در میان مشکلات اقتصادی جهانی، “دکتر دووم” نوریل روبینی برای “قدرت در حال رشد” هند خفاش می کند.

در میان مشکلات اقتصادی جهانی،

نوریل روبینی، اقتصاددان توییتر/IMFS_Frankfurt@.

دهلی نو: نوریل روبینی، اقتصاددان، که به درستی بحران مالی سال 2008 را پیش‌بینی کرد، اکنون پیش‌بینی کرده است که «هند در چند سال آینده به یک قدرت رو به رشد تبدیل خواهد شد».

در مصاحبه ای به CNBC TV18روبینی، که نام دکتر دووم را به خود اختصاص داده است، گفت: «هند و چند بازار نوظهور دیگر ممکن است مکان خوبی برای سرمایه گذاری باشد، هم درآمد ثابت و هم سهام».

روبینی گفت: «هند در میان بازارهای نوظهور مطمئناً یک بازار مثبت است.

این کشور (هند) نرخ های واقعی بالایی دارد و سیاست پولی نسبتاً پایداری دارد که با تورم مبارزه می کند. سیاست مالی می تواند بهتر باشد، اما اشکالی ندارد. این اقتصاددان گفت که عوامل ساختاری به نفع هند است.

نظرات او در عرض چند روز پس از آن که او در مقاله ای در این مقاله گفت بیان می شود روزنامه گاردین هند قرار است در کوتاه مدت به مهم ترین کشور جهان تبدیل شود. او همچنین مشاهده کرد که اقتصاد این کشور “حوزه بسیار زیادی برای افزایش بهره وری دارد.”

دلار زدایی

از پایان جنگ جهانی دوم، دلار آمریکا ارز ذخیره جهانی بوده است، با این حال، به تدریج پس از اینکه چندین کشور روند دلارزدایی را دنبال کردند، این ارز در حال از دست دادن درخشش خود است.

اکثر کشورها تجارت خارجی را با ارزهای محلی خود حل و فصل می کنند. 18 کشور از جمله روسیه، بریتانیا، اسرائیل، مالزی با هند به روپیه هند یا INR تجارت می‌کنند.

همچنین بخوانید: نوریل روبینی به «دکتر دووم» هشدار داد که بحران بانکی آمریکا تمام نشده است، به زودی ورشکست می شود.

همچنین یوان چین جایگزین دلار آمریکا به عنوان پرمعامله ترین ارز در روسیه شده است. برزیل و چین نیز به یوان با یکدیگر مبادله می کنند. این به ایجاد رنمینبی چین (RNB) به عنوان یک رقیب بین المللی ارز و دلار کمک می کند.

کشورهای بریکس نیز در حال ایجاد یک ارز جدید برای تسهیل تجارت هستند. گزارش‌ها حاکی از آن است که توافق‌نامه مالی جدید می‌تواند در ماه آگوست و زمانی که کشورهای برزیل، روسیه، هند، چین و آفریقای جنوبی برای اجلاس سالانه خود در آفریقای جنوبی ملاقات کنند، قابل مشاهده است.

هند را بیشتر از چین به آمریکا نزدیک کنید

روبینی گفت که هند را در آینده از نظر ژئوپلیتیکی به غرب نزدیکتر می بیند.

او گفت که چین به شدت یوآن را به عنوان جایگزینی برای دلار آمریکا پیشنهاد کرده است. روبینی افزود: «به تدریج اقتصاد جهانی از یک سیستم ارزی تک قطبی به یک سیستم ارز ذخیره دوقطبی پیش می رود و به همین دلیل است که او می بیند که هند بیشتر با غرب متحد می شود.

باید خواند شود: نوریل روبینی «دکتر دووم» می‌گوید روپیه هند می‌تواند دلار جدید باشد

این اقتصاددان گفت: «در آن سیستم، من هند را به جای نزدیک به RMB، به غرب و دلار نزدیک‌تر می‌دانم.

اما چرا؟

روبینی توضیح داد که چین و هند رقبای استراتژیک هستند، آنها مسائل مرزی دارند. درست است که هند در حال حاضر ممکن است به نفت، انرژی، غذا و کودهای شیمیایی از روسیه نیاز داشته باشد، اما این وابستگی می تواند در طول زمان تغییر کند. و من آینده هند را می بینم که از نظر ژئوپلیتیکی یکی از اعضای چهارگانه به ایالات متحده و غرب نزدیک تر است.

روبینی معتقد است که یکی از عوامل مهمی که نقش مهمی در رشد اقتصادی هند خواهد داشت، مفهوم “تحمل دوستان” است.

«این (هند) از یک دوستی سود خواهد برد. به دلیل خطر چین، پول از چین خارج می شود. قرار است به مکان‌هایی نقل مکان کند که بسیار دوستانه‌تر با غرب هستند. یکی از آنها، با توجه به پایه صنعتی و فناوری، هند خواهد بود. بنابراین، من فرض می‌کنم که هند بخشی از این فرآیند دلارزدایی نخواهد بود.»

از دست نده: نوریل روبینی: احتمال رکود شدید در سال آینده وجود دارد، اقتصاد وارد یک مثلث برمودا از بحران مالی می شود

رفیق شورینگ چیست؟

Friend shoring یا ally shoring به روشی اطلاق می‌شود که شرکت‌ها عملیات خود را به کشورهایی که دوست و باثبات می‌دانند، جابجا می‌کنند.

از طریق این استراتژی، یک کشور مواد خام، اجزاء و همچنین کالاهای تولیدی را از کشورهایی که ارزش‌های خود را به اشتراک می‌گذارند، تامین می‌کند. همچنین، اتکا به کشورهایی که به عنوان «تهدید» برای ثبات زنجیره‌های تأمین تلقی می‌شوند، به تدریج کاهش می‌یابد.

همه را بخوانید آخرین خبرها، اخبار پرطرفدار، اخبار کریکت، اخبار بالیوود،
اخبار هند و اخبار سرگرمی اینجا. ما را در فیسبوک دنبال کنید، توییتر و اینستاگرام