دولت ترامپ آخرین جنگ مهم دیوان عالی کشور را برای محروم کردن مهاجران فاقد سند از سرشماری انجام می دهد

اگر برنامه رئیس جمهور مستعفی پیش برود ، ایالات با تعداد زیادی مهاجر فاقد سند می توانند تأثیر خود را در مجلس نمایندگان ایالات متحده کاهش دهند

دولت ترامپ آخرین جنگ مهم دیوان عالی کشور را برای محروم کردن مهاجران فاقد سند از سرشماری انجام می دهد

تصویر پرونده دونالد ترامپ رئیس جمهور مستعفی آمریکا. AP

واشنگتن: دولت دونالد ترامپ ، رئیس جمهور آمریكا ، آخرین دعوای مهم سیاسی خود را قبل از دیوان عالی روز دوشنبه انجام می دهد ، زیرا تلاش می كند مهاجران بدون سند را از شمارش جمعیتی كه برای تعیین نمایندگی ایالات در كنگره استفاده می شود ، خارج كند.

اگر برنامه رئیس جمهور مستعفی پیش برود ، ایالات با تعداد زیادی مهاجر فاقد سند می توانند تأثیر خود را در مجلس نمایندگان ایالات متحده کاهش دهند.

این به معنای پیروزی یا شکست آخرین لحظه ترامپ است ، که قرار است کاخ سفید را ترک کند و جو بایدن رئیس جمهور منتخب را در 20 ژانویه تحویل دهد حتی اگر او هنوز هم از قبول باخت انتخاباتی خود امتناع می کند.

سرشماری ایالات متحده هر 10 سال همانطور که در قانون اساسی آمده است ، انجام می شود ، و کمک های فدرال مشخص و تعداد کرسی های هر ایالت در مجلس نمایندگان ، مجلس پایین کنگره را تعیین می کند.

در ماه ژوئیه ، با سرشماری در حال انجام ، ترامپ با صدور بخشنامه 10 میلیون مهاجر فاقد سند قانونی را از شمارش تعداد صندلی های مجلس محروم کرد.

جمهوری خواه که ریاست جمهوری خود را در تلاش برای محدود کردن مهاجرت سپری کرده است ، گفته است که نمی خواهد نمایندگی کنگره را به طور غیرقانونی در خارج از کشور مجاز کند.

تاکنون ، این سرشماری شامل کلیه ساکنان یک ایالت به غیر از خارجیانی که دارای ویزای موقت هستند ، بوده است.

چندین ایالت به رهبری دموکرات ها ، از جمله نیویورک که تعداد زیادی مهاجر دارد ، این تغییر را به چالش کشیده و در دادگاه های بدوی پیروز شده اند.

در نتیجه دولت ترامپ از دادگاه عالی خواست تا فوراً مداخله کند زیرا رئیس جمهور قرار است نتایج سرشماری سال 2020 و تعداد کرسی های هر ایالت را در ژانویه به کنگره منتقل کند.

استدلال های روز دوشنبه در دادگاه از طریق تلفن خواهد بود کووید -19 همه گیری ، و تصمیم گیری به زودی انتظار می رود.

در سال 2019 ، اکثریت قاطع در دادگاه مانع تلاش برای درخواست تابعیت شرکت کنندگان در سرشماری شد ، که خطر کاهش تمایل خارجی ها برای پاسخگویی و کم شماری از جمعیت در ایالات خاص را به خطر انداخت.

از آن زمان به بعد ، منصوب شده دیگری از طرف ترامپ به دیوان عالی کشور منصوب شد که اکنون قضات محافظه کار اکثریت شش بر سه را در اختیار دارند. با این وجود قضات می توانند خود را به سوالات رویه پرونده محدود کنند و کاملاً از این مسئله جلوگیری کنند.

طبق تحقیقی از مرکز تحقیقات پیو ، سه ایالت – کالیفرنیا ، فلوریدا و تگزاس – در صورت پیشبرد تغییر می توانند هر دهه یک صندلی را از دست بدهند.

پیو گفت ، سه نفر دیگر – مینه سوتا ، آلاباما و اوهایو – می توانند یک کرسی به دست آورند.

جدیدترین و جدیدترین ابزارهای فناوری را به صورت آنلاین در Tech2 Gadgets بیابید. اخبار فناوری ، بررسی ابزارها و رتبه بندی ها را دریافت کنید. اسباب بازی های معروف از جمله لپ تاپ ، تبلت و مشخصات موبایل ، ویژگی ها ، قیمت ها ، مقایسه.