دادگاه انگلستان بازپرسی نیرو مودی را تا تاریخ 29 دسامبر ، جلسات نهایی در ژانویه 2021 تمدید کرد

جواهرفروش از زمان دستگیری در 19 مارس 2019 ، در رابطه با پرونده کلاهبرداری PNB ، با حکم استرداد اجرا شده توسط اسکاتلند یارد در زندان بوده است

دادگاه انگلستان بازپرسی نیرو مودی را تا تاریخ 29 دسامبر ، جلسات نهایی در ژانویه 2021 تمدید کرد

عکس پرونده Nirav Modi تاجر الماس فراری. تصویر فیس بوک

لندن: نیرو مودی ، که در رابطه با پرونده کلاهبرداری 2 میلیارد دلاری بانک ملی پنجاب (PNB) تحت تعقیب بود ، روز سه شنبه توسط دادگاهی در لندن با رسیدگی به درخواست استرداد هند از بازرگان الماس ، بازداشت شد.

49 ساله روز سه شنبه از طریق ویدئو پیوند از زندان وندزوورث در جنوب غربی لندن ظاهر شد ، لباس ژاکت مارون و ریش کامل را برای جلسه 28 روزه تماس عادی خود در دادگاه دادگستری وست مینستر ، جایی که رئیس ارشد اما آربوتنوت بازداشت موقت خود را برای 28 روز دیگر تا 29 دسامبر تمدید کرد.

وی به مودی که فقط برای تأیید نام و تاریخ تولد خود صحبت کرده است گفت:

جلسات نهایی رسیدگی به پرونده استرداد در طی دو روز ، 7 و 8 ژانویه سال آینده برگزار می شود ، زمانی که قاضی منطقه ساموئل گوزی قرار است استدلال های پایانی را از هر دو طرف بشنود ، قبل از اینکه چند هفته بعد قضاوت خود را اعلام کند.

در آخرین جلسه رسیدگی به پرونده در 3 نوامبر ، قاضی گوزی استدلال های موافق و مخالف قابل قبول بودن اظهارات برخی از شاهدان ارائه شده توسط اداره تحقیقات مرکزی (CBI) و اداره اجرای احکام (ED) را شنید و حکم داد که شواهد برای اثبات اصل پرونده فسی و کلاهبرداری پول علیه متهم فراری قابل قبول است.

وی نتیجه گرفت که خود را ملزم به احکام قبلی دادگاه انگلستان در پرونده استرداد ویجی مالیا رئیس سابق خطوط هوایی کینگ فیشر می داند.

سرویس پیگرد قانونی تاج (CPS) ، به نمایندگی از مقامات هند ، تأکید کرده بود که شواهد ، از جمله اظهارات شاهد تحت بخش 161 قانون آیین دادرسی کیفری هند (CrPC) ، آستانه لازم برای دادگاه انگلیس را برای تعیین اینکه آیا مودی پرونده ای برای پاسخگویی در برابر سیستم قضایی هند دارد.

هلن مالکوم ، وکیل دادگستری CPS گفت ، این استدلال که این یک مورد کاملاً مشخص است و از مالیا قابل تشخیص است ، صریحاً مزخرف است.

این که مالیا در هند در پرونده کلاهبرداری و پولشویی پرونده ای برای پاسخگویی دارد ، سطوح مختلفی از سیستم قضایی انگلستان را پاکسازی کرده و در حال حاضر تحت یک پرونده حقوقی محرمانه قرار دارد تا وزیر امور خارجه انگلیس پریتی پاتل بتواند امضای استرداد خود را امضا کند.

وکلای دادگستری مودی ، کلر مونتگومری ، که در عین حال وکیل مدافع پرونده مالیا بود ، اختلاف داشت که اظهارات شاهد بخش 161 واجد شرایط مشابه است.

مونتگومری گفت: “پرونده دولت هند به اندازه پرونده مالیا قوی نیست.” ، زیرا وی همچنین موضوع خاصی را درباره شاهدی مطرح كرد كه گفته می شد در شهادت خود برای CBI انگلیسی صحبت نمی كند اما بیانیه ای را به انگلیسی برای ED

Modi موضوع دو مجموعه دادرسی کیفری است ، پرونده CBI مربوط به کلاهبرداری گسترده در PNB از طریق بدست آوردن جعلی “نامه های تفاهم” (LOUs یا توافق نامه های وام) و پرونده ED مربوط به پولشویی عواید آن کلاهبرداری

وی همچنین با دو اتهام اضافی به “ایجاد ناپدید شدن شواهد” و ایجاد رعب و وحشت در برابر شاهدان یا ایجاد رعب و وحشت جنایی برای ایجاد مرگ اضافه شده به پرونده CBI روبرو است.

جواهرفروش از زمان دستگیری در 19 مارس 2019 با حکم استرداد صادره توسط اسکاتلند یارد در زندان بوده و بارها تلاش وی برای وثیقه رد شده است. اتهامات علیه او در اطراف شرکت هایش Diamonds R Us ، Solar Exports و Stellar Diamonds است که با استفاده متقلبانه از LoU ، تسهیلات اعتباری ارائه شده توسط PNB.

CPS ، به نمایندگی از هند ، در طی دو جلسه جلسات جداگانه در ماه مه و سپتامبر به دادگاه گفته است كه تعدادی از كاركنان PNB با مودی توطئه كردند تا اطمینان حاصل شود كه توافقنامه ها برای شركت های وی صادر می شود بدون اینكه اطمینان حاصل شود كه مشمول این موضوع هستند. چک اعتباری مورد نیاز ، بدون ثبت صدور LoUs و بدون پرداخت هزینه کمیسیون مورد نیاز در معاملات.

تیم دفاعی مودی با اثبات شاهدان برای اثبات بی ثباتی تجارت گوهرها و جواهرات و این که LoUs یک عمل استاندارد است ، سعی کرده است با ادعای کلاهبرداری مقابله کند. افسردگی شدید وی همچنین بعنوان بخشی از استدلالهای ضد استرداد مطرح شده است.

جدیدترین و جدیدترین ابزارهای فناوری را به صورت آنلاین در Tech2 Gadgets بیابید. اخبار فناوری ، بررسی ابزارها و رتبه بندی ها را دریافت کنید. اسباب بازی های معروف از جمله لپ تاپ ، تبلت و مشخصات موبایل ، ویژگی ها ، قیمت ها ، مقایسه.