دولت شریف برای برنامه جدید “بلافاصله پس از بودجه” به صندوق بین المللی پول نزدیک می شود

پاکستان: دولت شریف برای برنامه جدید «بلافاصله پس از بودجه» به صندوق بین المللی پول نزدیک می شود

شهباز شریف نخست وزیر پاکستان

دولت پاکستان به رهبری شهباز شریف بلافاصله پس از بودجه با صندوق بین‌المللی پول (IMF) درباره برنامه جدیدی مذاکره خواهد کرد، زیرا طبق گزارش‌ها، برنامه‌ریزی شده است تا تسهیلات تمدید شده 6.5 میلیارد دلاری (EFF) را بدون تکمیل تمام بررسی‌های معلق به پایان برساند.

از نوامبر سال گذشته، پاکستان در حال مذاکره با صندوق بین المللی پول برای احیای برنامه کمک مالی خود است که شکاف مالی یکی از بزرگترین موانع است. ژئو نیوز گزارش داد که حدود 2.5 میلیارد دلار از برنامه 6.5 میلیارد دلاری که قرار است در 30 ژوئن منقضی شود باقی مانده است.

به نقل از منابع، در حالی که مذاکرات در مورد بررسی نهم تقریباً کامل شده بود، هنوز توافقی در سطح کارکنان حاصل نشده است.

حتی زمانی که نهم کامل شد، بررسی های دهم و یازدهم معلق خواهند ماند.

ژئو نیوز به نقل از منابع می گوید: «تکمیل هر دو بررسی قبل از 30 ژوئن غیرممکن به نظر می رسد و دولت تصمیم گرفته است که به دنبال تمدید آن نباشد».

آنها افزودند که وزارت دارایی پاکستان برای برنامه جدید پس از بودجه – که انتظار می رود در 9 ژوئن ارائه شود – به صندوق نزدیک خواهد شد.

منابع به اشتراک گذاشته شده‌اند که اگر دولت ائتلافی نتواند مذاکرات را قبل از پایان دوره خود در ماه اوت به پایان برساند، در آن صورت دولت موقت با صندوق بین‌المللی پول مذاکره خواهد کرد.

در مورد برنامه جدید، منابع به جیو نیوز گفتند که تیم اقتصادی کار روی توافقی را آغاز کرده است که «انتظار می‌رود سخت‌تر از برنامه موجود باشد» که در سال 2019 توسط دولت تحریک انصاف پاکستان به رهبری عمران خان (PTI) توافق شد.

منابع گفتند که برنامه کمک مالی جدید احتمالا بیش از سه سال خواهد بود و افزودند: “پاکستان به شدت به برنامه صندوق بین المللی پول در ماه سپتامبر نیاز دارد زیرا این کشور باید حدود 9 تا 11 میلیارد دلار برای بازپرداخت بدهی خارجی خود تا دسامبر 2023 بپردازد.”

(با ورودی های نمایندگی ها)

همه را بخوانید آخرین خبرها، اخبار پرطرفدار، اخبار کریکت، اخبار بالیوود،
اخبار هند و اخبار سرگرمی اینجا. ما را در فیسبوک دنبال کنید، توییتر و اینستاگرام