دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا از مایکل کوهن، وکیل سابق خود، بیش از 500 میلیون دلار شکایت کرد

دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا از مایکل کوهن، وکیل سابق خود، بیش از 500 میلیون دلار شکایت کرد

دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا. رویترز

بر اساس سندی که روز چهارشنبه در دادگاه فدرال فلوریدا ارائه شد، دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا از مایکل کوهن وکیل سابق خود برای بیش از 500 میلیون دلار شکایت کرده است.

این شکایت به دنبال شهادت کوهن در برابر هیئت منصفه منهتن است که منجر به کیفرخواست ترامپ به 34 اتهام جنایت جعل سوابق تجاری شد – اولین بار در تاریخ ایالات متحده که یک رئیس جمهور سابق به جرم متهم می شود. کوهن قبلا «تعیین کننده» فداکار ترامپ بود و شهادت او منجر به کیفرخواست شد.

ترامپ که به دنبال نامزدی جمهوری‌خواهان در انتخابات ریاست‌جمهوری 2024 است، در 4 آوریل در این مورد اعتراف کرد. به یک ستاره پورن که می گوید با ترامپ همخوابه است.

در این شکایت، کوهن به نقض روابط وکیل و موکل خود با ترامپ از طریق افشای “اعتماد” و “گسترش دروغ” در کتاب ها، پادکست ها و حضور در رسانه ها متهم شده است.

در این گزارش آمده است که کوهن در کتاب سال 2020 خود با عنوان «بی وفادار» به اشتباه ترامپ را «نژادپرست» خوانده و گفت‌وگوهای ساختگی با ترامپ داشته است.

«زمان آزادی Disloyal، درست قبل از انتخابات ریاست‌جمهوری 3 نوامبر 2020، نشان می‌دهد که متهم قصد داشته است به‌طور نادرست محرمانه‌های شاکی را در زمانی که انجام این کار بیشترین سود را داشته باشد، افشا کند – و در حالی که Disloyal مطمئناً مضرترین تأثیر را بر شهرت خواهد داشت. در دادخواست آمده است.

ترامپ در انتخابات به جو بایدن دموکرات شکست خورد.

کوهن بلافاصله به درخواست برای اظهار نظر پاسخ نداد.

کوهن یکی از مدیران ارشد شرکت املاک و مستغلات ترامپ بود و سپس زمانی که ترامپ در سال 2017 به قدرت رسید به عنوان وکیل شخصی او کار می کرد.

در حالی که کوهن در آن سال گفت که برای محافظت از ترامپ “هر کاری” انجام خواهد داد، موضع او تا سال 2019، زمانی که در مقابل کمیته کنگره آمریکا شهادت داد، به شدت تغییر کرد.

کوهن در این پنل گفت: من شرمنده هستم زیرا می دانم آقای ترامپ چیست. او یک نژادپرست است. او یک کلاهبردار است. او یک کلاهبردار است.»

کوهن در سال 2018 به دلیل نقض قانون انتخابات فدرال از طریق پرداخت 130000 دلار به ستاره فیلم های پورن، استورمی دنیلز، اعتراف کرد. او به دلیل آن و جرایم دیگر، از جمله تقلب در مالیات شخصی و دروغ گفتن به کنگره درباره زمانی که سازمان ترامپ کار بر روی پروژه ساختمانی پیشنهادی در روسیه را متوقف کرد، به سه سال زندان محکوم شد.

ترامپ رابطه با دنیلز را رد می کند. او توسط دادستان منطقه منهتن، آلوین براگ، متهم به جعل سوابق سازمان ترامپ برای پنهان کردن این موضوع است که مبلغ پرداختی به دانیلز را به کوهن بازپرداخت کرده است.

همه را بخوانید آخرین خبرها، اخبار پرطرفدار، اخبار کریکت، اخبار بالیوود،
اخبار هند و اخبار سرگرمی اینجا. ما را در فیسبوک دنبال کنید، توییتر و اینستاگرام