جو بایدن ، رئیس جمهور منتخب ، از دستیار دیرینه آنتونی بلینکن به عنوان وزیر امور خارجه نام برد: گزارش ها

58 ساله پیرمردی بایدن است که به عنوان معاون وزیر امور خارجه در دوران ریاست جمهوری باراک اوباما خدمت می کرد ، یک وینک با رفتار ملایم و مسلط به فرانسه و مسلط به نواختن گیتار است.

جو بایدن ، رئیس جمهور منتخب ، از دستیار دیرینه آنتونی بلینکن به عنوان وزیر امور خارجه نام برد: گزارش ها

عکس پرونده آنتونی بلینکن. خبرگزاری فرانسه

واشنگتن: رسانه های آمریکایی روز یکشنبه گزارش دادند ، رئیس جمهور منتخب جو بایدن قصد دارد دیپلمات باتجربه آنتونی بلینکن را به عنوان وزیر امور خارجه خود معرفی کند ، تصمیمی که احتمالاً نشانه بازگشت چند جانبه گرایی پس از اجتناب متحدان سنتی دونالد ترامپ است.

بلینکن 58 ساله با یک سیاست ساده و نرم رفتار مسلط به زبان فرانسوی و در کنار او نواختن گیتار است ، یکی از دستیاران قدیمی بایدن است که در زمان ریاست جمهوری باراک اوباما به عنوان معاون وزیر امور خارجه خدمت می کرد.

بلومبرگ ، نیویورک تایمز ، و چندین سازمان خبری دیگر به نقل از منابع ناشناس نزدیک به رئیس جمهور منتخب گزارشاتی را در مورد طرح نامزدی بلینکن گزارش دادند.

واشنگتن Post و سایر رسانه های خبری گفتند که مشاوری مشاور امنیت ملی به جیک سالیوان ، دیگر دستیار بایدن بایدن معروف می شود که به تبحر در جزئیات سیاست و عدم درام شخصی معروف است.

ران کلین ، رئیس ستاد ورودی کاخ سفید ، به این خبر گفت اخبار ABC که بایدن اولین اعلامیه های کابینه خود را در روز سه شنبه اعلام کرد.

بلینکن ، که نیاز به تأیید سنا دارد ، می تواند به اطمینان خاطر متحدان ایالات متحده کمک کند که ترامپ از آنها دوری کرده و گاها مورد توهین قرار گرفته است.

یوروفیلی متعهد ، بلینکن متولد نیویورک به دبیرستان در پاریس رفت – جایی که ناپدری وی که از بازماندگان هولوکاست بود ، وکالت می کرد – و بعداً به عنوان وکیل در فرانسه مشغول به کار شد.

صیقلی و خوش برخورد ، او به سختی می تواند از نظر شخصیتی متفاوت از وزیر خارجه پرتلاش مایک پمپئو باشد.

اما یک ویژگی مشترک اتحاد نزدیک آنها با رئیسانشان است ، از آنجا که رئیس جمهور منتخب به عنوان سناتور ، بلینکن به بایدن توصیه می کند.

ریچارد هاس ، رئیس شورای روابط خارجی ، در توییتر خود نوشت که بلینکن وزیر خارجه قدرتمندی خواهد بود.

هاس نوشت ، بلینکن علاوه بر آگاهی کامل از سیاست خارجی ، “با رئیس خود رابطه ای دارد که به او امکان می دهد حقیقت را با قدرت و قدرت برای صحبت برای رئیس خود را بیان کند.”

“ایستادن برای ارزشهای ما”
پمپئو ، وفادار ثابت قدم به ترامپ حتی به دلیل امتناع رئیس جمهور از پذیرش شکست ، اولویت رویکرد رویارویی بیشتر با چین و مهار ایران است.

در اظهارات در طول مبارزات انتخاباتی ، بلینکن گفت که او همچنین چین را به عنوان یک رقیب می داند اما مایل است زمینه هایی را برای کار با پکن پیدا کند ، از جمله در مبارزه با تغییر آب و هوا و بیماری های همه گیر جهانی مانند کووید -19 .

وی با انتقاد از رویکرد ترامپ ، گفت که رئیس جمهور بی نیاز متحدان آمریکا را بیگانه کرده و با به چالش کشیدن هنجارهای دموکراتیک در داخل کشور ، از اعتبار آمریکا کاسته است.

بلینکن به م Instituteسسه هادسون گفت: “ما باید برای ارزشهای خود ایستادگی کنیم و آنها را در مرکز سیاست خارجی خود قرار دهیم ، نه اینکه از آنها دور شویم.”

بلینکن از نزدیک در پلمپ توافق هسته ای برجسته 2015 با دولت ترامپ از سوی دولت اوباما نقش داشت.

بلینکن از خروج ترامپ به شدت انتقاد کرده و خاطرنشان کرده است که ایران از آن زمان برنامه هسته ای خود را تقویت کرده و پشتیبانی خود از پروکسی های منطقه را افزایش داده است ، حتی اگر اقتصاد این کشور از تحریم های آمریکا ضربه بخورد.

بلینکن در کنار سایر دستیاران بایدن گفته است که ایالات متحده باید مایل به بازگشت به توافق نامه ایران باشد اما در عین حال به دنبال توافق قوی تر و با دوام تر است.

حزب جمهوری خواه رقیب همچنان مسئولیت سنا را حفظ خواهد کرد مگر اینکه دموکرات ها در هر دو انتخابات دور دوم ژانویه در جورجیا پیروز شوند.

جمهوری خواهان روشن کرده اند که قدرت خود را در انتخاب کابینه اعمال خواهند کرد ، اما بلینکن ، که پس از سالها کار در کمیته روابط خارجی سنا مشهور است ، شاید یک گزینه نسبتاً غیر بحث برانگیز باشد.

جدیدترین و جدیدترین ابزارهای فناوری را به صورت آنلاین در Tech2 Gadgets بیابید. اخبار فناوری ، بررسی ابزارها و رتبه بندی ها را دریافت کنید. اسباب بازی های معروف از جمله لپ تاپ ، تبلت و مشخصات موبایل ، ویژگی ها ، قیمت ها ، مقایسه.