جانت یلن، وزیر خزانه‌داری می‌گوید که ایالات متحده ممکن است «تا اول ژوئن» در معرض خطر نکول بدهی فاجعه‌بار باشد.

جانت یلن، وزیر خزانه‌داری می‌گوید که ایالات متحده ممکن است «تا اول ژوئن» در معرض خطر نکول بدهی فاجعه‌بار باشد.

جانت یلن وزیر خزانه داری آمریکا. AP

در حالی که سیاست گذاران بر سر افزایش سقف بدهی بحث می کنند، جانت یلن، وزیر خزانه داری روز دوشنبه هشدار داد که ایالات متحده ممکن است در اوایل ماه ژوئن پول خود را برای انجام تعهدات مالی خود تمام کند و خطر نکول فاجعه بار را به همراه داشته باشد.

سقف وام ملی هفته گذشته توسط مجلس نمایندگان تحت رهبری جمهوری‌خواهان افزایش یافت، اما تنها با کاهش قابل توجهی که آنها به دنبال رویارویی با جو بایدن، رئیس‌جمهور دموکرات بر سر آنچه از نظر آنها هزینه‌های بیش از حد بود، انجام شد.

جمهوری خواهان در مورد تصویب قانون Limit, Save, Grow در مجلس سفلی کنگره به منظور تقویت موضع مذاکره خود با معاون رئیس جمهور بایدن، که قاطعانه از پذیرش کاهش بودجه امتناع کرده است، مصمم بودند. با این حال، این قانون هیچ شانسی برای تصویب ندارد زیرا دموکرات ها که سنا و کاخ سفید را کنترل می کنند با آن مخالف هستند.

جانت یلن، وزیر خزانه داری آمریکا می گوید تسلط دلار در خطر است

روابط اقتصادی هند و آمریکا در حوزه های دفاعی، امنیتی و استراتژیک شبیه به خط سیر خود شده است.

بن بست احتمال اینکه کنگره و کاخ سفید ریاست اولین نکول بدهی کشور را بر عهده بگیرند، افزایش داده است.

یلن روز دوشنبه گفت: «بهترین تخمین ما این است که اگر کنگره قبل از آن زمان سقف بدهی را افزایش یا تعلیق نکند، تا اوایل ژوئن، و احتمالاً تا اول ژوئن، نمی‌توانیم به تمام تعهدات دولت ادامه دهیم». ، در نامه ای خطاب به کوین مک کارتی رئیس مجلس نمایندگان و دیگر رهبران.

در حالی که ایالات متحده در ژانویه به سقف استقراض 31.4 تریلیون دلاری خود رسید، خزانه داری تدابیر فوق العاده ای اتخاذ کرده است که به آن اجازه می دهد به تامین مالی فعالیت های دولت ادامه دهد.

اما اگر سقف بدهی قبل از اتمام ابزارهای فعلی افزایش یا تعلیق نشود، دولت در معرض خطر عدم پرداخت تعهدات پرداخت است که پیامدهای عمیقی برای اقتصاد خواهد داشت.

یلن گفت: «با توجه به پیش‌بینی‌های کنونی، ضروری است که کنگره در اسرع وقت برای افزایش یا تعلیق سقف بدهی به گونه‌ای عمل کند که اطمینان بلندمدت از ادامه پرداخت‌های دولت را فراهم کند.»

مذاکرات بایدن و مک کارتی

کاخ سفید اواخر روز دوشنبه اعلام کرد که بایدن بعدازظهر همان روز با مک کارتی تماس گرفت تا او را به دیداری در 9 می با دیگر رهبران ارشد جمهوری خواه و دموکرات کنگره دعوت کند.

یک منبع آگاه از مذاکرات به خبرگزاری فرانسه گفت که بایدن روز دوشنبه با مک کارتی در مورد تمدید بدهی ملی و اجتناب از نکول صحبت کرد.

مک کارتی به عنوان رئیس اکثریت محدود جمهوری خواهان در مجلس، کنترل اولیه مسائل مربوط به بودجه ایالات متحده را دارد.

مک کارتی اواخر روز دوشنبه در بیانیه‌ای تسلیم نشد و بایدن را متهم کرد که «تهدید می‌کند ملت ما را به اولین قصور خود در تاریخ سوق دهد». او از رئیس‌جمهور و سنا خواست تا «به کار خود برسند – و به زودی» کاهش هزینه‌ها را بپذیرند و از بحران جلوگیری کنند.

در نامه قبلی، یلن گفت بعید است که پول نقد و اقدامات فوق العاده قبل از اوایل ژوئن تمام شود.

او روز دوشنبه اضافه کرد که آخرین انتظارات بر اساس داده های موجود فعلی است و خاطرنشان کرد که تاریخ واقعی خزانه داری که تدابیر خود را به اتمام می رساند می تواند «چند هفته بعد» از تخمین اوایل ژوئن باشد.

“خطر به طور قابل توجهی بیشتر”

فیلیپ سوگل، مدیر CBO در بیانیه‌ای جداگانه گفت: «از آنجایی که دریافت‌های مالیاتی تا ماه آوریل کمتر از آنچه دفتر بودجه کنگره در فوریه پیش‌بینی کرده بود، اکنون تخمین می‌زنیم که خطر به‌طور قابل‌توجهی وجود دارد که بودجه خزانه‌داری در اوایل ژوئن تمام شود.» در روز دوشنبه.

در گزارش قبلی، CBO پیش‌بینی کرده بود که اقدامات فوق‌العاده احتمالاً بین ژوئیه و سپتامبر به پایان می‌رسد، اگرچه این سازمان همچنین به عدم اطمینان در انتظارات خود اذعان داشت.

برندن بویل، دموکرات ارشد کمیته بودجه مجلس نمایندگان گفت: «زمان جمهوری خواهان مجلس برای جلوگیری از یک فاجعه اقتصادی که خودشان ساخته اند رو به اتمام است».

وی افزود: «به‌روزرسانی امروز وزارت خزانه‌داری باید زنگ خطری برای مک کارتی باشد» و گفت که رئیس مجلس «به‌اندازه کافی وقت مجلس را تلف کرده است» تا متحدان افراطی خود را راضی کند.

اما جمهوری خواهان مجلس نمایندگان آمریکا پس از اعلام وزارت خزانه داری در توییتی بر لزوم «محدود کردن هزینه های واشنگتن» تاکید کردند.

همه را بخوانید آخرین خبرها، اخبار پرطرفدار، اخبار کریکت، اخبار بالیوود،
اخبار هند و اخبار سرگرمی اینجا. ما را در فیسبوک دنبال کنید، توییتر و اینستاگرام