جرمی کوربین پس از سه هفته تعلیق به دلیل دعوی ضد یهودستیزی به حزب کارگر انگلیس بازگشت

حزب کارگر با ادعاهایی مبنی بر مجازات یهودی ستیزی تحت سلطه کوربن ، یکی از طرفداران دیرینه فلسطینی ها و منتقد اسرائیل ، که تقریباً پنج سال از سال 2015 حزب را رهبری می کرد ، دست و پنجه نرم می کند.

جرمی کوربین پس از سه هفته تعلیق به دلیل دعوی ضد یهودستیزی به حزب کارگر انگلیس بازگشت

تصویر پرونده جرمی کوربین. AP

لندن: رهبر سابق حزب کارگر جرمی کوربین روز سه شنبه گفت که پس از سه هفته تعلیق به حزب مخالف انگلستان بازگردانده شده است – تصمیمی که باعث خشم رهبران یهودی عصبانی از یهود ستیزی در کار شد که در دوره وی رونق گرفت.

کوربین پس از اینکه گفت که به دلیل سیاسی مشکل یهودستیزی در حزب “به طرز چشمگیری” بزرگ شده بود ، به حالت تعلیق درآمد. اظهارات وی به دنبال گزارش تند و تیز سازمان نظارت بر برابری در انگلیس منتشر شد ، که “شکست های قابل توجه” و “عدم رهبری” را در چگونگی رسیدگی حزب چپ مرکز به ادعاهای یهودستیزی در میان اعضای خود پیدا کرد.

قبل از جلسه کمیته اجرایی ملی در روز سه شنبه ، کوربن بیانیه ای صادر کرد و گفت که نگرانی ها در مورد یهودستیزی در کارگران “زیاد” نبوده و “اغراق آمیز” نبوده و حزب “هرگز نباید یهودی ستیزی را تحمل کند یا نگرانی های کوچک در مورد آن را تحمل کند. “

وی در یک توئیت گفت: “جنبش ما اکنون باید برای مخالفت و شکست این دولت محافظه کار کاملاً آسیب زننده جمع شود.”

پس از انتشار گزارش کمیسیون برابری و حقوق بشر ، رهبر کارگر کیر استارمر قول “تغییر فرهنگ در حزب کارگر” را داد و گفت “دیگر هیچ انکار و بهانه ای وجود نخواهد داشت”.

حزب کارگر با ادعاهایی مبنی بر مجازات یهودی ستیزی تحت سلطه کوربن ، یکی از طرفداران دیرینه فلسطینی ها و منتقد اسرائیل که تقریباً پنج سال از 2015 حزب را رهبری می کرد ، دست و پنجه نرم می کند.

اما این تصمیم با خشم مواجه شد. جنبش کارگری یهود گفت به نظر می رسد پرونده “کوربین” توسط “کمیته سیاسی همسو با جناح” تسریع شده است.

این گروه گفت: “بار دیگر متوجه شدیم كه باید به حزب كارگر یادآوری كنیم كه جرمی كوربین قربانی ضد یهودستیگری كارگران نیست – اعضای یهودی نیز هستند.”

مارگارت هاج ، قانونگذار کار ، در توئیتر خود نوشت: “این یک نتیجه خراب از یک سیستم شکسته است.”

وی گفت: “یک روند شکایات جناحی ، مات و ناکارآمد هرگز نمی تواند به نتیجه عادلانه برسد”. وی افزود که ناظر پرونده خواستار یک روند مستقل بوده است.

“من به راحتی نمی توانم درک کنم که چرا کوربن نماینده مجلس کارگر است که فکر می کند یهودستیزی اغراق آمیز است و یک حمله سیاسی است ، از عذرخواهی امتناع می ورزد ، هرگز مسئولیت اقدامات خود را قبول نمی کند و یافته های گزارش EHRC را رد می کند ،” او نوشت. “مسخره – مضحک.”

جدیدترین و جدیدترین ابزارهای فناوری را به صورت آنلاین در Tech2 Gadgets بیابید. اخبار فناوری ، بررسی ابزارها و رتبه بندی ها را دریافت کنید. اسباب بازی های معروف از جمله لپ تاپ ، تبلت و مشخصات موبایل ، ویژگی ها ، قیمت ها ، مقایسه.