دبیرکل سازمان ملل متحد میزبان کنفرانس جهانی در مورد افغانستان در دوحه برای “راهی پایدار” خواهد بود.

دبیرکل سازمان ملل متحد میزبان کنفرانس جهانی در مورد افغانستان در دوحه برای

آنتونیو گوترش، دبیر کل سازمان ملل متحد. AP

سازمان ملل متحد، ایالات متحده: یک کنفرانس جهانی در مورد افغانستان توسط دبیرکل سازمان ملل متحد برگزار می شود و از اول تا دوم می در دوحه برگزار می شود. در این کنفرانس، فرستادگان به دنبال “راهی بادوام به جلو” برای کشور جنگ زده خواهند بود.

به گفته سخنگوی استفان دوجاریک، آنتونیو گوترش نشست پشت درهای بسته را با نمایندگان ویژه کشورهای مختلف در مورد افغانستان که امیدوارند انتظارات را در مورد موضوعاتی مانند محدودیت‌های طالبان بر زنان «روشن کنند» بر عهده خواهد داشت.

دوجاریک به خبرنگاران در مقر سازمان ملل گفت: «هدف از این نوع نشست گروهی کوچک این است که ما مشارکت بین‌المللی را حول اهداف مشترک برای یک راه پایدار به جلو در مورد وضعیت افغانستان تقویت کنیم.»

گوترش همچنان معتقد است که پیشبرد رویکرد مبتنی بر عمل گرایی و اصول، همراه با صبر استراتژیک، و شناسایی پارامترهای تعامل خلاقانه، انعطاف پذیر، اصولی و سازنده، یک اولویت فوری است.

در این مرحله مشخص نیست که آیا رهبری طالبان در این مذاکرات حضور خواهند داشت یا خیر.

هیئت سازمان ملل متحد در افغانستان پس از ممنوعیت کار زنان افغان برای سازمان جهانی، ارزیابی عملیات خود را آغاز کرده است.

اعلام این نشست در پایتخت قطر به دنبال اظهارات روز دوشنبه آمنه محمد معاون دبیر کل سازمان ملل متحد بود که به دورنمای گردهمایی فرستادگان برای بحث در مورد “گام های کوچک” که می تواند طالبان را در مسیر به رسمیت شناختن توسط جامعه بین المللی قرار دهد، پرداخت. ، البته با شرایط ضمیمه شده است.

“بعضی هستند که معتقدند این هرگز نمی تواند اتفاق بیفتد. محمد در یک سخنرانی در دانشگاه پرینستون گفت، دیگرانی هستند که می گویند، خوب، باید اتفاق بیفتد.

طالبان آشکارا خواهان شناسایی هستند… و این اهرمی است که ما داریم.»

اما دوجاریک، سخنگوی، روز چهارشنبه تاکید کرد که محمد “به هیچ وجه به این معنا نبود که هیچ کس به جز کشورهای عضو، اختیار به رسمیت شناختن” دولت افغانستان را دارد.

در دسامبر گذشته، مجمع عمومی سازمان ملل تصمیم کمیته اعتبارنامه خود را برای به تعویق انداختن هرگونه تایید درخواست کابل برای تایید صلاحیت سفیر جدید به نمایندگی از آنها در سازمان ملل پس از بازگشت طالبان به قدرت در ماه اوت 2021 تصویب کرد.

دوجاریک گفت در پرینستون معاون دبیر کل سازمان ملل متحد – که عمیقاً درگیر این موضوع است – صرفاً در مورد “تأیید مجدد نیاز جامعه بین‌المللی به یک رویکرد هماهنگ در مورد افغانستان” صحبت کرد.

وی افزود: “این شامل یافتن زمینه های مشترک در مورد چشم انداز بلندمدت برای کشور، و ارسال پیامی واحد به مقامات عملی در مورد ضروری برای اطمینان از داشتن جایگاه واقعی زنان در جامعه افغانستان است.”

در 4 آوریل، طالبان زنان افغان را از کار در دفاتر سازمان ملل متحد در سراسر کشور منع کرد، که باعث بداخلاقی غرب و بازنگری سازمان ملل در مورد عملیات سازمان جهانی در افغانستان شد.

همه را بخوانید آخرین خبرها، اخبار پرطرفدار، اخبار کریکت، اخبار بالیوود،
اخبار هند و اخبار سرگرمی اینجا. ما را در فیسبوک دنبال کنید، توییتر و اینستاگرام