حکم ده ساله زندان حافظ سعید یک چشم شویی است. رئیس LeT همچنان نشان دوگانگی پاکستان است

سعید از سال 2008 در حبس خانگی و خارج از آن به سر می برد ، پس از آنکه به نظر می رسید دولت نتوانست پرونده را تنظیم کند ، دادگاه ها او را آزاد کردند

حکم ده ساله زندان حافظ سعید یک چشم شویی است.  رئیس LeT همچنان نشان دوگانگی پاکستان است

تصویر پرونده حافظ سعید رئیس JuD. رویترز

به نظر می رسد حافظ سعید ، رهبر لشکر طیبه که ظاهراً در پاکستان ممنوع است ، به دلیل جرم تأمین مالی تروریسم ، توسط دادگاه ضد تروریسم به ده سال زندان محکوم شده است. این به سختی خبرساز شد در پاکستان ، زیرا این خبر سختی است. سعید از سال 2008 در حبس خانگی و خارج از آن به سر می برد ، پس از آنکه به نظر می رسید دولت نتوانست پرونده را تنظیم کند ، دادگاه ها او را آزاد کردند.

سعی کنید تصور کنید که برای اسرارآمیز اسامه بن لادن با اسکورت SUV در دادگاه می آید ، سپس بر روی او دست زده می شود و می گویند به خانه بروید. این در ریاض غیر قابل تصور بود و از نظر ایالات متحده کاملاً غیرقابل قبول بود. بن لادن و سعید مسئول دو مورد از بدترین حملات تروریستی تاریخ اخیر هستند. با این حال اولی مرده است ، در حالی که دیگری ، طبق گزارش ها ، هنوز نزد دستیارانش دیده می شود و به دلیل یک VIP با حسن نیت ارائه می دهد. آن پاکستان است.

بگذارید کمی پشتیبان گیری کنیم ، و وضعیت موجود را برای آنچه در آن است ببینیم. از زمانی که گروه ویژه اقدام مالی (FATF) ، ناظر جهانی که در سال 1989 برای مقابله با پولشویی راه اندازی شد ، فشار خود را آغاز کرد ، پاکستان مجبور شد گام به گام با اکراه ، ترك تروریسم را شروع كند. پس از 11 سپتامبر ، وظایف FATF گسترش یافت و شامل تأمین مالی تروریسم شد ، حتی با افزایش اعضای آن به 39 کشور فعلی. در ژوئن 2018 ، این گروه به همراه 7 نفر دیگر از جمله ترینیداد-توباگو ، اتیوپی و دیگران پاکستان را در یک لیست “خاکستری” قرار داد. پاکستان تنها کشور بزرگ است و آن هم با سلاح هسته ای. فراموش نکنید که مأموریت FATF نیز در برخی از موارد برای گسترش سلاح های کشتار جمعی (سلاح های کشتار جمعی) اعمال می شود.

با توجه به اینکه پاکستان سالها گره اصلی گسترش سلاح های هسته ای بوده است ، کاملاً ممکن است FATF نیز بی سر و صدا اقدامات هسته ای تاریک خود ، به ویژه با ایران ، کره شمالی و چین را بررسی کند.

برای بازگشت به تروریسم ، پس از لیست خاکستری ، پاکستان تصمیم گرفت جماعت الدعوه و هشت “اعتماد” مرتبط با آن را منصوب کند ، از جمله بنیاد فلاح الانسانیات. بنیاد فلاح انسانیه یک بار حداقل در سه کشور دیگر از جمله منطقه راخین میانمار در زمین کار کرد. در جولای 2019 ، سعید “دستگیر شد” ، به طور تصادفی ، درست حدود سه ماه قبل از ملاقات FATF. در دسامبر ، وی متهم شد و در فوریه ، به اتهام تأمین مالی تروریسم و ​​داشتن “اموال غیرقانونی” به پنج سال و نیم محکوم شد. یک م componentلفه شش ماهه این حکم به دلیل عضویت در “سازمان منع شده” بود. بازهم جای تعجب نیست که این مجازات درست قبل از جلسه دیگری FATF برگزار شد. سپس سعید به طور رسمی در زندان کوت لاخپات اقامت گزید. حتی کسانی که شدیدترین اعتقاد را به پاکستان دارند باور نمی کنند که وی را در سلول آلوده به موش صحرایی قرار داده اند. به احتمال زیاد ، ناظر زندان مجبور بود به دنبال مناطق دیگر باشد.

مجازات فعلی سعید در مجموع ده سال گزارش شده است که همزمان اجرا می شود. به سعید از بخش 382 (ب) ، که تخفیف مجازات “تحت هر دوره ای که وی به خاطر چنین جرمی در بازداشت به سر می برد” ، تخفیف داده شده است.

و این یک چیز دیگر است. طبق بند 11F قانون ضد تروریسم ، 1997 ، صرف عضو شدن در یک سازمان منع شده ، یا حتی شرکت در جلسه چنین گروهی یا سازماندهی آن ، کمتر از یک سال حبس دارد. در این پرونده ، متهم بنیانگذار گروه ، و صدای بلند صدای بلند آن است. با این حال ، دادگاه فقط شش ماه او را تحویل داد. بندهای دیگری را اضافه کنید مانند “رفتار خوب” یا حتی سن بالا (او 70 سال دارد) و رئیس یکی از خطرناک ترین گروه های تروریستی در جهان می تواند در کمتر از یک سال خارج شود.

یک احتمال دیگر نیز وجود دارد. سعید هنوز در تجمع ها دیده می شود ، اما نه خیلی قبل. او دیگر کنترل عملیاتی زیادی روی لشکر که به هر حال همیشه در دست زکیور رحمان لاخوی بود ، ندارد. خود لاخوی از سال 2015 که با قرار وثیقه آزاد شده بود ، زیاد دیده نشده است. همه و هرکسی که در محافل مقابله با تروریسم باشد ، نام سعید را شنیده اند ، به طوری که او به سرعت به نمادی از دوگانگی پاکستان تبدیل شده است. با توجه به این احتمال وجود دارد که سعید به هیچ وجه از زندان بیرون نیاید و این امکان را به دست رهبری می دهد که به دستانی که عمدتاً شناخته نشده اند برسد.

به عنوان مثال ، به مرگ ناگهانی روحانیون راست افراطی خادم حسین رضوی ، رهبر تحریک لبیک یا رسول الله ، نگاه کنید که در چندین مورد اسلام آباد را گروگان گرفت. این اعتراض اخیر علیه فرانسه بود ، هنگامی که جمعیت زیادی با خجالت از راولپندی به اسلام آباد راهپیمایی کردند و خواستار قطع روابط با فرانسه و اخراج فوری سفیر فرانسه شدند. پتانسیل شیطنت خادم قابل توجه بود و حداقل این که به همه جهان نشان داد که چگونه پاکستان افراطی شده است. رزوی اما بیمار شد و پس از دیدار با مقامات ناگهان درگذشت. این مبلغی را برای 54 ساله ای که به یک قدرت حساب در کشور تبدیل شده بود ، پرداخت می کند.

لاخوی هیچ اعتراضی ندارد ، و گرچه کاملاً در کنار موسسه است ، اما به سرعت تبدیل به یک شرمساری بزرگ می شود ، در حالی که دیگران می توانند مهارت های سخنرانی او را تکرار کنند. علاوه بر این ، یک سعید مرده می تواند از یک فرد زنده که باید در نگاه کامل جامعه بین المللی به داخل و خارج از زندان منتقل شود ، مفیدتر باشد. با این وجود سعید به عنوان یک شهید کشته شده به دلیل کشمیر ، برای آن تجمعات آینده پرتره زیبایی ایجاد می کند. کمی شستشوی هوا ، انجام شد.

جدیدترین و جدیدترین ابزارهای فناوری را به صورت آنلاین در Tech2 Gadgets بیابید. اخبار فناوری ، بررسی ابزارها و رتبه بندی ها را دریافت کنید. اسباب بازی های معروف از جمله لپ تاپ ، تبلت و مشخصات موبایل ، ویژگی ها ، قیمت ها ، مقایسه.