جیمی لای، سرمایه دار رسانه ای هنگ کنگ، در تلاش برای پایان دادن به محاکمه امنیت ملی شکست خورد

جیمی لای، سرمایه دار رسانه ای هنگ کنگ، در تلاش برای پایان دادن به محاکمه امنیت ملی شکست خورد

جیمی لای، مدافع دموکراسی، در مرکز، دادگاه استیناف نهایی هنگ کنگ در هنگ کنگ را ترک می کند. فایل AP

دادگاه هنگ کنگ تلاش برای رد پیگرد تاریخی امنیت ملی علیه غول رسانه ای جیمی لای را رد کرد که در صورت محکومیت ممکن است او را تا پایان عمر به زندان ببرد.

جیمی لای، 75 ساله، خالق روزنامه دموکراسی خواه اپل دیلی است که اکنون از بین رفته و یکی از مخالفان اصلی رهبری حزب کمونیست چین، به ویژه رئیس جمهور شی جین پینگ است.

لای و سه شرکت او، Apple Daily Limited، Apple Daily Printing Limited، و AD Internet Limited، به سه مورد نقض قوانین امنیت ملی، از جمله هماهنگی با نیروهای خارجی متهم شدند.

مقالات مرتبط

چین،

PLA نشان می دهد که چین و ایالات متحده درگیر بن بست نظامی در نزدیکی هنگ کنگ شده بودند

چین،

کاتای پسیفیک ایرویز 3 خدمه کابین را به دلیل توهین به مسافرانی که نمی توانستند انگلیسی صحبت کنند اخراج کرد.

پس از ماه‌ها تظاهرات ضد دولتی، پکن قانون امنیت ملی هنگ‌کنگ را در سال 2020 اجرا کرد. براندازی، هماهنگی با نیروهای خارجی و تروریسم طبق این قانون مجازات حبس ابد دارند.

لای همچنین متهم به توطئه برای تولید نشریات فتنه‌انگیز در ارتباط با اپل دیلی است که در ژوئن 2021 پس از بازداشت پرسنل آن توسط پلیس و توقیف دارایی‌های آن توسط مقامات متوقف شد. فتنه تا دو سال حبس دارد.

لای خود را بی گناه دانسته و بیش از دو سال است که در بازداشت به سر می برد. دادگاه او قرار است در ماه سپتامبر آغاز شود.

رابرت پانگ وکیل لای با این استدلال که دادگاه به دلیل عدم شفافیت در انتصاب قضات امنیت ملی توسط جان لی، رئیس اجرایی هنگ کنگ، سوگیری آشکاری علیه لای دارد، درخواست خاتمه دادرسی را داد.

پانگ گفت: “اگر سوالی در مورد استقلال و بی طرفی دادگاه وجود داشته باشد… نمی توان اجازه داد.”

پنگ همچنین استدلال کرد که ممانعت از وکالت تیموتی اوون، وکیل بریتانیایی لای در دادگاه، «آزار و شکنجه است نه پیگرد قانونی».

استر تو، سوزانا آلمادا رمدیوس و الکس لی، قضات دادگاه عالی، با رد چالش لای، استدلال کردند که آنها به‌عنوان قاضی امنیت ملی توسط رئیس اجرایی بر اساس توصیه کمیسیون توصیه افسران قضایی، یک نهاد مشورتی مستقل که متشکل از رئیس دادگستری و سایر اعضا.

قانون امنیت این اختیار را به رئیس اجرایی می دهد تا هیئتی از قضات را انتخاب کند که بتوانند به پرونده های امنیت ملی رسیدگی کنند.

دادگاه عالی جمعه گذشته تلاش لای برای به چالش کشیدن تصمیم مقامات امنیتی مبنی بر ممنوعیت مؤثر اوون از نمایندگی او در دادگاه را رد کرد.

استفاده از وکلای خارجی هم توسط دادستان و هم توسط مدافعان مدتهاست که در مستعمره سابق بریتانیا به عنوان بخشی از سنت های حاکمیت قانون مجاز بوده است.

لای دسامبر گذشته به اتهام کلاهبرداری به مدت پنج سال و نه ماه زندانی شد.

همه را بخوانید آخرین خبرها، اخبار پرطرفدار، اخبار کریکت، اخبار بالیوود،
اخبار هند و اخبار سرگرمی اینجا. ما را در فیسبوک دنبال کنید، توییتر و اینستاگرام