حیات پیش از تاریخ در مریخ؟ مریخ نورد کنجکاوی ناسا یک سنگ استخوان مانند عجیب را در سیاره سرخ مشاهده می کند

حیات پیش از تاریخ در مریخ؟  مریخ نورد کنجکاوی ناسا یک سنگ استخوان مانند عجیب را در سیاره سرخ مشاهده می کند

مریخ نورد کنجکاوی ناسا در طول سال ها تصاویر عجیبی را به زمین ارسال کرده است. شاید همین الان عجیب ترین تصاویری را که تا به حال گرفته ارسال کرده باشد. کنجکاوی تصاویری از یک دسته سنگ در پایین دهانه گیل که شبیه بقایای یک ماهی یا درخت صنوبر است ارسال کرد.

مریخ نورد کنجکاوی ناسا در جدیدترین مجموعه تصاویر آپلود شده خود، تعدادی عکس از یک ساختار عجیب در مریخ به اشتراک گذاشته است. تصاویر مجموعه‌ای از سازه‌ها هستند که تصور می‌شود از یک سازند سنگی هستند. با این حال، چیزی که واقعاً این ساختارها را متمایز می کند این است که آنها شبیه بقایای اسکلت حیوانات ماقبل تاریخ هستند.

تصاویر به اشتراک گذاشته شده توسط مریخ نورد کنجکاوی، دسته ای از میخ ها را نشان می دهد که از ساختاری صخره مانند بیرون زده اند. این تصاویر در پایه دهانه گیل به طول 154 کیلومتر در مریخ گرفته شده است. این تصاویر، که بحث‌های بزرگی را در فضای مجازی به راه انداخته‌اند، در اول آوریل با استفاده از دوربین دکل کنجکاوی و ChemCam گرفته شده‌اند. کنجکاوی از آگوست 2012 به عنوان بخشی از ماموریت آزمایشگاه علمی مریخ ناسا (MSL) در دهانه گیل پرسه می زند.

برخی از افرادی که این تصاویر را دیده اند معتقدند که این بقایای یک ماهی است، در حالی که برخی دیگر معتقدند که بیشتر شبیه شاخه درخت صنوبر است. با این حال یک چیز قطعی است – هر دو اردوگاه معتقدند که غیرقابل قبول است که یک سنگ طبیعی به این شکل حتی روی زمین تشکیل شود. بنابراین توسعه چنین چیزی در مریخ تقریبا غیرممکن است.

حیات ماقبل تاریخی در مریخ مریخ نورد کنجکاوی ناسا یک سنگ استخوان مانند عجیب را در سیاره سرخ مشاهده کرد

محل پیدا شدن “استخوان” مانند سنگ نیز جالب است. در حال حاضر به طور گسترده ای این واقعیت پذیرفته شده است که مریخ در یک نقطه دارای آب های بزرگی بر روی سطوح خود بوده و احتمالاً امروزه نیز مقداری آب در زیر سطح خود دارد. دهانه گیل، جایی که استخوان‌ها در آن یافت شد، یکی از بزرگترین دریاچه‌های مریخ بود، قبل از اینکه خشک شود، چیزی بین 3.5 تا 3.8 میلیارد سال پیش. دهانه ای که در جایی که دریاچه زمانی وجود داشت باقی مانده است، امروزه حدود 154 کیلومتر عرض دارد.

اهداف ماموریت مریخ نورد شامل مطالعه محیط و زمین شناسی مریخ و همچنین آماده شدن برای اکتشافات انسانی است. همچنین به طور مداوم عکس هایی از چیزهای عجیب و غریبی که با آن مواجه می شود، مانند این صخره های سیخ دار ارسال می کند.

Nathalie A. Cabrol، ستاره شناس، تصویری از آن را در توییتر منتشر کرد و گفت: “در 20 سال مطالعه مریخ، این عجیب ترین سنگی است که تا به حال دیده ام.”

دیگرانی هستند که معتقدند اکثر افرادی که استخوان‌های درخت صنوبر را در آن سنگ‌ها می‌بینند، چیزهایی را می‌خوانند که به سادگی وجود ندارند.

شخص دیگری گفت: «واقعاً غیرعادی است، هرگز چنین چیزی ندیده‌ام و من از زمان مأموریت Sojourner در سال 1997 به عکس‌های مریخ نگاه می‌کنم.

برخی حدس می زنند که بادهای مریخی سنگ ها را در مدت زمان طولانی فرسایش داده اند.

مارتین ویل، کاربر توییتر نوشت: «اگر برای مدت زمان کافی طولانی بر روی شن‌های سست باد کند، در نهایت ممکن است هر شکل هندسی شناخته شده برای بشر ایجاد شود. خانم، کابرول همچنین اظهار داشت که به احتمال زیاد «بقایای امواج پس از فرسایش زیاد» بوده است.

یکی از کاربران توییتر نوشت: «به نظر می‌رسد یک مهره ماهی که به راحتی خرد می‌شود، «فسیل ماهی، فیله ماهی خال مخالی یا اسکلت موجودی ماقبل تاریخ». در حالی که یکی دیگر نوشت: “خوشحالم که باور کنم این پشت یک اژدهای مریخی فسیل شده است که در آخرین محل استراحت خود جمع شده است.”

این اولین بار نیست که مریخ نورد کنجکاوی تصاویری را منتشر می کند که مردم را در سیاره زمین گیج کرده است. در ژوئن سال گذشته، مریخ نورد چندین ساختار پیچیده و عجیب و غریب را کشف کرد که از سطح مریخ بیرون آمده بودند، که اکنون فرض می‌شود ستون‌هایی طبیعی به نام هودو هستند.

حیات ماقبل تاریخی در مریخ مریخ نورد کنجکاوی ناسا یک سنگ استخوان مانند عجیب را در سیاره سرخ مشاهده کرد

به گفته کارشناسان، ستون‌ها به احتمال زیاد از مواد سیمانی شکل تشکیل شده‌اند که قبلاً شکاف‌های قدیمی سنگ بستر مریخ را پر می‌کردند. با این حال، صخره‌های نرم‌تر به مرور زمان از بین رفت و تنها برج‌های پیچ خورده مواد فشرده‌ای که از شن‌های درون دهانه بیرون می‌آمدند، باقی ماند.

این مریخ نورد در فوریه 2022 تصویری از چیزی که به نظر می رسید یک گل مرجانی در دهانه گیل است به دست آورد، اما در واقع یک ذخایر معدنی دقیقه بود.

همه را بخوانید آخرین خبرها، اخبار پرطرفدار، اخبار کریکت، اخبار بالیوود،
اخبار هند و اخبار سرگرمی اینجا. ما را در فیسبوک دنبال کنید، توییتر و اینستاگرام