دبیرکل سازمان ملل متحد فرستاده خود را درباره وضعیت “بی سابقه” سودان همزمان با ورود خصومت ها به هفته سوم

مناقشه سودان: دبیرکل سازمان ملل متحد فرستاده خود را به دلیل وضعیت

دود در خارطوم، سودان، چهارشنبه، 19 آوریل 2023 مشاهده می شود. وزارت امور خارجه روز شنبه، 29 آوریل، گفت که ایالات متحده اولین تخلیه سازمان یافته شهروندان و ساکنان دائمی خود را از سودان انجام داد، دو هفته به درگیری تبدیل شد که خارطوم را به یک درگیری تبدیل کرده است. منطقه جنگی و کشور را به آشوب انداخت. عکس فایل- AP

در حالی که درگیری ها در بخش های مختلف پایتخت سودان ادامه دارد، آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد، در بحبوحه وضعیت “بی سابقه”، نماینده ای را به این کشور اعزام می کند.

سخنگوی دبیرکل سازمان ملل متحد این اقدام را در حالی اعلام کرد که ارتش و شبه‌نظامیان به شدت مسلح در خارطوم به درگیری ادامه می‌دهند، حتی در حالی که آتش‌بس به‌طور گسترده برای 72 ساعت تمدید شد.

مارتین گریفیث، هماهنگ کننده امداد اضطراری سازمان ملل متحد، که به عنوان فرستاده خدمت خواهد کرد، یکشنبه در بیانیه ای جداگانه گفت که “وضعیت انسانی سودان در حال رسیدن به نقطه شکست است.”

“هولناک و دلشکسته”: آژانس غذای سازمان ملل کار خود را در سودان به دلیل کشته شدن کارکنان در درگیری ها به حالت تعلیق درآورد.

سودان: آمریکا پس از کشته شدن 100 غیرنظامی در نبرد میان ارتش و نیروهای شبه نظامی، خواستار آتش بس شد.

او گفت: «من در راه به منطقه هستم تا بررسی کنم که چگونه می‌توانیم به میلیون‌ها نفری که زندگی‌شان یک شبه زیر و رو شده است، کمک فوری بیاوریم.

با این حال، غارت گسترده دفاتر و انبارهای بشردوستانه «بیشتر ذخایر ما را تخلیه کرده بود. ما در حال بررسی راه‌های فوری برای آوردن و توزیع تجهیزات اضافی هستیم.»

او افزود که “راه حل آشکار” “توقف جنگ” خواهد بود.

از زمان آغاز نبردها در 15 آوریل، بیش از 500 نفر کشته و ده ها هزار نفر مجبور به ترک خانه های خود به مکان های امن تر در داخل یا خارج از کشور شده اند.

سخنگوی استفان دوجاریک در بیانیه ای با اعلام استقرار گریفیتس گفت: «با توجه به بحران انسانی در سودان که به سرعت رو به وخامت است، فرستاده «فوراً به منطقه سفر خواهد کرد».

در بیانیه وی آمده است: «مقیاس و سرعت آنچه در سودان رخ می دهد بی سابقه است. ما به شدت نگران هستیم.»

گریفیث گفت که خانواده ها برای دسترسی به آب، غذا، سوخت و سایر کالاها با مشکل مواجه هستند و برخی از آنها به دلیل هزینه حمل و نقل به خارج از مناطق آسیب دیده قادر به نقل مکان نیستند.

او گفت که مراقبت های بهداشتی فوری “به شدت محدود است و خطر مرگ قابل پیشگیری را افزایش می دهد.”

وی افزود: پنج کانتینر مایعات داخل وریدی و سایر لوازم اضطراری در بندر سودان در انتظار مجوز توسط مقامات لنگر انداخته شد.

با ورودی های آژانس ها

همه را بخوانید آخرین خبرها، اخبار پرطرفدار، اخبار کریکت، اخبار بالیوود،
اخبار هند و اخبار سرگرمی اینجا. ما را در فیسبوک دنبال کنید، توییتر و اینستاگرام