دانیل لی، رئیس بخش صندوق بین المللی پول درباره مسیر رشد هند

دنیل لی، رئیس بخش صندوق بین‌المللی پول درباره مسیر رشد هند می‌گوید: «اقتصاد بسیار قوی...»

دانیل لی، رئیس بخش صندوق بین المللی پول. ANI

واشنگتن: دانیل لی، رئیس بخش صندوق بین‌المللی پول، روز سه‌شنبه گفت که هند یک اقتصاد بسیار قوی و یکی از نقاط روشن در اقتصاد جهانی است.

“بله، ما نرخ رشدی برای هند داریم که 6.8 در سال 2022 است. فراموش نکنیم که این یکی از نقاط روشن در اقتصاد جهانی در حال حاضر است. لی گفت که چنین نرخ رشد بالایی دارد و با بازبینی -.2 در مقایسه با ژانویه به 5.9 کاهش می یابد.

داده‌های چشم‌انداز اقتصاد جهانی نشان داد که اگرچه صندوق بین‌المللی پول پیش‌بینی رشد خود را برای سال‌های 2023 تا 24 از 6.1 درصد به 5.9 درصد در روز سه‌شنبه کاهش داد، هند همچنان سریع‌ترین رشد اقتصاد جهان را دارد.

ما متوجه می‌شویم که سال‌های 2020-2021 در واقع بسیار بهتر از آنچه فکر می‌کردیم بوده است و بنابراین در واقع فضای کمتری برای جبران وجود دارد. و این تقاضای متوقف شده از سوی مصرف‌کنندگانی که پیش‌بینی قبلی ما را اطلاع‌رسانی می‌کردند، کمتر می‌شود، زیرا قبلاً پیش‌بینی بیشتری داشتند. بنابراین به همین دلیل است که امسال یک بازنگری نزولی وجود دارد. سپس سال آینده دوباره به 6.3 می‌رسیم، یک اقتصاد بسیار قوی که لازم است به هند اجازه دهد به سمت استانداردهای زندگی بالاتر همگرا شود و مشاغل ضروری را ایجاد کند.

صندوق بین المللی پول پیش بینی می کند که تورم هند در سال جاری به 4.9 درصد و در سال مالی آینده به 4.4 درصد کاهش یابد.

پیش بینی رشد صندوق بین المللی پول کمتر از پیش بینی بانک مرکزی هند (RBI) است. بانک مرکزی رشد تولید ناخالص داخلی 7 درصدی را برای سال مالی 2022-23 و 6.4 درصدی را در دوره مالی جاری که از اول آوریل آغاز شد، پیش بینی کرد.

در همین حال، وام دهنده بین المللی نگرانی ها در مورد تورم، بدهی و خطرات بخش مالی ناشی از افزایش نرخ بهره را برجسته کرد. این سازمان هشدار داد که اگر بانک ها وام دهی را بیشتر کاهش دهند، تولید جهانی در سال 2023 0.3 درصد دیگر کاهش خواهد یافت.

این گزارش می‌گوید: «علی‌رغم کاهش قیمت‌های مواد غذایی و انرژی و بهبود عملکرد زنجیره تأمین، ریسک‌ها با افزایش عدم اطمینان ناشی از آشفتگی اخیر بخش مالی رو به کاهش هستند.»

صندوق بین‌المللی پول پیش‌بینی می‌کند که رشد در سال 2023 به 2.8 درصد برسد و در سال 2024 به 3 درصد برسد. انتظار می‌رود تورم تا پایان سال در سطح 7 درصد باقی بماند و در سال آینده به 4.9 درصد کاهش یابد.

پیش‌بینی می‌شود که نرخ رشد چین در سال 2023 5.2 درصد و در سال 2024 4.5 درصد در مقابل نرخ رشد سه درصدی آن در سال 2022 باشد.

پیش بینی رشد ایالات متحده برای سال 2023 1.6 درصد، فرانسه 0.7 درصد است، در حالی که آلمان و بریتانیا به ترتیب 0.1- درصد و 0.7- درصد هستند.

با این حال، با وجود ادامه جنگ روسیه و اوکراین، اکثر کشورها از رکود اقتصادی در سال 2023 اجتناب خواهند کرد.

با ورودی های آژانس ها

همه را بخوانید آخرین خبرها، اخبار پرطرفدار، اخبار کریکت، اخبار بالیوود،
اخبار هند و اخبار سرگرمی اینجا. ما را در فیسبوک دنبال کنید، توییتر و اینستاگرام