دستیار سابق ستاد انتخاباتی ترامپ علیه FBI و وزارت دادگستری آمریکا به دلیل “نظارت غیرقانونی” شکایت کرد

طبق دادخواست ارائه شده در دادگاه فدرال در واشنگتن ، کارتر پیج ، دستیار سابق ترامپ ، تهدید به مرگ و آدم ربایی شده است ، متحمل خسارات اقتصادی و “صدمه جبران ناپذیر به اعتبار وی شده است”

دستیار سابق ستاد انتخاباتی ترامپ علیه FBI و وزارت دادگستری آمریکا به دلیل

در این عکس ، 2 نوامبر 2017 ، کارتر پیج ، مشاور سیاست خارجی مبارزات انتخاباتی ریاست جمهوری دونالد ترامپ در سال 2016 ، پس از یک روز س fromال از کمیته اطلاعات مجلس ، در کپیتول هیل در واشنگتن ، با خبرنگاران صحبت می کند. AP

واشنگتن: یکی از همکاران سابق مبارزات انتخاباتی ترامپ که در جریان تحقیقات FBI روسیه هدف یک دستور نظارت مخفی قرار گرفت ، در یک دادخواست فدرال می گوید که وی قربانی “جاسوسی غیرقانونی” شده است.

شکایت کارتر پیج ادعا می کند مجموعه ای از حذفیات و اشتباهات مقامات FBI و وزارت دادگستری در تقاضاهایی که آنها در سال 2016 و 2017 به دادگاه نظارت بر اطلاعات خارجی برای شنود پیج به دلیل مظنون بودن وی به نمایندگی از روسیه ارسال کرده اند.

در این دادخواست با استفاده از اختصار قانون نظارت بر اطلاعات خارجی ، “از آنجا که حتی یک واقعیت اثبات شده هیچ مشارکتی با روسیه در رابطه با دکتر پیج اثبات نکرده است ، هیچ گاه دلیل احتمالی جستجو یا بدست آوردن احکام FISA برای هدف قرار دادن وی وجود نداشت.”

طبق این دادخواست که جمعه در دادگاه فدرال در واشنگتن تشکیل شد ، پیج تهدید به مرگ و آدم ربایی شده است و متحمل خسارات اقتصادی و “صدمه جبران ناپذیر به اعتبار وی” شده است.

این دادخواست تا حدی نتیجه گیری گزارش یک بازرس کل وزارت دادگستری را نشان می دهد که مشکلات قابل توجهی را در این چهار برنامه یافت. رهبران سابق FBI و وزارت دادگستری که در امر امضای نظارت درگیر بودند از آن زمان شهادت دادند که اگر از میزان مسائل مطلع بودند چنین کاری نمی کردند و FBI بیش از 40 اقدام اصلاحی را با هدف بهبود دقت آغاز کرده است و دقیق بودن برنامه ها

در این شکایت ، پیج FBI را متهم کرده است که برای کسب اطلاعات در مورد کریستوفر استیل ، جاسوس سابق انگلیس ، که تحقیقات وی در جریان مبارزات 2016 در مورد روابط دونالد ترامپ با روسیه توسط دموکرات ها تأمین شده بود ، بیش از حد اعتماد کرده است.

این گزارش می گوید که FBI نتوانسته است به دادگاه نظارتی گفت که منبع اصلی استیل با اطلاعاتی که استیل به او منتسب کرده بود مغایرت داشت یا پیج به یک خبرچین برای FBI “داشتن هرگونه درگیری با روسیه از طرف کارزار انتخاباتی ترامپ” انکار کرده بود.

این شکایت همچنین FBI را متهم می کند که دادگاه نظارت را در مورد رابطه او با CIA ، که پیج از سال 2008 تا 2013 با او تماس عملیاتی داشت ، گمراه کرده است.

کوین کلینزمیت ، وکیل سابق FBI ، در ماه آگوست به دلیل تغییر ایمیلی مبنی بر اینکه پیج منبع سیا نبوده است ، به گناه اعتراف کرد.

نام این دادخواست به عنوان متهمین FBI و وزارت دادگستری و همچنین مدیر سابق FBI جیمز کومی ، معاون سابق FBI اندرو مک کیب و مقامات دیگری است که در تحقیقات روسیه دخیل بوده اند.

علی رغم مشکلات مربوط به درخواست های صدور حکم ، بررسی دقیق پیج ، که هرگز متهم به هیچگونه تخلفی نشده بود ، تنها بخش محدودی از تحقیقات کلی در مورد روابط بین کارزار ترامپ و روسیه را تشکیل می داد.

همان گزارش بازرس کل کشور مبنی بر وجود مشکلات دقیق در برنامه ها ، به این نتیجه رسید که FBI مبنای قانونی برای آغاز تحقیقات روسیه دارد و هیچ مدرکی دال بر تأثیر اقدامات سیاسی وی بر اثر اقدامات سیاسی پیدا نکرد.

جدیدترین و جدیدترین ابزارهای فناوری را به صورت آنلاین در Tech2 Gadgets بیابید. اخبار فناوری ، بررسی ابزارها و رتبه بندی ها را دریافت کنید. اسباب بازی های معروف از جمله لپ تاپ ، تبلت و مشخصات موبایل ، ویژگی ها ، قیمت ها ، مقایسه.