دادگاه سورات درخواست راهول گاندی را برای ماندن در محکومیت رد کرد

پرونده جنایی افترا: دادگاه سورات درخواست راهول گاندی را برای ماندن در محکومیت رد کرد

رهبر کنگره راهول گاندی

سورت: در یک شکست بزرگ برای راهول گاندی، دادگاهی در اینجا روز پنجشنبه درخواست رهبر کنگره را برای ادامه محکومیت او در یک پرونده جنایی افترا به دلیل اظهارات “نام خانوادگی مودی” او رد کرد.

PTI گزارش داد که قاضی دادگاه جلسات تکمیلی، RP Mogera درخواست راهول گاندی را رد کرد که در انتظار درخواست تجدیدنظر او علیه حکم دادگاه بدوی مبنی بر محکومیت او به دو سال زندان در این پرونده بود.

خوراکی های کلیدی

1) در 3 آوریل، رهبر کنگره برای تجدید نظر در برابر حکم دادگاه بدوی به دادگاه جلسات مراجعه کرد. توقف محکومیت توسط دادگاه جلسات می توانست راه را برای بازگرداندن او به عنوان نماینده مجلس هموار کند.

2) پس از اینکه دادگاه بدوی او را به دو سال حبس محکوم کرد و او را به اتهام افترا به دلیل اظهاراتش «چطور همه دزدها نام خانوادگی رایج مودی دارند؟» برای تجدیدنظر به دادگاه رفت. ساخته شده در یک گردهمایی انتخاباتی در کولار در کارناتاکا در 13 آوریل 2019.

3) وکلای راهول گاندی دو درخواست ارائه کرده بودند، یکی برای توقیف حکم (یا وثیقه تا زمان رسیدگی به درخواست تجدیدنظر او) و دیگری برای ماندن در محکومیت تا زمان رد درخواست تجدیدنظر.

این سیاستمدار 52 ساله در سال 2019 از وایاناد در کرالا به عضویت لوک سبها انتخاب شد، اما یک روز پس از آن که دادگاه بدوی در پرونده تشکیل شده توسط حزب بهاراتیا جاناتا (BJP) MLA پورنش مودی او را به دو سال زندان محکوم کرد، رد صلاحیت شد. طبق بخش های 499 و 500 (افترا) قانون مجازات هند.

در حین اعطای وثیقه به گاندی، دادگاه اخطاریه هایی را به شاکی MLA Modi و دولت ایالتی در مورد درخواست رهبر کنگره برای توقف محکومیت صادر کرده بود.

دادگاه جلسات رسیدگی به دعوای اصلی راهول گاندی علیه حکم دادگاه بدوی را ادامه خواهد داد.

(با ورودی های PTI)

همه را بخوانید آخرین خبرها، اخبار پرطرفدار، اخبار کریکت،

تاریخ به روز رسانی:

20 آوریل 2023 12:01:49 IST