دانشمند چینی مدعی است که “کووید-19 ممکن است از انسان منشا گرفته باشد”

سه سال پس از شیوع کووید، دانشمند چینی ادعا کرد که

تصویر نمایشی خبرگزاری فرانسه

سه سال از زمانی که ویروس کشنده کووید-19 کل جهان را فرا گرفت و همه چیز را ناگهانی به بن بست رساند، می گذرد. کووید-19 که به عنوان یک بیماری همه گیر جهانی اعلام شد میلیون ها نفر را گرفت و هنوز هم هزاران نفر را در سراسر جهان تحت تاثیر قرار می دهد. در زمانی که دانشمندان هنوز در تلاش برای تعیین منبع و علت دقیق شیوع ویروس هستند، یک مطالعه جدید نشان می دهد که ممکن است در واقع از انسان منشاء گرفته باشد نه هیچ حیوانی. این ادعا توسط یک دانشمند چینی به نام تانگ ییگانگ مطرح شده است که طی یک کنفرانس مطبوعاتی همچنین ادعاهای مربوط به کووید-19 را که از سگ های راکون سرچشمه می گیرد، رد کرد.

دانشمند چینی ادعا می کند که کووید-19 ممکن است داشته باشد از انسان سرچشمه گرفته است

صحبت در کنفرانس مطبوعاتی شورای دولتی چین، تانگ در حالی که بحث در مورد تحقیق در منشاء ویروس می گوید که بیش از 1300 نمونه حیوانی محیطی و منجمد در بازار بین ژانویه تا مارس 2020 گرفته شده است که از این میان محققان سه سویه ویروس را از نمونه های محیطی جدا کردند.

وی در ادامه افزود که تیتوالی‌های ژنتیکی نمونه‌های ویروسی که از بازار غذاهای دریایی Huanan در ووهان گرفته شد، تقریباً مشابه نمونه‌های بیماران آلوده به ویروس بود، بنابراین نشان می‌دهد که ممکن است در عوض از انسان منشا گرفته باشد. تانگ همچنین در ادامه ادعاهای مطرح شده در مطالعات اخیر در مورد منشاء کووید-19 سگ های راکون را رد کرد.

از سوی دیگر، الف ژو لی، محقق مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های چین (CDC) که در همان رویداد شرکت کرد، خاطرنشان کرد که محل اولین کشف کووید نباید همان جایی باشد که از آنجا شروع شد. او همچنین خواستار شد همکاری علمی جهانی برای ردیابی منشأ آن

نکته قابل توجه، با ادامه بحث ها در مورد منشاء ویروس، چین همچنان موضع خود را مبنی بر شفاف بودن و همکاری با WHO در تحقیق درباره منشا ویروس حفظ می کند. با این حال، بارها و بارها به دلیل جلوگیری از تلاش ها مورد انتقاد قرار گرفته است تحقیقات بین المللی

همه را بخوانید آخرین خبرها، اخبار پرطرفدار، اخبار کریکت، اخبار بالیوود،
اخبار هند و اخبار سرگرمی اینجا. ما را در فیسبوک دنبال کنید، توییتر و اینستاگرام