جف بزوس ویدیویی از موتوری را به اشتراک می گذارد که اولین زنی را که در سال 2024 روی ماه قدم می زند پرواز می کند- اخبار فناوری ، Firstpost

معلوم شد که ناسا قصد دارد در سال 2024 زنی را به ماه بفرستد. هنگامی که زن جهش عظیم را انجام داد ، او با یک موتور BE-7 از موشک جف بزوس ، Blue Origin سفر خواهد کرد. بنیانگذار و مدیر عامل آمازون روز شنبه ویدیویی از تست موتور BE-7 در هانتسویل ، آلاباما را در اینستاگرام منتشر کرد.

“این موتوری است که اولین زن را به سطح ماه می برد. BE-7 یک موتور فرود هیدروژن مایع / اکسیژن مایع مایع با کارایی بالا ، با قابلیت افزایش فشار 10 هزار پوند بر ثانیه است. lbf برای فرود دقیق روی کره ماه. موتور موتور BlueOrigin تیم ملی HLS فرود ماه را تأمین می کند. “

طبق گفته بزوس ، زمان آزمون تجمعی برنامه 1245 ثانیه بود.

طبق گزارشی در CNN، Blue Origin یکی از شرکت هایی است که برای ساخت ماه فرودگر انتخاب شده است. ناسا این خبر را در آوریل اعلام کرد. طبق گزارش ، فرودگر ماه یک قسمت مهم از برنامه آرتمیس است ، که ناسا می گوید یک زن و مرد را روی ماه قرار می دهد. این اولین باری است که انسان از زمان فرود آخرین ماه آپولو در سال 1972 به سطح ماه قدم می گذارد.

طبق گزارشی توسط اخبار آسمان، Blue Origin در حال رقابت با SpaceX و Dynetics متعلق به Leidos توسط الون ماسک است تا برنده قرارداد ساخت مأموریت های بعدی فرود ماه انسان ناسا باشد. از میان سه شرکت درگیری ، دو شرکت در ماه مارس برای ادامه ساخت نمونه های اولیه انتخاب می شوند. این گزارش می افزاید که اولین زنی که در فضا پرواز کرده والنتینا ترشکووا از روسیه ، در وستوک 6 در سال 1963 بود.