خرابکاران طرفدار اوکراین ضد پوتین روسیه را نیش زده و پشت خطوط دشمن حمله می کنند

معمای بلگورود: خرابکاران طرفدار اوکراین ضد پوتین روسیه را نیش زده و پشت خطوط دشمن حمله می کنند

Freedom of Russian Legion، یک گروه شبه نظامی ضد کرملین، در نیروهای مسلح اوکراین خدمت می کند. Twitter/@RussiaLegion.

آیا روسیه از سوی شهروندان ضد پوتین خود مورد حمله قرار می گیرد یا اوکراین در حال فرار است؟ “آزادی لژیون روسیه” و “سپاه داوطلب روسیه”، در اعماق خاک روسیه، در اعماق خطوط دشمن حمله کرده اند.

ماموریت Freedom of Russian Legion، یک گروه شبه نظامی ضد کرملین، که در نیروهای مسلح اوکراین خدمت می کند، “رهایی روسیه از پوتین گرایی” است.

اما، از آنجایی که اوکراین همه و هر گونه دخالت در این حملات در داخل خاک روسیه را رد کرده است، آنها موقعیت منحصر به فردی را در این جنگ روسیه و اوکراین به دست آورده اند – این جنگنده ها در اوکراین اوکراینی هستند، اما خرابکاران روسی در هنگام عملیات در داخل روسیه.

مقالات مرتبط

جایی که

الکساندر لوکاشنکو بلاروس کجاست؟ نگرانی ها از آنجایی که پرز طرفدار پوتین رویدادهای کلیدی را از دست می دهد، افزایش می یابد

جایی که

لهستان پیشنهاد استعفای زلنسکی را داد. سیمور هرش فاش می کند که اوکراین حمایت همسایگان اروپایی را از دست داده است

این جنگنده‌های روسی که هفته‌ها پس از تهاجم روسیه به اوکراین که در فوریه سال گذشته آغاز شد، تشکیل شدند و مدعی شدند که شهرک‌هایی را در منطقه بلگورود، واقع در نزدیکی مرز اوکراین، تصرف کرده‌اند.

آنها ادعا کرده اند که حداقل دو روستا – کوزینکا و گورا-پودول – را در این منطقه آزاد کرده اند.

چند ساعت قبل از گلوله باران عصر دوشنبه، رسانه‌های خبری اوکراین گزارش دادند که پیامی از ایستگاه رادیویی پخش شد مبنی بر اینکه بلگورود به زودی “آزاد خواهد شد”.

لژیون روسیه آزاد نیز صبح روز دوشنبه بیانیه ای ویدئویی در کانال تلگرامی خود منتشر کرد و مدعی شد سربازانی که به بلگورود یورش می برند، روس هایی هستند که می خواهند روسیه را از دست پوتین آزاد کنند.

«در خانه بمانید، مقاومت نکنید و نترسید: ما دشمن شما نیستیم. برخلاف زامبی‌های پوتین، ما به غیرنظامیان دست نمی‌زنیم و از آنها برای اهداف خود استفاده نمی‌کنیم. آزادی نزدیک است،» در بیانیه ویدیویی ذکر شده است.

بعداً در روز دوشنبه، لژیون در رسانه های اجتماعی خود ادعا کرد که در کنار سپاه داوطلب روسیه (RVC)، شهرک کوزینکا را در منطقه جنوب غربی بلگورود روسیه “به طور کامل آزاد کرده” و واحدهای آن وارد گرایورون شده اند.

ویاچسلاو گلادکوف فرماندار منطقه گفت که حداقل هشت نفر در گلوله باران که به یک ساختمان اداری، چند آپارتمان مسکونی و یک مهدکودک در این منطقه آسیب زد، زخمی شدند.

بر اساس گزارشی که توسط CNNوضعیت در بلگورود «اولین بار» است که نیروهای متحد اوکراین «عملیات زمینی فرامرزی علیه اهداف روسیه» را آغاز می‌کنند.

اداره اطلاعات اصلی وزارت دفاع اوکراین تأیید کرد که جنگنده‌های RVC و Legion وارد منطقه بلگورود شده و عملیاتی را برای ایجاد “منطقه امنیتی برای محافظت از غیرنظامیان اوکراینی” انجام دادند.

وقایع منطقه بلگورود و سایر مناطق مرزی نتیجه یک تهاجم تمام عیار و جنگ تهاجمی است. [Russian President Vladimir] روسیه پوتین در برابر اوکراین. بله، شهروندان فدراسیون روسیه، یعنی نیروهای [RVC] آندری یوسف، سخنگوی آژانس اطلاعات نظامی اوکراین GUR گفت و لژیون مسئولیت این رویدادها را بر عهده گرفت.

اوضاع در بلگورود همچنان متشنج است

گلادکوف، در یک پخش زنده در اواخر روز دوشنبه گفت: «وضعیت به شدت متشنج است. یک گروه خرابکاری و شناسایی، وزارت دفاع و کلیه نهادهای انتظامی برای انجام ماموریت های رزمی برای حفاظت از کشورمان وارد خاک شده اند.

فرماندار همچنین گفت که “اکثر جمعیت با وسایل نقلیه شخصی منطقه را ترک کردند”. دولت محلی همچنین به کسانی که فرصت خروج به تنهایی را ندارند کمک می کند.

لژیون آزادی روسیه چیست؟

لژیون آزادی روسیه چند صد داوطلب روسی دارد که به عنوان بخشی از نیروهای مسلح اوکراین علیه مردم خود می جنگند. آنها کاملاً متشکل از سربازان فراری ارتش روسیه و همچنین سایر داوطلبان روسی و بلاروسی هستند.

این گروه کمی بیش از یک سال است که در آنجا حضور داشته است اما در حال حاضر توجه کرملین را به خود جلب کرده است.

در ماه مارس، دادگاه عالی روسیه لژیون را یک سازمان تروریستی اعلام کرد. با وجود آن، مبارزان به طور فعال در باخموت شرکت داشته اند، که شاهد برخی از شدیدترین نبردها از زمان آغاز تهاجم بوده است.

گزارشی توسط CNN به نقل از یکی از اعضای این گروه گفت که او زندگی خود را وقف سرنگونی پوتین و راهپیمایی به میدان سرخ و خود کرملین کرده است.

سیزر یک معلم سابق، یک پدر و یک همسر است که در کیف اقامت دارد. او یکی از اعضای فداکار کلیسای ارتدکس است و نسبت به دوران تزاری که قبل از اتحاد جماهیر شوروی بود، نوستالژیک است.

وی اعلام کرد که یگان وی به خوبی مجهز به خودروهای زرهی مدرن، گلوله انداز و جدیدترین سلاح های خودکار است.

لژیونرها اعتراف کردند که در موارد متعددی سربازان اوکراینی با آنها بدگمانانه رفتار کردند، اما امیدوار بودند که با شجاعت آنها را در میدان جنگ به دست آورند.

روسیه علیه لژیون چه می کند؟

دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین گفت که پوتین از تلاش یک “گروه خرابکاران اوکراینی” برای نفوذ به بلگورود آگاه است.

پسکوف افزود: «کار برای بیرون راندن آنها از خاک روسیه و نابودی این گروه خرابکار در جریان است».

سخنگوی کرملین ادامه داد: نیروهای روسی در تلاش برای بیرون راندن گروه خرابکاران و شناسایی اوکراینی از خاک فدراسیون روسیه و انهدام آن هستند.

او گفت: «نیروها و وسایل کافی وجود دارد.

با ورودی های آژانس ها

همه را بخوانید آخرین خبرها، اخبار پرطرفدار، اخبار کریکت، اخبار بالیوود،
اخبار هند و اخبار سرگرمی اینجا. ما را در فیسبوک دنبال کنید، توییتر و اینستاگرام