جیمی لای ، سرمایه دار رسانه ای طرفدار دموکراسی در هنگ کنگ ، دو مدیر اپل دیلی متهم به کلاهبرداری

این اتهامات یک روز پس از زندانی شدن سه مبارز برجسته دموکراسی – از جمله جوشوا وونگ – به جرم شرکت در تظاهرات طرفدار دموکراسی زندانی شد.

جیمی لای ، سرمایه دار رسانه ای طرفدار دموکراسی در هنگ کنگ ، دو مدیر اپل دیلی متهم به کلاهبرداری

تصویر پرونده جیمی لای. AP

هنگ کنگ: جیمی لای ، سرمایه دار رسانه ای هنگ کنگ ، روز پنجشنبه به اتهام کلاهبرداری در دادگاه حاضر شد ، آخرین مورد پیگرد قانونی علیه منتقدان برجسته پکن و مبارزان دموکراسی است.

لای ، 73 ساله ، صاحب پرفروش ترین اپل دیلی هنگ کنگ است ، روزنامه ای معروف که بدون شرمندگی طرفدار دموکراسی است و به شدت منتقد مقامات است.

روز پنجشنبه ، لای و دو تن از مدیران شرکت – Royston Chow و Wong Wai-keung – با اتهامات کلاهبرداری روبرو شدند که اسناد دادگاه می گفتند مربوط به دفاتر روزنامه است که گفته می شود برای اهداف غیر مجاز اجاره ساختمان استفاده می شود.

پلیس در ماه آگوست به مقر اپل دیلی یورش برد و مجموعه ای از شخصیت های ارشد شرکت از جمله لای را به ظن “تبانی با نیروهای خارجی” تحت قانون جدید امنیت ملی که پکن به این شهر تحمیل کرده بود ، دستگیر کرد.

هیچ کس به دلیل نقض امنیت ملی متهم نشده است ، اگرچه پلیس گفته است که تحقیقات در این باره ادامه دارد.

از زمانی که چین قانون امنیتی گسترده خود را در ژوئن اعمال کرد ، در حالی که سیاستمداران مخالف رد صلاحیت شدند و ده ها نفر از فعالان متهم یا تحت بازجویی قرار گرفتند ، یک فشار در هنگ کنگ افزایش یافته است.

روز چهارشنبه ، سه مبارز جوان برجسته دموکراسی – از جمله جوشوا وونگ – به دلیل شرکت در تظاهرات سال گذشته دموکراسی زندانی شدند.

لای همچنین به اتهام مشارکت در این تجمعات در یک پرونده جداگانه تحت پیگرد قانونی است.

این سرکوب خشم و عصبانیت در غرب و ترس از میلیون ها نفر را که سال گذشته در خیابان ها به اعتراض به کنترل شدید کمونیست چین در این شهر نیمه خودمختار اعتراض کردند ، برانگیخته است.

پکن می گوید ثبات و نظم برقرار شده است و جمعیت عظیمی را که اعتراض کردند به عنوان یک توطئه خارجی برای بی ثبات سازی چین معترض بود.

منتقدان می گویند پکن آزادی ها را خرد کرده و خودمختاری را پیش از واگذاری انگلیس توسط هنگ کنگ قول داده است.

لای مدت هاست که می گوید می ترسد مقامات بخواهند روزنامه او را که یکی از معدود رسانه های محلی است که هنوز مایل است با گزارش های تند و کاریکاتورهای طنزآمیز پکن را در اختیار بگیرد ، پلمپ کنند.

در رسانه های دولتی چین ، او معمولاً به عنوان یک خیانتکار و “دست سیاه” انتخاب می شود.

در ماه آوریل ، لای گفت که 550 میلیون دلار هنگ کنگ (71 میلیون دلار) از پول خودش برای زنده نگه داشتن روزنامه تأمین کرده است.

دادستان ها در گذشته پرونده هایی را علیه وی تشکیل داده اند. وی در ماه سپتامبر به دلیل ترساندن خبرنگار روزنامه رقیب حامی دولت تبرئه شد.

ناظر فساد اداری همچنین پرونده ای را که به دلیل کمک های سیاسی به طرفداران دموکراسی خواهی پس از چهار سال تحقیق در مورد وی انجام شد ، حذف کرد.

مقامات هدف قرار دادن اپل دیلی یا لای را انکار کرده و می گویند که پلیس به سادگی نقض قانون را اجرا می کند.

جدیدترین و جدیدترین ابزارهای فناوری را به صورت آنلاین در Tech2 Gadgets بیابید. اخبار فناوری ، بررسی ابزارها و رتبه بندی ها را دریافت کنید. گجت های معروف از جمله لپ تاپ ، تبلت و مشخصات موبایل ، ویژگی ها ، قیمت ها ، مقایسه.