دونالد ترامپ با احیای افسانه چاقوکشی آلمان ، دولت جدید بایدن را بدخیم می کند

تلفظ کلمه Dolchstosslegende دشوار است اما درک آن مهم است. این به عنوان “افسانه پشت سر” ترجمه می شود و یکی از عناصر اصلی در احیای نظامی گری آلمان در سالهای ویمار بود

دونالد ترامپ با احیای افسانه چاقوکشی آلمان ، دولت جدید بایدن را بدخیم می کند

عکس پرونده دونالد ترامپ. خبرگزاری فرانسه

کلمه Dolchstosslegende تلفظ آن دشوار است اما درک آن مهم است. این ترجمه به عنوان “افسانه پشت سر” و عنصری اساسی در احیای نظامی گری آلمان در سالهای ویمار بود. حتی آلمانی های تحصیل کرده متوسط ​​نیز دقیقاً می دانند که این امر چه عواملی را نشان می دهد و چه بدی را به دنبال دارد.

دونالد ترامپ و تیم حقوقی او اکنون در حال ساخت نظر خود هستند Dolchstosslegende.

این درست است حتی به نظر می رسد تلاش ترامپ برای لغو نتایج انتخابات از خیالی به مضحکه منتقل می شود. نکته اصلی تمرین دیگر یافتن قاضی ، فرماندار یا ابزار انعطاف پذیر برای انکار ریاست جمهوری جو بایدن نیست. این برای نفی مشروعیت ریاست جمهوری بایدن ، سیستم انتخاباتی است که به او دفتر داد و سیستم های فدرال و قضایی که چالش های قانونی ترامپ را کنار گذاشتند.

نکته مسخره است مسخره

این یک شوخی ناپسند با دولت بایدن و سیستم حکومتی قانون اساسی ما است.

این نکته نیز بود Dolchstosslegende، که ادعا می کرد ارتش آلمان اگرچه در پاییز 1918 در حال عقب نشینی بود ، می توانست به جنگ ادامه دهد ، اگر توسط خیانت کاران و سیاست مداران خیانت نکرده بود که در ماه نوامبر با آتش بس موافقت کردند.

این البته یک دروغ خودفروخته بود: ارتشهای آلمان در حال نابودی بودند ، وضعیت استراتژیک آن ناامید کننده بود ، ملوانانش شورش می کردند ، مردمش به گرسنگی نزدیک می شدند و فقط آتش بس (که ژنرالهای قیصر درخواست کردند) از آن در امان ماند شکست بسیار دردناک تر

اما ماهیت افسانه این نبود که باید باورپذیر باشد. این است که باید باور کرد.

یک تفاوت وجود دارد. موفقیت اولین بار به تفسیر قابل قبول واقعیت ها بستگی دارد. موفقیت دوم نیاز به درک زیرکی روانشناختی از افرادی دارد که دروغ به آنها فروخته می شود. Dolchstosslegende ممکن است یک دروغ شفاف باشد ، اما این مزیت مضاعف را داشت که غرور یک ملت تحقیر شده را بدست آورد و با تعصبات روده ای آن بازی کند. منظور از “متعصب” و “تدبیر” به زبان عامیانه متعصب تقریباً همیشه سوسیالیست ها ، کمونیست ها و یهودیان بود.

از این نظر ، فرقی نمی کند که پرونده قضایی رودی جولیانی از دادگاه خارج شود. آنچه مهم است این است که قاضی منطقه ای که این کار را انجام داده منصوب اوباما است (علی رغم اینکه یک جمهوری خواه محافظه کار است) و بنابراین می تواند به عنوان بخشی از توطئه دولت عمیق که به دنبال سرنگونی ترامپ است ، برکنار شود.

و همچنین اهمیتی ندارد که سیدنی پاول ، وکیل ، توطئه ای ضد ترامپ را چنان گسترده انجام داده است که به نظر می رسد جولیانی را خجالت زده کرده و باعث افتخار روح جو مک کارتی شده است. آنچه مهم است این است که لیست دشمنان پاول – از مدیر CIA گرفته تا رهبر سابق ونزوئلا هوگو چاوز – تمام یادداشت های مناسب برای سخت گیری های رئیس جمهور را به دست آورد.

و تعداد زیادی از آنها وجود دارد: 52 درصد جمهوری خواهان فکر می کنند رئیس جمهور در انتخابات مجددا “به درستی پیروز شد” ، حداقل طبق رویترز ایپسوس نظر سنجی از هفته گذشته به عبارت دیگر ، اکثریت جمهوری خواهان به معنای واقعی کلمه هر آنچه ترامپ بگوید باور خواهند کرد.

در اینجا دوباره مقایسه آلمان بسیار بلند است. هانا آرنت در یک بخش مشهور از “ریشه های توتالیتاریسم” یادآوری کرد که چگونه “تبلیغات جمعی متوجه شد که مخاطبانش همیشه آماده اند تا بدترین ها را باور کنند ، مهم نیست که چقدر پوچ باشد ، و خصوصاً مخالفت نمی کنند که فریب بخورند زیرا گفته به هر حال دروغ باشد. “

Dolchstosslegende کار کرد زیرا بسیاری از آلمانی ها از آنچه که در برخی از سطوح نیز می دانستند واقعیت ندارد خوشحال بودند. اما همچنین کار کرد زیرا هدف مشخصی داشت که تعداد فزاینده ای از آلمانی ها مشترک بودند ، و آن سرنگونی جمهوری مبارز ویمار با ادعای تاسیس این کشور در خیانت بود. به عبارت دیگر ، این فقط یک تئوری توطئه نبود. این سلاحی سیاسی با هدف انقلابی برای از بین بردن دموکراسی بود.

آنچه اکنون ترامپ و عواملش در تلاش هستند یک قطعه است. این غنی است که بسیاری از همان افرادی که سالها ادعا می کردند تحقیقات قانونی و مقیدانه رابرت مولر یک کودتای عمیق دولتی بوده است ، اکنون خوشحال هستند که ادعاهای رکیک رئیس جمهور درمورد تقلب در انتخابات را تحریک می کنند.

اما هدف واضح است: رفتار با ریاست جمهوری بایدن به عنوان یک محصول خیانت با یک دستور سیاسی که کاملاً فاسد است به طوری که برای ریشه یابی آن به ابزارهای بسیار سخت تری نیاز دارد.

در صورتی که خوانندگان خاص فکر می کنند من مقایسه ای بین طرفداران ترامپ و نازی ها انجام می دهم ، اجازه دهید تأکید کنم که من نیستم. آنچه می گویم این است که امروزه Dolchstosslegendeمانند موج سواری در برابر بلوف ، با از بین بردن اعتماد عمومی به نهادهای دموکراتیک عوام فریبان آینده را متوقف می کند ، تا زمانی که بدون محافظت ، سقوط می کنند.

هیچ مقایسه ای با سالهای ویمار کامل نیست بدون توجه به این که جمهوری فقط در آن ساخته نشده است. این کشور نیز کارهای زیادی را انجام داد ، بیشتر از طریق سو economic مدیریت اقتصادی. دلایل بیشتری برای آرزوی دولت بایدن و همچنین کنترل بحران هایی است که اکنون برخی از بی اعتبارترین مخالفان جمهوری خود را که تاکنون شناخته است در بر می گیرد.

Bret Stephens c.2020 The New York Times Company

جدیدترین و جدیدترین ابزارهای فناوری را به صورت آنلاین در Tech2 Gadgets بیابید. اخبار فناوری ، بررسی ابزارها و رتبه بندی ها را دریافت کنید. اسباب بازی های معروف از جمله لپ تاپ ، تبلت و مشخصات موبایل ، ویژگی ها ، قیمت ها ، مقایسه.