‘دونالد ترامپ بهتر است’: در آسیا نیروهای دموکراسی خواه نگران جو بایدن هستند

طی 12 ماه گذشته ، دولت دونالد ترامپ به طور قابل توجهی اقدامات خود را در آسیا افزایش داده است

بانکوک: یک مخالف که یک بار توسط حزب کمونیست چین به دشمن شماره 1 معروف شد ، در حال پخش تئوری های توطئه درباره تقلب در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا است.

مبارزان طرفدار دموکراسی از هنگ کنگ در حال ادعای رئیس جمهور دونالد ترامپ درباره پیروزی در انتخابات هستند.

فعالان حقوق بشر و رهبران مذهبی در ویتنام و میانمار در مورد توانایی جو بایدن رئیس جمهور منتخب در کنترل مأموران اقتدارگرایان ابراز ناراحتی می کنند.

این که مدافعان آسیایی دموکراسی از سرسخت ترین حامیان ترامپ هستند ، که دوستی خود را با شی جین پینگ از چین و کیم جونگ-اون از کره شمالی اعلام کرده است ، ضد تصور به نظر می رسد. اما این دقیقاً تمایل ترامپ به نادیده گرفتن پروتکل دیپلماتیک ، کنار گذاشتن توافق نامه های بین المللی و عدم تعادل مخالفان خود است که باعث شده است او به عنوان یک رهبر به اندازه کافی قدرتمند باشد تا در برابر دیکتاتورها ایستادگی کند و از آرمان های دموکراتیک خارج از کشور دفاع کند ، حتی اگر انتقاد او به عنوان کاهش یافته باشد آنها را در خانه.

در حالي كه بايدن تيم سياست خارجي خود را تشكيل مي دهد ، فعالان برجسته حقوق بشر در سراسر آسيا نگران آرزوي او براي تلاش مجدد آمريكا در زمينه هنجارهاي بين المللي هستند. آنها بر این باورند که بایدن ، مانند باراک اوباما ، رئیس جمهور پیشین ، به جای تقابل در برابر اقدامات قاطعانه چین ، به دنبال مسکن است. و نظرات طرفدار ترامپ توسط اطلاعات نادرست آنلاین ، که اغلب توسط منابع خبری مشکوک ارائه می شود ، مبنی بر اینکه بایدن همزمان با کمونیست ها کار می کند یا یک طرفدار کمد سوسیالیست است ، تقویت شده است.

المر یوئن ، یک کارآفرین هنگ کنگی ، که ویدیوهای یوتیوب را در انتقاد از حزب کمونیست چین یا ح.ک.چ منتشر کرده است ، گفت: “بایدن رئیس جمهور است و این مانند این است که خی در کاخ سفید نشسته باشد.” “او می خواهد با چین همزیستی کند و هر کسی که با ح.ک.چ همزیستی کند ، ضرر می کند.”

با توجه به دوران ریاست جمهوری ترامپ در گرگ و میش ، این فعالان خواستار ایستادگی نهایی دولت علیه خودکامه های آسیایی هستند ، شبیه آخرین تلاش برای گسترش دیوار مرزی با مکزیک.

وزیر امور خارجه مایک پمپئو در ماه اکتبر یک چرخش پنج کشوری را در آسیا طی کرد که در آن ادب را رها کرد و دولت چین را “درنده” ، “بی قانون و تهدید” و “بزرگترین تهدید برای آینده آزادی مذهبی” توصیف کرد. این تور به عنوان وزنه تعادل چین در منطقه ای بود که دیپلماسی دلار پکن از نفوذ قابل توجهی برخوردار شده است.

در ماه نوامبر ، لوبسانگ سنگی اولین رئیس دولت تبتی تبعید شد که از کاخ سفید دیدار کرد. دعوت تحریک آمیز پکن را خشمگین کرد ، زیرا سانگی را جدایی طلب می داند.

در ماه ژوئن ، پمپئو در یک جلسه مجازی با رهبر دموکراسی هنگ کنگ جوشوا وونگ و رئیس جمهور تسای اینگ ون از تایوان شرکت کرد ، که هر دو از دولت چین متنفر هستند.

محبوبیت ترامپ به ویژه در میان مسیحیان پایدار است ، مانند دانشمندان حقوقی متولد چین که علیه هسته الحادی کمونیسم و ​​فعالان اقلیت قومی در جنوب شرقی آسیا سر و کار دارند. آنها معتقدند پمپئو و سایر مقامات دولت ترامپ در خارج از کشور مأموریت مبتنی بر ایمان را انجام داده اند.

سال گذشته ، ترامپ در کاخ سفید با گروهی از رهبران مذهبی از سراسر جهان از جمله هکلام سامسون ، رئیس کنوانسیون باپتیست کاچین ، که نماینده اقلیت مسیحی کاچین تحت آزار و شکنجه در میانمار است ، دیدار کرد.

سامسون گفت: “تجربه من در کاخ سفید ، هنگامی که به من یک دقیقه فرصت داده شد تا در مورد کاچین صحبت کنم ، معنای زیادی داشت ، و همچنین به این معنی بود که ترامپ به ما اهمیت می دهد.” “ترامپ برای کاچین بهتر از بایدن است.”

شک و تردید نسبت به بایدن به کسانی که برای حقوق سیاسی سکولار نیز می جنگند ، گسترش می یابد. آنها می گویند که پذیرش عرف دیپلماتیک رئیس جمهور منتخب هنگامی که فقط یک طرف منصفانه بازی کند ، کارساز نخواهد بود.

وانگ دان ، كه به عنوان دانشجوی دانشگاه به رهبری اعتراضات تیان آن من در سال 1989 كمك كرد ، گفت: “برای سیاست های بایدن در قبال چین ، به نظر من كاری در مورد بازی كردن چین با قوانین بین المللی بسیار توخالی است.” “همانطور که می دانیم ، حزب کمونیست چین به سختی از قوانین بین المللی پیروی می کند.

وانگ افزود: “ایالات متحده باید درک کند که در صورت عدم تغییر رژیم ، هیچ بهبودی در مسائل حقوق بشر در چین رخ نخواهد داد.” وی همچنان در مورد باخت در انتخابات ترامپ ، ادعاهای بی اساس مشترک سایر مخالفان برجسته متولد چین ، س questionال کرده است.

اما دیگران در جامعه ، به ویژه در هنگ کنگ و چین ، گفتند که حمایت از ترامپ در بهترین حالت ریاکاری و در بدترین حالت خطرناک است.

“سوابق حقوق بشر ترامپ – آنچه او با کودکان مهاجر انجام می دهد ، ممنوعیت مسلمانان ، برتری سفید ، حقیقت جایگزین – او را از حمایت من دور می کند ، اما این ظاهراً نگرش محبوب بسیاری از مخالفان در چین ، هنگ کنگ ، تایوان نیست” بادیوکائو ، یک هنرمند سیاسی متولد چین که اکنون در خود تبعید در استرالیا زندگی می کند.

بدیوكائو كه با نام مستعار برای محافظت از خانواده اش در چین شناخته می شود ، با وانگ و دیگر مخالفان مشهور در فضای مجازی نبرد كرده و این مشاجره را به عنوان یك موضوع هنری خود قرار داده است.

بدیوکائو گفت: “این افراد منفعت طلب هستند ، و آنها معتقدند اگر ترامپ علیه ح.ک.چ جنگ می کند ، او برای آنها مناسب است.” “این ذهنیت متناسب با کل ایدئولوژی” First America “است ، جایی که اگر دیگران به هدف شما برسند و هدف آنها سرنگونی ح.ک.چ است ، دیگران رنج می برند.”

طی 12 ماه گذشته ، دولت ترامپ اقدامات خود را در آسیا افزایش داده است.

در اواخر سال گذشته ، دولت ایالات متحده به دلیل نقش آنها در آنچه پمپئو “نقض فاحش حقوق بشر” مسلمانان روهینگیا و سایر گروه های اقلیت نامید ، مانع ورود رهبران نظامی میانمار به کشور شد. تحریم های مالی همچنین در پاکستان و کامبوج ، از جمله کشورهای دیگر ، که آزادی های مدنی در معرض تهدید قرار دارند ، در مورد اشخاص دیگر اعمال شد.

تابستان امسال ، وزارت خزانه داری کری لام ، مدیر اجرایی هنگ کنگ و 10 نفر دیگر را به دلیل “تضعیف استقلال هنگ کنگ و محدود کردن آزادی بیان یا اجتماع شهروندان هنگ کنگ” تحریم کرد. چهار مقام دیگر نیز در ماه نوامبر به لیست تحریم ها اضافه شدند.

در ماه ژوئن ، ترامپ قانونی را امضا کرد که منجر به اعمال مجازات علیه مقامات چینی شد که بر ساخت اردوگاه های بازداشت گسترده در منطقه شمال غربی سین کیانگ نظارت کرده اند ، جایی که بیش از یک میلیون نفر ، عمدتا اعضای اقلیت مسلمان اویغور ، در زندان زندانی شده اند.

“صالح هودایار” که در سین کیانگ متولد شد و از کودکی به ایالات متحده نقل مکان کرد ، گفت: “دولت ترامپ تاکنون بیش از همه کشورهای دیگر در زمینه طرح مسئله ما تلاش بیشتری کرده است.” “من نسبت به دولت بایدن بسیار بدبین هستم زیرا نگران هستم كه او اجازه دهد چین به حالت عادی خود برگردد ، كه این همان نسل كشی قرن بیست و یکم اویغورها است.”

در جریان مبارزات ریاست جمهوری ، بایدن با انتشار بیانیه ای وضعیت شین جیانگ را “نسل کشی” خواند. دولت ترامپ از چنین نامگذاری استفاده نکرده است و در کتاب مشاور سابق امنیت ملی وی گفته شده که ترامپ به شی گفته است که باید به ساخت اردوگاه های بازداشت در سین کیانگ ادامه دهد.

مشاوران سیاست خارجی بایدن می گویند غیرمنصفانه است که وی ادامه دهد مواضع میانه روی دولت باراک اوباما. آنها می گویند ، دوره دیگری است. قانون اخیر حقوق بشر که مورد حمایت دولت ترامپ قرار گرفته ، حمایت گسترده ای از دو حزب را دریافت کرده است.

و برخی از مخالفان آسیایی اذعان می کنند که آنتی پاتی نسبت به بایدن تا حدی ناشی از طغیان اطلاعات غلط آنلاین است که رئیس جمهور منتخب را به عنوان یک سوسیالیست مخفی نشان می دهد یا بدون هیچ اثبات مدعی است که “پول کمونیست” خارجی انتخابات را علیه ترامپ چرخاند. اینگونه ادعاهای بی اساس توسط نشریات اینترنتی آنلاین به ویتنامی ، چینی و سایر زبانها تکرار شده است.

نگوین کوانگ آ ، مخالف ویتنامی که به دلیل انتقاد از رهبری کمونیست کشور چندین بار بازداشت شده است ، گفت: “بحران دموکراسی در جهان مردم ، به ویژه فعالان را گیج و مستعد تأثیر تئوری های توطئه و دستکاری اطلاعات می کند.” . “ویتنام رسانه مستقلی ندارد و مردم ، به ویژه فعالان ، از رسانه های جریان اصلی متنفر هستند.”

یکی از تأثیرگذارترین صداهایی که روایت های دروغین درباره بایدن و انتخابات را در توییتر منتشر می کند ، Ai Weiwei ، هنرمند معاصر چینی است که اکنون در تبعید در خارج از کشور زندگی می کند.

ای در مصاحبه ای گفت که طرفدار ترامپ نیست. او برای هنر خود ، انگشت وسط خود را بالا کشیده در خواص ترامپ عکس گرفته است. اما ای گفت که با خاموش کردن بحث در شبکه اجتماعی خود ، هیچ تفاوتی با یک دولت استبدادی مانند چین نخواهد داشت.

وی گفت: “در سراسر آسیا ، در سراسر جهان ، مردم حق صحبت ندارند.” “در آمریکا ، چپ یا راست ، شما آزادی های شخصی دارید. این باید محافظت شود. “

Hannah Beech c.2020 The New York Times Company

جدیدترین و جدیدترین ابزارهای فناوری را به صورت آنلاین در Tech2 Gadgets بیابید. اخبار فناوری ، بررسی ابزارها و رتبه بندی ها را دریافت کنید. اسباب بازی های معروف از جمله لپ تاپ ، تبلت و مشخصات موبایل ، ویژگی ها ، قیمت ها ، مقایسه.