جاستین ترودو کانادایی در جریان سفر به نیویورک ترامپ را تحت فشار قرار داد

جاستین ترودو کانادایی در جریان سفر به نیویورک ترامپ را تحت فشار قرار داد

جاستین ترودو نخست وزیر کانادا روز جمعه گفت که نگران آینده دموکراسی آمریکایی است. رویترز

جاستین ترودو، نخست‌وزیر کانادا روز جمعه گفت که نگران آینده دموکراسی آمریکایی است و در جریان سفر به نیویورک، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا را مورد هجوم قرار داد.

ترودو در شورای روابط خارجی در نیویورک گفت: “شما بزرگ ترین دموکراسی در جهان هستید.” ترودو گفت: «در حال حاضر نه تنها این موضوع توسط بسیاری از شهروندان بدیهی تلقی می شود، بلکه در واقع بی ارزش شده است.

نخست‌وزیر لیبرال کانادا به نام ترامپ اشاره نکرد، اما از سیاست‌ها و اقداماتی که دقیقاً با رئیس‌جمهور سابق یکی بود، از انزواگرایی گرفته تا برانگیختن خشم رای‌دهندگان، انتقادات شدیدی داشت.

دستیار ارشد نخست‌وزیر کانادا با استناد به مسائل امنیتی از ارائه جزئیات درباره دخالت چین در انتخابات خودداری کرد.

درز پنتاگون: جاستین ترودو به ناتو گفت که کانادا نمی تواند به هدف هزینه های دفاعی دست یابد

در سال 2021، ترودو ترامپ را متهم کرد که هوادارانش را برای انجام حمله خشونت‌آمیز 6 ژانویه به ساختمان کنگره آمریکا تحریک کرده است.

روز جمعه، او گفت که نیروهای مشابه در کانادا و سایر دموکراسی‌ها بیداد می‌کنند و مردم احساس می‌کنند که سیستم تقلب شده است و سیاستمداران از آن خشم و اضطرابی که هدفش دولت و نهادهای دموکراتیک است، استفاده می‌کنند.

ترودو گفت: «از آنجایی که تقویت خشم یک سیاست بسیج کوتاه مدت، استراتژی برای سیاست است. «چالش سخت‌تر این است که بفهمید چگونه آستین‌ها را بالا بزنید و آن را حل کنید.»

ترودو، رئیس جمهور جو بایدن، سیاستمدار دموکراتی که در سال 2020 ترامپ را شکست داد، به دلیل تلاش برای رسیدگی به عوامل اقتصادی و سایر عوامل پشت ناآرامی سیاسی که دوره سلف او را مشخص کرد، تمجید کرد.

ترامپ، تاجری که به مجری تلویزیون واقعیت تبدیل شد، زمانی که کاخ سفید را در ژانویه 2021 تخلیه کرد، آمریکای قطبی‌تر را پشت سر گذاشت، در حالی که اقتصاد به شدت آسیب دیده بود و خشونت‌های سیاسی پس از دزدیده شدن ادعاهای نادرست او در انتخابات ریاست‌جمهوری 2020 در حال افزایش بود.

در خارج از کشور، ترامپ اغلب از دستور کار «اول آمریکا» خود با برچیدن یا برهم زدن پیمان‌های چندجانبه استفاده می‌کرد که متحدان را از خود دور کرد و باعث بی‌اعتمادی به وعده‌های واشنگتن شد.

همه را بخوانید آخرین خبرها، اخبار پرطرفدار، اخبار کریکت، اخبار بالیوود،
اخبار هند و اخبار سرگرمی اینجا. ما را در فیسبوک دنبال کنید، توییتر و اینستاگرام