دونالد ترامپ به بیشتر سربازان آمریکایی دستور می دهد سومالی را ترک کنند. دموکراتها عقب نشینی را انتقاد می کنند

کریستوفر میلر ، سرپرست وزارت دفاع ، هفته گذشته سفری کوتاه به سومالی داشت و با سربازان آمریکایی دیدار کرد

دونالد ترامپ به بیشتر سربازان آمریکایی دستور می دهد سومالی را ترک کنند.  دموکراتها عقب نشینی را انتقاد می کنند

تصویر نمایندگی گتی ایماژ

واشنگتن: پنتاگون گفته است كه با ادامه فشار پس از انتخابات توسط ترامپ برای كاهش مشاركت آمریكا در مأموریت های ضد تروریسم در خارج از كشور ، بیشتر نیروهای آمریكایی را به دستور رئیس جمهور دونالد ترامپ از سومالی خارج می كند.

بدون ارائه جزئیات ، پنتاگون روز جمعه در بیانیه کوتاهی گفت که “اکثریت” سربازان و دارایی های ایالات متحده در سومالی در اوایل سال 2021 پس گرفته خواهد شد. در حال حاضر حدود 700 سرباز در آن کشور شاخ آفریقا حضور دارند ، نیروهای محلی را آموزش می دهند و به آنها مشاوره می دهند در یک مبارزه گسترده علیه گروه افراطی الشباب ، وابسته به القاعده.

ترامپ اخیراً دستور عقب نشینی نیروها در افغانستان و عراق را صادر کرده و انتظار می رود که برخی یا همه نیروها را از سومالی خارج کند. ژنرال مارک میللی ، رئیس ستاد مشترک ارتش ، روز چهارشنبه گفته بود که ساختار آینده حضور نظامی آمریکا در سومالی هنوز مورد بحث است.

به گفته میللی ، حضور تعدیل شده ایالات متحده “رد پای نسبتاً کمی ، هزینه نسبتاً کم از نظر تعداد پرسنل و از نظر پول” خواهد بود. وی هیچ جزئیاتی ارائه نداد اما تأكید كرد كه ایالات متحده نگران تهدیدات الشباب است ، كه وی آن را “گسترش القاعده” نامید ، گروه افراطی كه حملات 11 سپتامبر 2001 را از افغانستان به ایالات متحده برنامه ریزی كرد. .

وی گفت: “آنها تا حدودی دسترسی دارند و اگر بدون مراقبت رها شوند می توانند علیه نه تنها منافع آمریكا در منطقه بلكه علیه میهن نیز عملیات انجام دهند.” “بنابراین آنها نیاز به توجه دارند.” وی با اشاره به اینکه سومالی همچنان مکانی خطرناک برای آمریکایی ها است ، گفت که اخیراً یک افسر CIA در آنجا کشته شد.

کریستوفر میلر ، سرپرست وزارت دفاع ، هفته گذشته سفری کوتاه به سومالی داشت و با سربازان آمریکایی دیدار کرد.

جو بایدن ، رئیس جمهور منتخب ، بسته به آنچه از حضور ایالات متحده در سومالی باقی مانده است ، می تواند استعفای ترامپ را معکوس کند یا اصلاحات دیگری را برای انعکاس اولویت های ضد تروریستی خود انجام دهد. ارتش آمریكا همچنین در جیبوتی همسایه در تنگه باب المنداب حضور دارد.

ژنرال ارتش استیون تاونسند ، رئیس فرماندهی آفریقای ایالات متحده ، در بیانیه ای کتبی گفت که گروه نظامی ایالات متحده در سومالی “به طور قابل توجهی کاهش می یابد” ، اما وی هیچ گونه جزئیات را ارائه نداد. وی گفت: نیروهای آمریکایی در منطقه باقی خواهند ماند و وظایف و تعهدات ما نسبت به شرکا بدون تغییر باقی می ماند.

وی افزود: “این اقدام عقب نشینی و پایان تلاش های ما نیست ، بلكه تغییر موقعیتی برای ادامه تلاش های ما در شرق آفریقا است.”

نماینده جیم لانگوین ، از حزب دموکرات در ایالت رود آیلند ، انتقاد از عقب نشینی ترامپ در سومالی را “تسلیم شدن به القاعده و هدیه چین” دانست. لانگوین رئیس کمیته فرعی اطلاعات و تهدیدات و توانمندی های کمیته خدمات مسلح مجلس است.

لانگوین گفت: “هنگامی كه نیروهای آمریكا در پاسخ به دستور امروز از سومالی خارج می شوند ، دیپلمات ها و امدادگران برای حل اختلافات بدون خشونت و از دست دادن جان سخت تر می شوند.” “با برگزاری انتخابات آینده در سومالی و درگیری ها در اتیوپی همسایه ، کنار گذاشتن شرکای ما در شرایط بدتری ممکن نیست.”

لانگوین گفت چین از فرصت استفاده خواهد کرد تا نفوذ خود را در شاخ آفریقا ایجاد کند.

پنتاگون گفت که عقب نشینی در سومالی به معنی پایان اقدامات ضد تروریستی ایالات متحده در آنجا نیست.

در این گزارش آمده است: “در نتیجه این تصمیم ، برخی نیروها ممکن است در خارج از شرق آفریقا تغییر کاربری دهند”. “با این حال ، نیروهای باقی مانده از سومالی به کشورهای همسایه تغییر مکان می یابند تا اجازه دهند عملیات مرزی توسط نیروهای آمریکایی و شریک برای حفظ فشار علیه سازمان های افراط گرای خشن که در سومالی فعالیت می کنند ، باشد.”

این گزارش افزود: “ایالات متحده توانایی انجام عملیات مقابله با تروریسم در سومالی را حفظ کرده و هشدارها و شاخص های اولیه را در مورد تهدیدات وطن جمع آوری خواهد کرد.”

ماهیت تهدید ناشی از الشباب و واکنش مناسب ایالات متحده موضوع بحث در پنتاگون است ، که به دنبال فرصت هایی برای تغییر تمرکز خود به سمت چین به عنوان یک چالش طولانی مدت است.

هفته گذشته گزارش ناظر وزارت دفاع گفت فرماندهی آفریقای ایالات متحده امسال “تغییر قطعی” در تمرکز الشباب برای حمله به منافع ایالات متحده در منطقه دیده است. فرماندهی آفریقا می گوید الشباب “خطرناک ترین” و “قریب الوقوع” ترین خطر آفریقا است.

جدیدترین و جدیدترین ابزارهای فناوری را به صورت آنلاین در Tech2 Gadgets بیابید. اخبار فناوری ، بررسی ابزارها و رتبه بندی ها را دریافت کنید. اسباب بازی های معروف از جمله لپ تاپ ، تبلت و مشخصات موبایل ، ویژگی ها ، قیمت ها ، مقایسه.