دنیس مانتوروف معاون نخست وزیر روسیه سفر دو روزه خود را به هند آغاز کرد

دنیس مانتوروف معاون نخست وزیر روسیه سفر دو روزه خود را به هند آغاز کرد

تصویر فایل دنیس مانتوروف معاون نخست وزیر روسیه. ANI

دهلی نو: دنیس مانتوروف معاون نخست وزیر روسیه روز دوشنبه برای ریاست مشترک کمیسیون بین دولتی روسیه و هند که هدف آن تقویت روابط تجاری بین دو کشور است وارد دهلی نو شد. ANI.

دنیس مانتوروف در یک سفر کاری وارد جمهوری هند شد. در 17 آوریل، معاون نخست وزیر فدراسیون روسیه – وزیر صنعت و تجارت فدراسیون روسیه دنیس مانتوروف در یک سفر کاری دو روزه به جمهوری هند، دهلی نو وارد شد.

مانتوروف در اولین روز سفر خود ریاست بیست و چهارمین کمیسیون بین دولتی هند و روسیه در زمینه همکاری های تجاری، اقتصادی، علمی، فناوری و فرهنگی (IRIGC-TEC) را بر عهده خواهد داشت.

مطابق با ANIIRIGC-TEC اولین مکانیسم نهادی مسئول نظارت بر همکاری های اقتصادی است. این شش کارگروه همکاری های اقتصادی و تجاری، نوسازی و همکاری های صنعتی، انرژی، گردشگری و فرهنگ، علم و فناوری، و فناوری اطلاعات و ارتباطات را ادغام می کند.

روز سه شنبه، کمیسیون بین دولتی (IGC) یک جلسه عمومی برگزار می کند و پس از آن، روسای مشترک پروتکل نهایی بیست و چهارمین کنفرانس IGC را امضا می کنند.

هر دو طرف قصد دارند در مورد مسائل تجاری دوجانبه و همکاری های اقتصادی و بشردوستانه گفتگو کنند. سفارت روسیه در هند در توئیتی اعلام کرد که مانتوروف همچنین دیدارهای دوجانبه ای خواهد داشت.

انواع کانال های نهادینه شده برای رشد همکاری های اقتصادی بین دو کشور ایجاد شده است. IRIGC-TEC نهاد اصلی دولت است.

وزیر امور خارجه اس جایشانکار و مانتوروف ماه گذشته ریاست کنفرانس مجازی IRIGC-TEC را بر عهده داشتند.

جیشانکار و مانتوروف پیشرفت‌های حاصل شده در گروه‌های کاری مختلف و جلسات زیر گروه تحت چارچوب IRIGC-TEC را از زمان نشست خود در مسکو در نوامبر 2022 بررسی کردند و راهنمایی‌هایی را برای آماده کردن زمینه برای نشست حضوری بعدی IRIGC-TEC ارائه کردند. گزارش شده است که در دهلی نو در تاریخ های مناسب دوجانبه برگزار می شود ANI.

کمیسیون بین دولتی با موافقتنامه کمیسیون بین دولتی همکاری های تجاری، اقتصادی، علمی و فناوری که در ماه مه 1992 به امضا رسید، به عنوان مکانیزمی برای نظارت منظم بر پیشرفت دوجانبه در بخش های همکاری های تجاری و اقتصادی بین دو کشور ایجاد شد.

در 14 سپتامبر 2018، IRIGC بیست و سومین نشست خود را در مسکو تشکیل داد. هند میزبان بیست و چهارمین نشست IRIGC-TEC خواهد بود و نشست بررسی امروز مسیر را برای آن آماده خواهد کرد. ANI.

بر اساس داده های هند، همانطور که توسط ANIتجارت دوجانبه بین آوریل 2020 و مارس 2021 8.1 میلیارد دلار بوده است. صادرات هند به 2.6 میلیارد دلار و واردات روسیه بالغ بر 5.48 میلیارد دلار بوده است. بر اساس برآوردهای روسیه، تجارت دوجانبه در همان زمان بالغ بر 9.31 میلیارد دلار بود که صادرات هند 3.48 میلیارد دلار و واردات کل آن 5.83 میلیارد دلار بود.

با ورودی های آژانس ها

همه را بخوانید آخرین خبرها، اخبار پرطرفدار، اخبار کریکت، اخبار بالیوود،
اخبار هند و اخبار سرگرمی اینجا. ما را در فیسبوک دنبال کنید، توییتر و اینستاگرام