جو بایدن، رئیس‌جمهور ایالات متحده، در جلسه QUAD، از نخست‌وزیر مودی امضا می‌خواهد

جو بایدن، رئیس‌جمهور ایالات متحده، در جلسه QUAD، از نخست‌وزیر مودی امضا می‌خواهد

جو بایدن در جریان یک نشست QUAD در حاشیه اجلاس سران جی 7 در هیروشیما، ژاپن، پس از اینکه متوجه شد او چگونه جمعیت زیادی را در هند مدیریت می کند، از نخست وزیر مودی امضا خواست.

نشست سران G7: جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا ظاهراً از طرفداران نخست وزیر نارندرا مودی بوده است. جو بایدن در جریان یک نشست QUAD در حاشیه اجلاس سران G7 در هیروشیما، ژاپن، پس از اینکه متوجه شد او چگونه جمعیت زیادی را در هند مدیریت می کند، از نخست وزیر مودی امضا خواست.

بر اساس گزارش ANI، در جریان یک جلسه QUAD در روز شنبه، جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده، نزد نخست وزیر مودی آمد و به او گفت که پس از دریافت سیل درخواست های شهروندان برجسته برای شرکت در برنامه ای که به منظور شرکت در آن برگزار می شود، با چالش مواجه شده است. نخست وزیر هند

آنتونی آلبانیز، نخست وزیر استرالیا که نیز حضور داشت، در پاسخ به اظهارات جو بایدن گفت که علیرغم ظرفیت پذیرش 20000 نفری سیدنی، او هنوز نمی تواند تمام خواسته هایی را که دریافت می کند، برآورده کند.

مقالات مرتبط

جو

جو بایدن در حاشیه اجلاس سران گروه هفت در ژاپن با نخست وزیر مودی دیدار خواهد کرد

جو

بایدن نسبت به اجتناب از نکول و افزایش سقف بدهی در نشست G-7 خوشبین است

نخست وزیر آلبانیز و پرزیدنت بایدن هر دو به نخست وزیر مودی درباره مشکلات خاص خود شکایت کردند.

نخست وزیر آلبانیز همچنین به یاد آورد که چگونه PM Modi توسط بیش از 90000 تماشاگر در استادیوم Narendra Modi در طول دور پیروزی مورد استقبال قرار گرفت.

جو بایدن به نخست وزیر مودی گفت: «باید امضای شما را بگیرم.»

نخست وزیر مودی برای شرکت در نشست گروه هفت (G7) در ژاپن به این کشور سفر کرده است.

نخست وزیر به دعوت فومیو کیشیدا همتای ژاپنی خود در اجلاس سران G7 در این کشور شرق آسیا شرکت می کند.

ژاپن به عنوان رئیس کنونی G7 میزبان این نشست است. نخست وزیر مودی از 19 تا 21 می برای کنفرانس G7 در هیروشیما خواهد بود.

روز شنبه، نخست وزیر مودی اعلام کرد که هند برای میزبانی از نشست گفتگوی امنیتی QUAD 2024 باز است.

نخست وزیر مودی در سخنان افتتاحیه نشست چهارجانبه که در حاشیه نشست گروه هفت (G-7) در شهر هیروشیما ژاپن برگزار شد، گفت: ما از میزبانی اجلاس چهارگانه در هند در سال 2024 خوشحال خواهیم شد.
نخست وزیر مودی در حال صحبت با رهبران ایالات متحده، استرالیا و ژاپن بود که همراه با ژاپن گروه استراتژیک غیررسمی موسوم به گروه چهارجانبه را تشکیل می دهند. هدف اصلی گروه چهارجانبه کار برای منطقه هند و اقیانوس آرام است که آزاد، باز، مرفه و فراگیر باشد.

نخست وزیر نارندرا مودی گفت: «کوآد به تلاش خود در جهت خیر جهانی، رفاه مردم، رفاه و صلح ادامه خواهد داد».

به دلیل ادامه مذاکرات محدودیت بدهی در واشنگتن، بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده از برنامه چهارگانه QUAD در اوایل این هفته که قرار بود در سیدنی برگزار شود، خارج شد.

با این حال، کاخ سفید روز جمعه (به وقت محلی) تصمیم گرفت این نشست را در هیروشیما، ژاپن برگزار کند.

پس از اینکه رئیس جمهور بایدن مجبور شد سفر خود به استرالیا را به تعویق بیندازد، رهبران چهارگانه توافق کردند که اجلاس سران خود را در هیروشیما برگزار کنند تا اطمینان حاصل شود که این چهار رهبر می توانند برای نشان دادن پیشرفت چهارجانبه در سال گذشته گرد هم آیند. بنابراین، فردا، علاوه بر گروه 7، رئیس جمهور بایدن در سومین نشست حضوری چهار رهبر با آنتونی آلبانیز نخست وزیر استرالیا، نخست وزیر کیشیدا فومیو از ژاپن و نخست وزیر نارندرا مودی از هند شرکت خواهد کرد. کارین ژان پیر، سخنگوی کاخ سفید.

جو بایدن هم یک سفر تاریخی به پاپوآ گینه نو و هم سفر برنامه ریزی شده به سیدنی را لغو کرد. با توجه به رقابت ایالات متحده با چین در اقیانوس هند و اقیانوس آرام، این تصمیم – که باعث شد آلبانی ها نشست برنامه ریزی شده چهارگانه را به تعویق بیندازند – به عنوان یک عقب نشینی خودخواسته برای جاه طلبی ها برای حضور چشمگیرتر ایالات متحده در این منطقه تلقی شد.

معاون رئیس جمهور ایالات متحده بایدن به نارندرا مودی نخست وزیر، آنتونی آلبانیز نخست وزیر استرالیا و فومیو کیشیدا از ژاپن به دلیل موافقت با شرکت در کنفرانس چهارگانه که در اینجا همزمان با اجلاس G7 برگزار شد، تبریک گفت.

در بیانیه ای که روز جمعه (به وقت محلی) منتشر شد، کارین ژان پیر، سخنگوی کاخ سفید گفت که رهبران چهارگانه تصمیم گرفتند نشست خود را در هیروشیما برگزار کنند تا اطمینان حاصل شود که چهار رهبر می توانند برای جشن گرفتن دستاوردهای چهارگانه در سال گذشته با یکدیگر ملاقات کنند.

این بیانیه افزود: «همراه با به اشتراک گذاشتن ارزیابی‌های استراتژیک، رهبران از اشکال جدید همکاری چهارگانه در زمینه فناوری دیجیتال امن، کابل‌های زیردریایی، ظرفیت‌سازی زیرساخت‌ها و آگاهی دریایی استقبال خواهند کرد.»

(با ورودی های نمایندگی)

همه را بخوانید آخرین خبرها، اخبار پرطرفدار، اخبار کریکت، اخبار بالیوود،
اخبار هند و اخبار سرگرمی اینجا. ما را در فیسبوک دنبال کنید، توییتر و اینستاگرام