامل شرکت اپل می گوید: ۲۵ سال حضور اپل در هند: برای ساختن تاریخ طولانی اپل در هند هیجان زده هستم.

تیم کوک، مدیر عامل اپل در هند است تا اولین فروشگاه خرده فروشی اپل در هند، Apple BKC را در 18 آوریل و Apple Saket را در 20 آوریل افتتاح کند. قبل از راه اندازی، کوک لحظاتی را اختصاص داد و نظرات خود را در مورد تاریخ ۲۵ ساله اپل در هند به اشتراک گذاشت.

سال 2023 یک سال ویژه برای اپل و فعالیت های آن در هند است. این غول فناوری جهانی نه تنها آماده افتتاح اولین فروشگاه رسمی خرده فروشی خود در این کشور است، بلکه غول فناوری مستقر در کوپرتینو همچنین 25 سال فعالیت تجاری در هند را از طریق شرکای مختلف خرده فروشی و فروش تکمیل کرده است.

تیم کوک یک روز قبل از افتتاح اولین فروشگاه رسمی خرده‌فروشی خود در هند، Apple BKC، در Jio World Drive، مجتمع Bandra Kurla، بمبئی، با مطبوعات در مورد برنامه‌های اپل در هند و چرایی ادامه فعالیت هند صحبت کرد. یک شریک استراتژیک مهم برای اپل، در مقابل آسیا، و همچنین سایر نقاط جهان.

همچنین بخوانید: شرط ۷ میلیارد دلاری اپل در هند: تولید آیفون در هند سه برابر می شود زیرا چین زمان زیادی را از دست می دهد

تیم کوک، مدیر عامل اپل، گفت: “در اپل، ماموریت ما غنی سازی زندگی و توانمندسازی مردم در سراسر جهان است.” هند دارای چنین فرهنگ زیبا و انرژی باورنکردنی است و ما هیجان زده هستیم که تاریخ دیرینه خود را بسازیم – حمایت از مشتریان خود، سرمایه گذاری در جوامع محلی و همکاری برای ساختن آینده ای بهتر با نوآوری هایی که در خدمت بشریت است.

دو فروشگاه اول خرده فروشی اپل در هند این هفته ابتدا در بمبئی در 18 آوریل و سپس در دهلی در 20 آوریل افتتاح خواهند شد.

تیم کوک، مدیر عامل شرکت، همچنین به جزئیات این موضوع پرداخت که هند به ویژه در چند سال اخیر، بیش از آنچه مردم تصور می‌کنند، برای اپل حیاتی بوده است.

توسعه دهندگان اپلیکیشن اپل در هند

به گفته این شرکت، جامعه توسعه‌یافته اپلیکیشن هند در حال حاضر از بیش از ۱ میلیون کارمند پشتیبانی می‌کند. تخمین زده می شود که در این کشور، حق امتیاز فروشگاه اپلیکیشن به توسعه دهندگان از سال 2018 بیش از چهار برابر شده است.

اپل یک به یک با توسعه دهندگان در شتاب دهنده طراحی و توسعه برنامه iOS در بنگالورو همکاری می کند تا به آنها کمک کند برنامه های خود را بهبود بخشند.

همچنین بخوانید: اپل مدیریت بین المللی را با تمرکز مجدد بر هند متحول می کند

کمپین ساخت اپل در هند

اپل در سال 2017 تولید آیفون را در هند آغاز کرد و از آن زمان این شرکت با فروشندگان برای مونتاژ مدل های آیفون و ایجاد تعداد فزاینده ای از قطعات همکاری کرده است. در هند، تامین کنندگان وابسته اپل شامل فاکسکان، ویسترون و پگاترون هستند که آیفون 14 و نسخه های قبلی را تولید می کنند.

اگرچه هند در حال حاضر تنها 5 درصد از آیفون های جهان را تامین می کند، اما اگر منابع مورد پذیرش قرار گیرند، اپل قصد دارد این رقم را تا سال 2025 به 25 درصد و تا سال 2027 به 50 درصد افزایش دهد.

بر اساس داده های تجارت و صنعت، صادرات آیفون اپل در سال مالی 23 از 5 میلیارد دلار گذشت که تقریباً چهار برابر شده است. این شرکت ادعا می کند که با تامین کنندگان هندی در اندازه های مختلف کار کرده است و مسئول صدها هزار شغل در هند است.

مردم مشتاق محصولات اپل هستند

مقامات اپل در سه ماهه اخیر بارها اعلام کرده اند که شاهد رشد بی سابقه درآمد از نظر فروش آیفون در هند بوده اند که هر سه ماه یک افزایش قابل توجه دو رقمی داشته است.

تیم کوک، مدیر عامل اپل، طی تماس کنفرانسی درآمد شرکت در فوریه 2023 خاطرنشان کرد که هند یک “بازار بسیار هیجان انگیز” برای غول فناوری کوپرتینویی است و سازنده آیفون تاکید زیادی بر دومین بازار بزرگ تلفن همراه در جهان دارد.

همچنین بخوانید: آیفون 15 در هند ساخته می شود زیرا گروه تاتا قرار است کارخانه اپل Wistron را در ماه جاری تصاحب کند.

به گفته کوک، اپل همچنین شاهد «سطوح رکوردی» مهاجرت افراد به آیفون در این کشور بوده است.

بر اساس تحقیقات بازار Counterpoint Research، اپل اکنون در بازار گوشی های هوشمند پریمیوم هند (بیش از 30000 روپیه) و صنعت گوشی های هوشمند این کشور از نظر ارزش حمل و نقل در سه ماهه چهارم 2022 پیشتاز است. طبق گفته این شرکت، بیش از 6.5 میلیون دستگاه در سال 2022 فروخته شده است. که نشان دهنده افزایش 16 درصدی نسبت به سال گذشته است.

همه را بخوانید آخرین خبرها، اخبار پرطرفدار، اخبار کریکت، اخبار بالیوود،
اخبار هند و اخبار سرگرمی اینجا. ما را در فیسبوک دنبال کنید، توییتر و Instagram.A