جی پی مورگان برای خرید دارایی های First Republic، سپرده ها از جمله دارایی های بدون بیمه

جی پی مورگان برای خرید دارایی های First Republic، سپرده ها از جمله دارایی های بدون بیمه

شعبه اول بانک ریپابلیک در میدتاون منهتن در شهر نیویورک، ایالات متحده. رویترز

First Republic Bank به JP Morgan Chase & Co فروخته شد در حالی که تنظیم کننده های ایالات متحده روز دوشنبه اعلام کردند که این بانک را توقیف کرده است.

رگولاتورها در بیانیه ای اعلام کردند که بانک بزرگ وال استریت بیشتر دارایی های First Republic و تمام سپرده ها از جمله سپرده های بدون بیمه را خواهد گرفت.

منابع آگاه در آخر هفته گفتند که جی‌پی مورگان یکی از علاقه‌مندترین خریداران از جمله PNC Financial Services Group و Citizens Financial Group بود. همه این بانک‌ها پیشنهادات نهایی خود را در روز یکشنبه در حراجی که توسط تنظیم‌کننده‌های ایالات متحده اجرا می‌شد ارائه کردند.

دپارتمان حفاظت مالی و نوآوری کالیفرنیا اوایل روز دوشنبه اعلام کرد که اولین جمهوری را در اختیار گرفته است و شرکت بیمه سپرده فدرال (FDIC) به عنوان گیرنده آن عمل خواهد کرد.

FDIC در بیانیه ای برآورد کرد که هزینه صندوق بیمه سپرده حدود 13 میلیارد دلار خواهد بود. هزینه نهایی زمانی تعیین می شود که FDIC به دریافتی پایان دهد.

پیشنهاد نجات دو ماه پس از شکست بانک سیلیکون ولی و سیگنچر بانک در بحبوحه فرار سپرده از سوی وام دهندگان آمریکایی صورت گرفت و فدرال رزرو را مجبور کرد تا با اقدامات اضطراری برای ایجاد ثبات در بازارها وارد عمل شود. این شکست‌ها پس از انحلال داوطلبانه Silvergate روی رمزارزها رخ داد.

در بیانیه FDIC آمده است که First Republic تا 13 آوریل دارایی کل 229.1 میلیارد دلار و سپرده های 103.9 میلیارد دلاری داشته است.

جیمی دیمون، رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل جی پی مورگان چیس، گفت: «دولت ما از ما و دیگران دعوت کرد تا قدم برداریم، و ما این کار را انجام دادیم. قدرت مالی، توانایی‌ها و مدل کسب‌وکار ما به ما این امکان را می‌دهد تا پیشنهادی برای اجرای معامله به گونه‌ای ایجاد کنیم که هزینه‌های صندوق بیمه سپرده‌ها را به حداقل برساند.»

با ورودی های آژانس ها

همه را بخوانید آخرین خبرها، اخبار پرطرفدار، اخبار کریکت، اخبار بالیوود،
اخبار هند و اخبار سرگرمی اینجا. ما را دنبال در فیس بوک، توییتر و اینستاگرام.

حراج اولین بانک ریپابلیک در حال انجام است، انتظار می رود معامله امروز بسته شود

آمریکا محموله نفت ایران را در میان تنش ها توقیف می کند