دولت پاکستان با اشاره به احتمال جنگ با هند، از دادگاه عالی خواست تا انتخابات را به تعویق بیندازد

دولت پاکستان با اشاره به احتمال جنگ با هند، از دادگاه عالی خواست تا انتخابات را به تعویق بیندازد

وزارت دفاع پاکستان در گزارش خود به دادگاه عالی پاکستان به احتمال جنگ همه جانبه با هند اشاره کرد.

اسلام آباد: وزارت دفاع پاکستان در درخواست خود برای تعویق انتخابات به دادگاه عالی پاکستان دلایل متعددی از جمله تهدیدهای هند و حملات شورشیان را ذکر کرده است.

وزارت دفاع پاکستان در گزارش خود به دادگاه عالی پاکستان به احتمال جنگ همه جانبه با هند اشاره کرد. این وزارت همچنین از افزایش فعالیت های آژانس جاسوسی هند R&AW و افزایش حملات طالبان پاکستانی و گروه های بلوچ در صورت برگزاری انتخابات در استان های پنجاب و خیبر پختونخوا پاکستان نگران است.

این گزارش می افزاید که بازگشت جنگجویان دولت اسلامی (داعش) از کشورهای دیگر به پاکستان نیز موجب نگرانی است.

این گزارش همراه با درخواستی مبنی بر لغو حکم تاریخ برگزاری انتخابات به دادگاه عالی پاکستان ارسال شد.

به گزارش نشریه پاکستانی «داون»، این گزارش ادعا می‌کند که انتخابات در استان پنجاب ممکن است باعث تشدید گسل‌های سوختی بر سر درگیری‌های قومی، اختلافات آب و دیگر مسائل در پاکستان شود که می‌تواند به دست آژانس اطلاعاتی هند، جناح تحقیق و تحلیل (تحلیل و تحقیق) شود. R&AW).

بر اساس این گزارش، پنجاب به دلیل جو متشنج آنجا ممکن است ناپایدار شود. این سازمان همچنین گفت که رهبران ارشد احزاب سیاسی مختلف، به ویژه در پنجاب، هدف تهدیدهای متعدد قرار گرفته‌اند.

وزارت دفاع در ادامه مدعی شد که اگر حملات تروریستی انجام شود، ممکن است باعث ناآرامی و دو قطبی شدن چشم‌انداز سیاسی شود که می‌تواند منجر به بی‌ثباتی و فروپاشی مشابه آنچه پس از کشته شدن بی نظیر بوتو، نخست‌وزیر سابق پاکستان رخ داد، شود.

احتمال درگیری بین کارگران سیاسی احزاب مختلف سیاسی به طور تصاعدی افزایش یافته است و می تواند شرایط نظم و قانون را پیچیده کند و احتمالاً برای تروریست ها مساعد باشد. این به دلیل جو سیاسی شدید پنجاب و سایر بخش های کشور به طور کلی و همچنین عنصر خشونت است که اخیراً در سیاست وارد شده است.

بر اساس این تحقیق، وضعیت امنیتی کشور در چند سال گذشته مستلزم استقرار همزمان پرسنل متعدد نیروهای مسلح در دو مرز شرقی و غربی بوده است.

علاوه بر این، علیرغم توافق بر سر آتش بس، هند همچنان توانایی پاکستان برای پاسخگویی را با نقض معمول خط کنترل (LOC) و مرزهای بین المللی به خطر انداخت.

علاوه بر این، این گزارش خاطرنشان کرد که عناصری مانند تحریک طالبان پاکستان (TTP) حملات متعددی را علیه نیروهای امنیتی در امتداد مرز پاکستان و افغانستان با ادعای حمایت دولت طالبان در افغانستان انجام داده‌اند.

بر اساس این گزارش، استان پنجاب پاکستان موج جدیدی از تروریسم را تجربه کرده است، به طوری که 150 هشدار خطر بین ژانویه 2022 تا آوریل 2023 دریافت شده است. این استان ادعا می کند که از 78 مورد از این تهدیدها با اقدامات ضد تروریسم یا فعالیت های اطلاعاتی جلوگیری شده است، اما هشت اتفاق افتاده بود.

به گفته این سازمان، هسته‌های خفته عناصر تروریستی در پنجاب، به ویژه پنجاب جنوبی، و حتی در اسلام آباد فعال هستند، همانطور که از حملات پرمخاطب مشهود است.

علاوه بر این، چندین شبه نظامی متعلق به گروه خودخوانده دولت اسلامی (داعش) و دیگر گروه‌ها نیز از سوریه، یمن و خاورمیانه به پاکستان بازمی‌گشتند.

بر اساس این ارزیابی، تسلط هند در “بازی بزرگ جهانی” همچنان به پاکستان آسیب خواهد رساند.

این بیانیه افزود که بی ثباتی داخلی و تجاوز خارجی هر دو تهدیدی برای پاکستان هستند و خاطرنشان کرد که هر دو با هم مرتبط هستند “زیرا هرج و مرج داخلی باعث تجاوز خارجی می شود.”

همه را بخوانید آخرین خبرها، اخبار پرطرفدار، اخبار کریکت، اخبار بالیوود،
اخبار هند و اخبار سرگرمی اینجا. ما را در فیسبوک دنبال کنید، توییتر و اینستاگرام