دولت مرکزی شورای عالی امنیت ملی را به دنبال بازنگری در دستوری است که اختیارات اجرایی را به AAP می دهد

دولت مرکزی به دادگاه عالی رفته و به دنبال بازنگری در حکم 11 ماه مه است که قدرت قانونگذاری و اجرایی را به دولت تحت رهبری حزب عام آدمی در دهلی می دهد.

این اقدام درست یک روز پس از آن صورت می‌گیرد که BJP فرمانی را برای ایجاد یک مرجع جدید که وظیفه انتقال و پست بوروکرات‌های ارشد در دولت منطقه پایتخت ملی دهلی (GNCTD) را دارد، صادر کرد.

این فرمان همچنین معاون فرماندار دهلی را به عنوان مدیر دهلی تعیین می کند که در مورد پست ها و جابجایی همه بوروکرات های خدمت به دولت دهلی حرف آخر را خواهد زد.

مقالات مرتبط

دهلی

Saurabh Bharadwaj وزیر دهلی تا ساعت 21:30 منتظر نشست کلیدی بود پس از اینکه مقام ارشد دولت AAP او را بلند کرد.

دهلی

توضیح داد: چرا “تغییر اداری بزرگ” آرویند کجریوال بوروکراسی دهلی را نگران کرده است

«دولت مرکزی، با مشورت مقام، ماهیت و دسته‌های افسران و سایر کارمندان مورد نیاز برای کمک به مقام در انجام وظایفش را تعیین می‌کند و در صورت صلاحدید چنین افسران و کارمندانی را در اختیار مقامات قرار می‌دهد. این حکم طبق قرائت شد اخبار18.

این فرمان که توسط رئیس جمهور دروپادی مورمو ابلاغ شد، به دنبال اصلاح قانون دولت ملی پایتخت (NCT) قانون دهلی در سال 1991 است. این فرمان عملاً حکم قبلی یک دادگاه قانون اساسی را که به دولت حزب Aam Aadmi (AAP) قدرت می داد نفی می کند. قوانین وضع کنید و بر بوروکرات هایی که به دولت دهلی فرستاده می شوند کنترل داشته باشید.

در این بیانیه آمده است که کلیه موضوعات مورد نیاز برای تصمیم گیری توسط مرجع با اکثریت آراء اعضای حاضر و رای دهنده تصمیم گیری می شود. در این فرمان آمده است که در صورت اختلاف نظر در مقامات، تصمیم نهایی با معاون فرماندار دهلی خواهد بود.

در 11 مه، یک هیئت پنج قاضی قانون اساسی به اتفاق آرا گفت که تقسیم اختیارات اداری بین اتحادیه و دولت دهلی “باید رعایت شود” و معتقد بود که دولت دهلی “قدرت قانونگذاری و اجرایی بر خدمات” در پایتخت ملی، از جمله بوروکرات ها، به جز آنهایی که به نظم عمومی، پلیس و زمین مربوط می شوند.

همه را بخوانید آخرین خبرها، اخبار پرطرفدار، اخبار کریکت، اخبار بالیوود،
اخبار هند و اخبار سرگرمی اینجا. ما را دنبال در فیس بوک، توییتر و اینستاگرام.