خویشاوند گرایی بر فهرست نامزدهای BJP، کنگره، JD(S) غالب است

پریورواد و سیاست هند دست به دست هم می دهند. انتخابات آتی مجمع کارناتاکا نیز از این قاعده مستثنی نیست. کنگره، که اغلب هدف سیاست های سلسله ای است، آن چیزی نیست که باید تغییر کند. فهرست نامزدهای آن مملو از نامزدهای خانواده های سیاسی است. حزب بهاراتیا جاناتا (BJP) و جاناتا دال (سکولار) نیز نام‌هایی از پیشینه‌های تأثیرگذار دارند.

دختر، پسر، همسر و برادر در این رقابت حضور دارند. همه چیز در خانواده است.

بیایید نگاهی به نامزدهای بزرگی بیندازیم که در انتخابات مجلس کارناتاکا 2023 با پیوندهایی با خانواده های سیاسی قدرتمند مبارزه می کنند.

سیاست “سلسله” کنگره؟

سیددارامایا، وزیر ارشد سابق و کهنه سرباز کنگره، جایگزین پسرش یاتیندرا از کرسی وارونا شده است. در انتخابات مجلس شورای اسلامی در سال 2018، رئیس فعلی امید این کرسی را به پسرش واگذار کرده بود.

پریانک خارگ، پسر مالیکارجون خارگ، رئیس کنگره، از کرسی چیتاپور SC نامزد شده است.

گزارش داد که نامزدی دی کی شیواکومار، رئیس کنگره کارناتاکا توسط کمیسیون انتخابات از حوزه مجلس کاناکاپورا پذیرفته شده است. NDTV. در اقدامی غافلگیرکننده، برادرش – نماینده روستایی بنگالور، DK Suresh – در روز پنجشنبه (20 آوریل) اسناد نامزدی را از حوزه انتخابیه کاناکاپورا ثبت کرده بود. همانطور که در هندوستان تایمز (HT)، این اقدامی پیشگیرانه از سوی کنگره در صورت رد صلاحیت نامزدی شیواکومار بود.

انتخابات مجلس کارناتاکا 2023 بتا بتی بای و بیوی نپو نتاها در جدال
خانواده دی کی شیواکومار و سیددارامایا نیز در سیاست هستند. عکس فایل PTI

شامانور شیواشانکرپا، وزنه‌بردار لینگایات، بلیتی از دوانگره جنوبی دریافت کرده است، در حالی که پسرش اس‌اس مالیکارجون نامزد حوزه انتخابیه شمال دوانگره است.

KH Muniyappa نامزدی از کرسی Devanahalli (SC) است، در حالی که دخترش Roopakala M از کرسی Kolar Gold Field-SC نامزد شده است.

رامالینگا ردی، رئیس و وزیر سابق کنگره کارناتاکا، از BTM Layout رقابت می کند و دخترش – MLA Sowmya Reddy – دوباره از صندلی جایناگار کنار گذاشته شده است.

کریشناپا و پسرش پریاکریشنا به ترتیب از ویجیناگار و گوویندراج ناگار مسابقه خواهند داد.

نیودیت آلوا، پسر مارگارت آلوا کهنه سرباز کنگره، از کومتا به میدان رفت.

همچنین بخوانید: آیا بازیگر کیچچا سودیپ در انتخابات مجلس کارناتاکا برای BJP موفق خواهد شد؟

JD (S) – همه در خانواده؟

اکثر اعضای خانواده نخست وزیر سابق HD Deve Gowda در سیاست هستند و این بیشتر با توزیع بلیط JD (S) برجسته می شود. زوج های پدر و پسر نیز توسط JD(S) نامزد شده اند.

اچ دی کوماراسوامی، پسر دیو گودا، دو بار وزیر ارشد کارناتاکا بوده است. کوماراسوامی از کرسی Channapatna رقابت خواهد کرد، در حالی که پسرش نیکیل از راماناگارا – حوزه انتخابیه ای که در حال حاضر در اختیار مادرش آنیتا است، به میدان می رود.

Holenrasipura MLA HD Revanna، پسر دیگر Deve Gowda و برادر بزرگتر Kumaraswamy، دوباره از روی صندلی مسابقه می دهد.

بهوانی، همسر روانا، خواهان بلیت از صندلی مجلس حسن بود، اما کوماراسوامی در برابر این ایده مقاومت کرد. NDTV. سواروپ پراکاش از طرف حزب از حوزه انتخابیه بلیت داده است.

GT Devegowda نامزد JD (S) از Chamundeshwari است، در حالی که پسرش Harish Gowda از Hunsur نامزد شده است.

پریورواددر BJP؟

باساواراج بومای، رئیس وزیر کارناتاکا، پسر نخست وزیر سابق، سوماپا رایاپا بومای است. وزیر ارشد فعلی کاندیدای BJP از شیگاون در ناحیه هاوری است، جایی که با یاسر احمد خان پاتان نماینده کنگره روبرو خواهد شد.

وزیر ارشد سابق کارناتاکا و BS Yediyurappa، قدرتمند حزب، در انتخابات شرکت نمی کند.

پسرش BY Vijayendra جایگزین او شده است تا از Shikaripura در منطقه Shivamogga شرکت کند.

طبق الف PTI گزارش، یدیوراپا با ماشین “خوش شانس” سفیر خود، زمانی که ویجایندرا برای ثبت نام نامزدی خود برای انتخابات مجلس 10 می رفت، دنبال کرد.

انتخابات مجلس کارناتاکا 2023 بتا بتی بای و بیوی نپو نتاها در جدال
BS Yediyurappa سنگین وزن BJP در انتخابات کارناتاکا شرکت نمی کند. عکس فایل PTI

MLA Ravi Subramanya، که به دنبال انتخاب مجدد از Basavanagudi است، عموی Tejasvi Surya نماینده جنوب بنگالورو است.

برادران بارون معدن گالی جاناردهانا ردی – سوماشخار ردی و کاروناکار ردی – به ترتیب از بلری سیتی و هاراپاناهالی مسابقه خواهند داد.

رامش جارکیهولی و بالاچاندرا جارکیهولی برادر هستند که اولی بلیتی از صندلی گوکاک و دومی از عربهاوی دریافت کرده است.

خانواده وزیر فقید اومش کتی، یکی از رهبران لینگایات از ناحیه بلگاوی، دو بلیط دریافت کرده اند. پسر او نیکیل کتی نامزد کرسی مجلس هاکری است و برادر وزیر فقید رامش کتی از کرسی چیکودی – سادالاگا می جنگد. هندو.

مانجولا آمارش، عروس کارادی سنگانا، نماینده BJP، بلیت را از کوپال دریافت کرده است. با توجه به یک اقتصادی تایمز گزارش، او به دنبال بلیت برای خود بود، اما طرف موافق به میدان بردن او یا هیچ یک از اعضای خانواده اش نبود. پس از اینکه ظاهراً او تهدید کرد که حزب را ترک خواهد کرد، BJP برای از دست دادن یکی دیگر از رهبران لینگایات، آمارش را نامزد معرفی کرد.

BJP با مخالفت با نماینده MLA آراویند لیمباوالی از حوزه انتخابیه مهادواپورا (SC)، همسرش منجولا آراویند لیمباوالی را نامزد این کرسی کرده است.

وزیر Shashikala Jolle نامزد کرسی Nippani است. همسرش آنا صاحب جوله نماینده مجلس چیکودی است.

آویناش جدهاو نامزد چینچولی پسر اومش جدهاو نماینده گلبرگه است.

چاندراکانت پاتیل، نامزد گلبارگا شمالی، پسر BG Patil است که یک MLC بود.

به هر دو وزیر حمل و نقل کارناتاکا، B Sriramulu (بالاری) و برادرزاده او TH Suresh Babu (Kampli) بلیط داده شده است.

وزیر گردشگری آناند سینگ توسط پسرش سیذارت سینگ به عنوان نامزد ویجایاناگار جایگزین شده است.

با ورودی های آژانس ها

همه را بخوانید آخرین خبرها، اخبار پرطرفدار، اخبار کریکت، اخبار بالیوود،
اخبار هند و اخبار سرگرمی اینجا. ما را در فیسبوک دنبال کنید، توییتر و اینستاگرام