در سال 2008، رای کلیدی عتیق احمد به نجات دولت UPA و توافق هسته ای هند با آمریکا کمک کرد.

در سال 2008، رای کلیدی عتیق احمد به نجات دولت UPA و توافق هسته ای هند با آمریکا کمک کرد.

عتیق احمد گانگستر-سیاستمدار. PTI

دهلی نو: در سال 2008، شش تن از سیاستمداران جنایتکار، از جمله عتیق احمد، که به همراه برادرش روز شنبه به ضرب گلوله کشته شدند، تنها در مدت 48 ساعت با هیاهوی کمی از زندان های مختلف مرخص شدند، با کتابی در مورد «باهوبالی ها» که ادعا می کرد آرای این افراد سیاستمداران برای نجات دولت درگیر UPA و توافق هسته ای غیرنظامی هند با ایالات متحده بسیار مهم بودند.

در آن زمان، اپوزیسیون درخواست عدم اعتماد علیه دولت مانموهان سینگ ارائه کرده بود و در خطر، دولت اتحاد پیشرو متحد (UPA) و توافق هسته ای بود.

در میان این شش قانونگذار، که مجموعاً بیش از 100 پرونده جنایی علیه نام خود داشتند، عتیق احمد، نماینده لوک سبها از حزب سمجوادی بود که نماینده حوزه انتخابیه الله آباد (اکنون پرایاگراج) فولپور بود.

کتاب – “باهوبالی های سیاست هند: از گلوله تا رای” – نوشته راجش سینگ و انتشارات روپا منتشر شده است، به این موضوع اشاره می کند که چگونه این گانگستر-سیاستمدار وجه تمایز یکی از مردان عضلانی بود که دولت UPA را از فروپاشی نجات داد. احزاب چپ در اواسط سال 2008 به دلیل تصمیم دولت مبنی بر ادامه توافق هسته ای غیرنظامی از حمایت خارجی خود از رژیم خارج شده بودند. UPA 228 عضو در لوک سبها داشت و 44 کرسی برای اکثریت ساده برای غلبه بر بحران اعتماد نداشت. نخست وزیر سینگ اما ابراز اطمینان کرد که زنده خواهد ماند. سینگ می نویسد که به زودی مشخص شد که این اعتماد از کجا آمده است.

او خاطرنشان می کند که حزب سامجوادی، مانند راشتیا لوک دال (RLD) آجیت سینگ و جاناتا دال (سکولار) از دیو گودا، حمایت خود را از UPA انجام دادند، در حالی که دیگران، از جمله «نتاهای باهوبالی» بودند که کار خود را انجام دادند. چهل و هشت ساعت قبل از رای گیری و با هیاهوی کمی، دولت شش تن از برجسته ترین مظنونین قانون شکن کشور را – که در مجموع با بیش از 100 مورد آدم ربایی، قتل، اخاذی، آتش سوزی و غیره مواجه بودند – مرخص کرد تا بتوانند وظایف قانونی خود را انجام دهند. قانونگذاران،» در این کتاب آمده است.

«یکی از آنها عتیق احمد، یک قانونگذار حزب سامجوادی از اوتار پرادش بود، با سبیل های برجسته و میل به لباس های سافاری. او بدون شک به نفع UPA محاصره شده رای گرانبهای خود را وظیفه شناسانه به صندوق انداخت. طبق این کتاب، دان تا آن زمان خود را در سیاست و جنایت تثبیت کرده بود.

او پنج بار نماینده مجلس نمایندگان از اوتار پرادش بود، که در سال 1989 با موفقیت وارد عرصه سیاست انتخاباتی شد. او در سال 2004 به عضویت لوک سبها درآمد که با برگه حزب سامجوادی انتخاب شد، اگرچه کمتر از پنج سال بعد، حزب او را اخراج کرد. به دلیل سابقه کیفری

احمد (60) خود را یک سیاستمدار، پیمانکار، سازنده، دلال اموال و کشاورز معرفی کرد، اما اتهامات جنایی جدی از جمله آدم ربایی، اخاذی و قتل نیز به نام خود داشت.

احمد و برادرش اشرف شنبه شب در پرایاگراج در یک چرخش دراماتیک وقایع زمانی که سه مهاجم که خود را به عنوان روزنامه نگار نشان می دادند در میانه یک تعامل رسانه ای به سوی آنها تیراندازی کردند. احمدها در حالی که تحت حفاظت پلیس در بیمارستانی برای معاینه بهداشتی اجباری اسکورت می شدند، با دستبند بسته شدند. هنگام پیاده شدن از جیپ پلیس در محاصره پرسنل پلیس و تلاش برای پاسخگویی به سوالات اصحاب رسانه در مقابل دید کامل دوربین به ضرب گلوله کشته شدند.

اوایل روز شنبه، اسد پسر عتیق یک روز پس از کشته شدن وی در تبادل آتش با نیروی ویژه پلیس یو پی اس در جانسی در پرایاگراج به خاک سپرده شد. هیچ یک از اعضای نزدیک خانواده، از جمله خود گانگستر محاصره شده، نتوانست در مراسم خاکسپاری شرکت کند.

رامیت شارما، کمیسر پلیس پرایاگراج، روز شنبه در توضیح به خبرنگاران درباره این تیراندازی مرگبار گفت که سه مهاجم که بلافاصله پس از این حادثه دستگیر شدند، به گروه خبرنگارانی که سعی در گرفتن گازهای صوتی از احمد و اشرف داشتند، پیوستند.

عتیق احمد و اشرف طبق یک الزام قانونی برای معاینه پزشکی به بیمارستان آورده شدند. بر اساس اطلاعات اولیه، سه مرد که خود را به عنوان روزنامه نگار معرفی کرده بودند، به آنها نزدیک شدند و تیراندازی کردند. احمد و اشرف در این حمله کشته شدند. شارما گفت مهاجمان بازداشت شده اند و تحت بازجویی قرار دارند.

به گفته مقامات، یک کمیسیون قضایی سه نفره توسط یوگی آدیتیانات، وزیر ارشد اوتار پرادش برای تحقیق در مورد قتل عتیق و برادرش تشکیل شده است.

(با ورودی های PTI)

همه را بخوانید آخرین خبرها، اخبار پرطرفدار، اخبار کریکت، اخبار بالیوود،
اخبار هند و اخبار سرگرمی اینجا. ما را در فیسبوک دنبال کنید، توییتر و اینستاگرام